CITAT (Christina i Taxinge~ @ 08-04-2008, 12:58)

5 månader av rökfrihet i nästa vecka efter 43 år med cigaretter i handväskan, fickan, handskfacket, skrivbordslådan, munnen.......
Men jag genomlider sen ca 2 veckor tillbaka en förfärlig "återfallsperiod"!
Alltså, jag har
inte återfallit, men längtan efter "belöningscigaretter" är vedervärdig! OBS! detta inträffar endast när jag är hemma, aldrig på jobbet.
Hoppas verkligen att denna period går över snart.......

Du är ju min idol Christina: 43 års rökning och nu
rökfri i hela 5 månader - det är ju fantastiskt!
Jag ser fram emot att vara där du är idag, tänk vad många "belöningsciggar" du ansett dig vara värd - och som du trots det har avstått ifrån! En stor bedrift, tycker jag som kämpar på min åttonde dag. Har rökt i 34 år, visst är det skrämmande? Och trots det har min starka vilja att sluta mattats av betydligt de två sista dygnen, känner mig inte alls övertygad längre att jag verkligen vill, jag har ifrågasatt hela idéen med att sluta...och argumenten för känns tomma och ihåliga. Dessutom har jag också tyckt att jag
verkligen förtjänar en belöningscig, nu när jag varit så duktig...ja, ni hör ju att den lille djävulen sitter - inte på min axel, utan
inne i huvudet på mig för närvarande.
Usch ja, det är detta "beroende" handlar om, eller som dr Phil brukar säga: "det är inte du, det är drogen som talar"
MEN: långa stunder, på dagen, på jobbet går det faktiskt utmärkt, vill jag tillägga. Får väl hålla mig hemifrån i ett par veckor, helt enkelt.
Grattis Aqvakul och Bettis, ni fixar ju detta galant! Tack ni andra igen för fortsatt uppmuntran av nikotinisterna!