CITAT (Heda @ 09-03-2009, 10:04)

Å jag har inte börjat att sluta än.

Jag snusar och nu är det dags att lägga av. Jag har slutat med p-piller och vill ha en bebis i magen! Då kan man ju inte snusa!!

Jag hittade "slutasnusa" ett forum för "slut snusare"

men när jag skulle skicka inlägget om att NU, NU är det sista dosan ,så klarade jag inte att skicka det!! ´Skit också!!! Jag har dålig karaktär

Det hjälper ju inte att slå på sig själv...men det är ju såå många som har klarat att sluta....då måste ju jag också klara det! Har inte sett denna tråd tidigare, antagligen har jag blockerat ut den för att jag har så dåligt samvete, för att jag borde sluta men inte har gjort det än. Ibland känns det självklart att NU ÄR det sista dosan, men sedan går det över till - Men jag är ju inte gravid än, så då gör det ju inget! HUR ska jag bestämma mig?? Hur gjorde alla ni? Satte ni ett datum? Eller blev det ett "infall" , att NU blir det inget mer??
Jag behöver nog lite pushning och glada hejjarop! Inget skäll och gnäll....snälla
//Heda
Jag har aldrig rökt eller snusat och kan därför naturligtvis inte begripa hur svårt det måste vara att sluta, men det verkar som om man tar beslutet när man är redo. Jag tror inte alls att du är sämre än alla andra som redan har klarat av det, försök att
inte tänka "Jag har dålig karaktär", du kommer att klara det!

Vi finns här för att peppa dig när du är redo, något gnäll och skäll har jag då aldrig sett i den här tråden! Även om du kanske skulle få ett "återfall" sen så är det inte hela världen, då kommer vi bara att peppa dig igen så du kan ta nya tag!
Någon skrev "jag
får snusa, men jag
vill inte", försök att tänka positivt och inte skuldbelägga dig själv! HEJA!! Lycka till med beslutet!