| |
|
  |
Att sluta röka *suck*, .....det är ganska lätt, men inte alltid! |
|
|
|
|
26-11-2007, 07:25
|
Medlem
Antal inlägg: 12 573
Medlem nr: 2 930

|
CITAT (Biggan_ @ 25-11-2007, 23:39)  En stor kram till alla er som kämpar!  ...och känn er stolta för varenda dag ni klarar! Det är inte lätt, men det går om man ger sig f*n på att man skall klara det! Jag har för mej att Netha hade ett räkneverk där man kunde se hur många cigg man inte hade rökt och hur många kronor man har sparat på det. Cigaretter o snus skall ju gå upp i pris igen efter nyår så det finns ju en hel del att spara. Då kommer väl en ask cigg att kosta runt 50-lappen. Röker man en ask om dagen så blir det i runda tal 1.500 spänn som man kan shoppa loss för i månaden. Tänk på det ni!  BLOMMOR FÖR 1500 SPÄNN I MÅNADEN!!! Jisses vad jag ska handla, men men...var ska jag plantera då... Asch då. Det var väl passe, jag har ju klarat 1 år och på dagen 8 månader. Heja gänget, stå på er. Det går, jag lovar
|
|
|
|
|
|
|
Lars-Olof Arvids
|
26-11-2007, 08:39
|
Gäster

|
Heja Christina, Gillan och Lena! Kämpa på, ni är starkare än ni tror! Olle
|
|
|
|
|
|
|
|
26-11-2007, 08:43
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
God morgon! Tack så jättemycket för alla uppmuntrande ord som ni skrivit  . De värmer verkligen. Av nån underlig anledning så går det riktigt bra med de "där tre". Jag har ju försökt sluta förr och trillat dit igen. Kaanske att det beror på att den riktiga inre viljan inte har varit riktigt med. Eller så passar det inte just mig att ta bort alla på en gång. Förr, tror jag, att jag har försökt sluta enbart för att "man ska" sluta. För omgivningens skull om inte annat. Nu känns det bra mycket mer motiverat för min egen skull. Jag är helt enkelt trött på cigaretterna! Jag är trött på min rökhosta, trött på att inte känna dofter som förr och på att inte smaklökarna sitter där de gjorde förr. Jag känner faktiskt redan lite skillnad där!!! En liten, men dock viss skillnad. Så Christina, det kommer ska du se Fast jag undrar jag om det är möjligt att blir röd eller orange av alla morötter och paprikaklyfter man äter  . Citrus har jag ingen hemma förrän i kväll...................och då finns väl risken att bli gul också................fin färgskala Hur går det för er andra? Hihi, men ni har kanske inte vaknat än. Och nej, jag har inte rökt än idag och suget håller inte på att ta livet av mig heller  . Så jag säger bara Grattis! till hela Rökslutargänget. Varje dag som går som vi själva har bestämt att den ska gå, är en vinst Vidare rapport får komma i kväll, då man kan rapportera hur resten av dagen avlöpte
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
26-11-2007, 19:32
|

Medlem
Antal inlägg: 3 894
Medlem nr: 3 702

|
Godkväll allihop!
Tack för dagens peppning!!!!!!!!!
Det har gått åt en del morotsstavar under dagen, men ingen kris! Räknar med att ikväll ska gå bra också.....
Hoppas det gått lika bra för hela Rökslutargänget!
Är det ingen mer som vill hänga på tåget? Håll opp ett par dagar eller så och känn efter hur det känns....?!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
26-11-2007, 21:23
|

Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14

|
Men så duktig du är Christina!  Du låter trygg och avslappnad, kvällen kommer att gå jättebra - för det har du ju bestämt att den ska, eller hur! Och skulle det kännas motigt och jobbigt så är det bara att käka mer morötter/clementiner/dricka vatten/ta en promenad eller vad som helst för att komma på andra tankar. Sticka strumpor är ingen dum idé, det håller händerna sysselsatta och kan bli fina julklappar till både stora och små. Edit. Glömde hälsningen till resten av Rökslutargänget med:
Redigerat av Betty: 26-11-2007, 21:27
--------------------
Norrbottenskusten zon 5-6
|
|
|
|
|
|
|
|
26-11-2007, 22:23
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Gillan @ 26 :tummenupp: -11-2007, 08:43)  /.../ Fast jag undrar jag om det är möjligt att blir röd eller orange av alla morötter och paprikaklyfter man äter  . /.../ tror jag inte, men du får en fantastisk solbränna till våren om du fortsätter och sveriges starkaste naglar jobbe..jobbe...det går jättebra för er ju
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
27-11-2007, 07:31
|

Medlem

|
Tack för tummarna, de hjälpte igår också  . Kaffet får jag tyvärr avhålla mig från ett tag. Det väcker inte bara en, utan tio  till liv i mig. Skönt att du inte tror jag kommer att ändra färg Pejjan  , men starka naglar och en vacker solbränna tackar man inte nej till Hoppas det går fortsatt bra för er andra också! Jag håller alla tummar och tår
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
27-11-2007, 20:20
|
Medlem

|
CITAT (Gillan @ 27-11-2007, 07:31)  Tack för tummarna, de hjälpte igår också  . Kaffet får jag tyvärr avhålla mig från ett tag. Det väcker inte bara en, utan tio  till liv i mig. Skönt att du inte tror jag kommer att ändra färg Pejjan  , men starka naglar och en vacker solbränna tackar man inte nej till Hoppas det går fortsatt bra för er andra också! Jag håller alla tummar och tår  alla sätt är bra, så om det skulle slinka ner en och annan, är det bara att ta nya tag...GE INTE UPP NU!!!!
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
28-11-2007, 08:43
|

Medlem

|
CITAT (pejori @ 27-11-2007, 20:20)  Tack igen, och jag tänker inte ge upp. Gårdagen gick också förträffligt bra. Konstigast är att eftermiddagen och kvällen går bäst. Morgonen är absolut värsta tiden.............., men det är väl det där med kaffekoppen i ena handen och ciggen i andra .
Hur går det Christina? Och ni andra? Klarar ni er?
Jag håller fortsatt mina tummar för er
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
28-11-2007, 10:05
|

Medlem
Antal inlägg: 2 351
Medlem nr: 8 660

|
Vad duktiga ni eeeeee!!!!!!!!  Håller tummarna så de blir blå för er allihopa!!!
--------------------
Före detta Morinablomman..
|
|
|
|
|
|
|
|
28-11-2007, 10:25
|
Medlem
Antal inlägg: 284
Medlem nr: 2 452

|
vad duktiga ni är!!!!!Christina, lika bra att sluta innan resan. tänk på hur det skulle kännas att sitta så länge i planet och inte kunna röka men jag då? som ska resa ännu längre jag hänger på... ansluter mig till ickerökarna från måndagen den 3 december mvh inger
|
|
|
|
|
|
|
|
28-11-2007, 11:12
|

Medlem
Antal inlägg: 3 234
Medlem nr: 4 038

|
Jag är djupt imponerad av er.  Även om jag inte alltid skriver här, så kollar jag ett par gånger varje dag, att ni håller rätt riktning. Hoppas verkligen att ni själva inser att ni är fantastiskt duktiga.
--------------------
Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-11-2007, 11:15
|

Medlem
Antal inlägg: 6 295
Medlem nr: 11 365

|
Heja på, alla i rökslutargänget! Ni är såååå duktiga! Och skulle ni råka tända en cigg, så ge inte upp för det - det är "bara" att ta nya tag! Och - känn efter hur det egentligen smakar...ganska avskyvärt, eller hur? Jag är så glad åt att jag slutade då för många år sedan!
--------------------
Ju mer du vet, ju mindre förstår du (Zhuang Zi) cancer.gif
|
|
|
|
|
|
|
Lars-Olof Arvids
|
28-11-2007, 11:30
|
Gäster

|
Heja på, ni är verkligen jätteduktiga! Jag fortsätter hålla tummarna för er! Olle
|
|
|
|
|
|
|
Netha
|
28-11-2007, 11:32
|
Gäster

|
Till alla duktiga slutare  och Här hålls alla tummar.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-11-2007, 12:56
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
Dagens kram till alla er som kämpar! Nu är ni en bra bit på väg! Kämpa på!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
28-11-2007, 13:19
|

Medlem

|
Tack ska ni ha och Gud vad ni är gulliga allihopa, jag blir alldeles rörd ju  ..................och vilken sporre det blir  ...Nu kan man ju bara inte ge upp  ...............skämt åtsido, jag kommer inte att ge upp Välkommen i gänget igl  ..............Vad bra vi kommer att må En bamsekram till er alla som orkar skriva här och peppa oss
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
28-11-2007, 13:20
|
Medlem
Antal inlägg: 390
Medlem nr: 1 409

|
Jag vill säga ett stort grattis till er för att ni väljer hälsa framför ohälsa! Har själv aldrig rökt, men har sett vad rökningen gör med människor... Ni är SÅ duktiga! Kämpa på, ni har allt att vinna!
|
|
|
|
|
|
|
|
28-11-2007, 15:23
|
Medlem

|
idag är en ny rökfri dag, i erat nya rökfria liv....kämpa på, det värsta är gjort. nu blir det bara bättre och bättre
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|