Medlem
Antal inlägg: 1 171
Medlem nr: 409
Efter några dagar med minusgrader och rejäl blåst i förra veckan är det inte mycket kvar som blommar i trädgården. De flesta rosorna har definitivt tackat för sig nu (någon rufsig blomma kvar men de flesta har blivit frystorkade i vinden). Julrosen blommar dock på som om inget hänt liksom en del tusenskönor i gräsmattan. Och jag såg att snödropparna var uppe 3-4 cm redan så om det blir milt framöver så kanske dom blommar om ett par-tre veckor. Vintergäcken kommer nog också snart att titta upp om mildvädret håller i sig.
Medlem
Antal inlägg: 292
Medlem nr: 5 092
Mina snödroppar blommade redan annandag jul, och några penséplantor har blommat lite försiktigt sedan i höstas i stort sett oavbrutet, och tusensköna har jag som blommar helt ovetande om att det är januari
Medlem
Antal inlägg: 2 565
Medlem nr: 6 734
Samtidigt som rosorna fortfarande blommar, har vintergäcken och snödropparna börjat slå ut hos oss. Dessutom finns det lite blommor på vintergrönan, violvivan och några andra primulor.
Medlem
Antal inlägg: 408
Medlem nr: 9 317
Vintergäck, snödroppar någon våriris samt eftersläntande rosor men dessa kanske inte med de vackraste knopparna och blommorna. Vntergrönan har blommat rikligt och gör det fortfarande. Har en kaprifol som ofta får knäpp då den står väldigt skyddat mot en södervägg, där finns stora knoppar. Förra nyårsafton blommade den dock som bara den!
Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14
Här blommar det bara inomhus än så länge. Förutom ett tiotal pelagoner så blommar sen en tid min lilla bonsailika Plectranthus ernstii En vit brudorkidé blommar och en mörkare röd är full av knoppar, knoppar har även min Hoya bella.
Medlem
Antal inlägg: 12 573
Medlem nr: 2 930
CITAT (MariaS @ 01-01-2008, 13:35)
Japp! Årets första utslagna blomma [attachment=11111:Brugmans...rk___3.1.jpg]
och den blommar fortfarande efter femton dagar. Dessutom har den fått sällskap av en ny knopp! Brugmansia_sanguinea___Feuerwerk___3.2.jpg ( 62.61k )
Antal nedladdningar: 24
Fick se idag att de Amerikanska blåbärsbuskarna börjar snart att blomma, så det blir inte så mycket blåbär i år antar jag. [attachment=11735:Jan16801.JPG] Dessutom trivs bellisen i gräsmattan något ofanligt bra och blommar förfullt.