Medlem
Antal inlägg: 686
Medlem nr: 2 985
Idag har jag grävt ner alla nyanlända rosor och ett par till. Jag har förlängt en av pimpinellhäckarna.....och tänk nu finns det plats för 6 pimpineller till där!! Nu ska jag kolla listor, webbadresser och fotoalbum tills jag hittar några riktigt fina pimpineller. Anette
Medlem
Antal inlägg: 7 705
Medlem nr: 276
Ja tänk vad roligt det är att sitta och klura på nya rosor på vintern, finns inget roligare. Så skönt att det blev en dag med mildväder så du fick rosorna i backen.
--------------------
Den som planterar en trädgård planterar lycka Bor i zon 3 - 4
Medlem
Antal inlägg: 5 656
Medlem nr: 834
Fler pimpineller ska jag också ha, till våren så klart inget grävande här mer.Det är bara omkr 2° här nu,men här har tom solen tittat fram mellan skurarna.
Medlem
CITAT (svennis @ 09-11-2007, 16:55)
Pimpineller!! Anette! Har plats till fler. Är glad för de jag fått av dig. Single Blush var hittar man den.
Jag har fått rotskott av Anna av Single Blush. Jag tror aldrig jag sett den i någon plantskola. De jag funderar över och som finns hos Rosenposten är: Beth, Claus Groth, Irish Marbled (slut just nu), Marbled Pink och Metis. Är det någon som har dom och kan berätta lite??
Medlem
Antal inlägg: 1 649
Medlem nr: 12 789
Oj! Då får jag göra mig till hos Anna. Single Blush vore kul att ha. Har beställning hos Rosenposten men har inte hört något. Beth, Queen Mary, Herbenica, Fenja.... Burnet Irish Marbled har jag fått från Finland.
Medlem
Jajamensan! Rosenpostpimpinellerna var just Queen Mary och Wildenfels Gelb. Har du redan glömt att allt är ditt fel!!!! Sen klämde vi in en Caeruela och en Mrs Colville, samt flyttade Linnanmäki, Aïcha och Parkfeuer. De tre sista för tredje gången i höst. Suck. Anette
Medlem
Himmel vad fin bild....det är bara humlesurret som finns på Rosenpostens hemsida som saknades. Så försommaraktigt. Jo, jag har Falkland. Tänk vad trevliga bilderna blir när de är så stora att man nästan sjunker in i dom.
Medlem
Kul Anna! Det roligaste är ju när man går och längtar efter något. Att du har den Hoppas jag har något mer till dig. Det börjar nog bli svårae. Trevligt att du är med på detta Forumet. Åker snart till Trollhättan. svennis
Medlem
Antal inlägg: 260
Medlem nr: 387
Svennis förresten, imorgon ska jag gräva upp lite rotskott för ett rotskottsmöte hos rosensällskapet här i Uppsala. Jag tror jag tar upp en SC till dig och lägger på lådan. Så jag inte glömmer det. Ni har väl grävsäsong länge till därnere i södern... (Hoppas du inte är bortrest länge, men såhär års tål nog rosorna en hel del)
Medlem
Fast Anna!!!!! Det är Single Blush som Svennis önskar! Vad kul ni ska ha i Uppsala idag då. Rotskottsmöten brukar alltid betyda påfyllning i rosenköerna.
Medlem
OH! Tack Anette. Single Blush är den jag letar efter. Anna! Jag är ju med i vintergrävar klubben. Annars ingen brådska. Något du vill ha eller som jag kan ta fram. Kvar i Trollhättan. Åker snart ner till Kungälv och ställer av några rosor till Linda Lunda.