| |
|
  |
Att sluta röka *suck*, .....det är ganska lätt, men inte alltid! |
|
|
|
|
24-11-2007, 11:08
|

Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14

|
Grattis Christina! Du fixade fredagskvällen trots vin och allt, starkt jobbat!  Själv vågade jag inte dricka en droppe alkohol under min första rökfria månad, litade inte ett dugg på min karaktär... Du är jätteduktig, kämpa på! Håller förståss tummarna för både Lena, Gillan och alla andra som hakar på rökstoppet
--------------------
Norrbottenskusten zon 5-6
|
|
|
|
|
|
|
|
24-11-2007, 11:16
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
Förlåt Bahia/Lena, jag missade att du också försöker  . Självklart att jag håller tummarna för dig med Och tack för lyckönskningar, det både stärker och värmer. Känner jag nu. Jag hade ju inte tänkt säga nåt alls om mitt rökstopp förrän jag kommit i mål
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
24-11-2007, 12:14
|

Medlem
Antal inlägg: 365
Medlem nr: 1 821

|
Håll ut!!! Det var lite överdrivet att jag varit rökfri i nästan 40 år - men bortåt 35 är det säkert! I alla fall fanns det inte på den tiden några substitut för giftpinnarna i form av nikotintuggummi o liknande, som det finns nu. Men det gäller ju att inte bita sig fast vid dessa i all evighet utan bara så länge det värsta fått gå över. Visserligen får man ju inte lungcancer av nikotintuggummi! men nikotinet som sådant är ju inte heller hälsosamt för kroppen i längden. Det bästa vore ju om det gick att trappa ner på dosen vartefter så det blev mindre och mindre. Människan har oanade krafter när det verkligen gäller - det gäller bara att tro på sig själv. Och inte låta tobaksföretagen ta kontroll över ens liv! De har mördat tillräckligt många människor redan... Stå på dig! (Annars gör någon annan det?)
|
|
|
|
|
|
|
|
24-11-2007, 12:18
|

Medlem
Antal inlägg: 3 211
Medlem nr: 9 264

|
Jag hoppas verkligen att ni lyckas med att sluta röka,det är så mycket att vinna. Jag har sett döende människor med kol,syrebrist och en kuslig hosta. Själv så slutade jag då dom krachade tornen i Amerika jag blev så illa berörd över alla som dog där mot sin vilja,och här gick jag omkring och rökte livet ur mej. Första sommaren var underbar,jag sprang omkring och luktade på alla blommorna dessa dofter hadde jag ju inte känt tidigare. Även dom äckliga dofterna tyvärr. LYCKA TILL!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
24-11-2007, 12:30
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
Hejja Christina och Lena, ni klarar det. Det är bara ni som kan göra det här, ingen annan kan sluta åt er. Men tänk så glada alla ni älskar blir när ni gör er denna tjänsten. Ni vinner mycket på det, men glöm inte att era vänner och er släkt också vinner på det. De vinner glädjen av att veta att ni sköter om er, att ni tar hand om er.
Jag håller på er! Det här kommer att gå bra.
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
24-11-2007, 12:34
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (bahia1 @ 23-11-2007, 21:24)  Håller på Dig. Själv har jag sovit med en Nocorett hela natten under tungan och det hjälper. God Helg Önskar Jag Dig Bahia/Lena
Nova håller tassarna för dig och mig Vilken fantastisk hundbild. Får många nostalgiska tankar!CITAT (Christina i Taxinge~ @ 23-11-2007, 22:49)  Tack för ikväll! Nu går jag & lägger mig - sovande kan man inte röka - "tack & lov!" Och du, ag42.........sluta snusa imorgon! Häng på här och genomlid samma elände som jag! Sen kan vi glädjas lika mycket! Lovade ju att hänga på igår! Tyvärr så var den tanken som bortblåst i morse. Får nog mobilisera lite mer motivation! Håller alla tummarna för er tills dess!
Redigerat av aq42: 24-11-2007, 12:37
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
24-11-2007, 14:01
|

Medlem
Antal inlägg: 3 894
Medlem nr: 3 702

|
Lovade ju att hänga på igår! Tyvärr så var den tanken som bortblåst i morse. Får nog mobilisera lite mer motivation!Det ante mig....! Startsträckan är ganska lång inför såna beslut......hoppas du har slutat innan barnbarnet säger "blä, morfar, du luktar äckligt ur munnen!" Själv håller jag mig sysselsatt - skurat badrummet uppifrån & ner, gjort två sockerkakor, klippt lite granris till dekoration på yttertrappan, dammsugit, kollat skidåkning på TV, förberett en lasagne (bara gräddningen kvar) och nu ska jag läsa lite på forumet! Undrar hur det går för er andra som är i ungefär samma läge som jag....?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
24-11-2007, 14:24
|

Medlem
Antal inlägg: 5 656
Medlem nr: 834

|
CITAT (Gillan @ 24-11-2007, 09:57)  Okej, okej, okej.............jag ger mig! Några av er vet redan att jag kämpar febrilt med att sluta. Det har inte gått så där värst bra, men 5 cigg istället för 30!!! Måste väl ändå vara en bedrift????.................Nähe, inte det..............men ärligt talat Christina! Jag blir liiite peppad av dig............faktiskt  ................jag har sagt att jag ska vara rökfri till jul.................och det tänker jag hålla...............om du håller tummarna för mig............håller jag mina för dig  BRAVO!!!!! PEPPRAR VARANDRA.[/size]
--------------------
MVH Renate zon 4
|
|
|
|
|
|
|
|
24-11-2007, 15:26
|

Medlem
Antal inlägg: 577
Medlem nr: 3 056

|
Christina, har du aldrig haft något munnen t ex en tenor och samtidigt rökt  tänk på det, ingen bra kombination och du ska känna att till sommaren har du många, många fler rosor som doftar än du hade kunnat tro
--------------------
/Ewa zon 4-5
|
|
|
|
|
|
|
|
24-11-2007, 15:47
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 24-11-2007, 14:01)  Själv håller jag mig sysselsatt - skurat badrummet uppifrån & ner, gjort två sockerkakor, klippt lite granris till dekoration på yttertrappan, dammsugit, kollat skidåkning på TV, förberett en lasagne (bara gräddningen kvar) och nu ska jag läsa lite på forumet!  Blir man så där energisk av att lägga av med nikotinet? Verkar nästan farligt!
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
24-11-2007, 15:53
|

Medlem

|
CITAT (Gåsis @ 20-11-2007, 21:22)  Det klart du ska försöka någon dag till. Har man väl kommit igång så har man. Jag är en hopplös nikotinist. Det var inte gjort i en handvändning att sluta, det var inte enkelt och jag saknar det fortfarande. Men jag ångrar mig inte ett dugg. Det jag hoppas är ju att leva något år extra. Jag är fortfarande tillräckligt mycket beroende för att inte ens försöka moralisera rökare.
Det gick ganska fort att komma över den första plågsamheten. Sen var det "bara" själen, eller handen kanske, som pockade på. Den gick att komma överens med. En vecka eller två till så är den heller inget problem.
Fast jag måste erkänna, efter två rökfria år går handen fortfarande till vänsterfickan när jag kliver ut från jobbet. Vad som är bra är att den inte protesterar längre när den inte hittar vad den letar efter.
Det är som betty säger dom första två dagarna kroppen skriker, sen är det huvudet. Det kan du ändå ta en diskussion med. Jag provade plåster. Såna där 24-timmars. Sov inte en blund på flera nätter tills jag kom på att jag aldrig rökt nattetid. Då blev det 16-timmars och bra sömn.
Härda ut, det är inte enkelt men det går, förr eller senare.
/Åsa Det där behövde jag höra/se................okej, jag kanske´inte har tagit den smartaste vägen, men jag lovar, till jul är jag rökfri, det får bli min julklapp till mig själv. Tack Renate för applåderna, de behövde jag känns det som
Men inte har jag då varit så energisk som dig i alla fall Christina! Imponerande vad du fått gjort Själv är jag ganska nöjd, men det är ju med mina mått det ( tre hittills).
Men vet ni vad!! Det känns som om det är lättare att låta bli bara för att jag sa det högt Tack för det i så fall
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
24-11-2007, 17:13
|

Medlem
Antal inlägg: 3 234
Medlem nr: 4 038

|
Ni är såååååå duktiga! Kämpa på
--------------------
Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.
|
|
|
|
|
|
|
|
24-11-2007, 17:25
|

Medlem
Antal inlägg: 3 999
Medlem nr: 4 203

|
CITAT (aq42 @ 24-11-2007, 12:34)  Vilken fantastisk hundbild. Får många nostalgiska tankar! Lovade ju att hänga på igår! Tyvärr så var den tanken som bortblåst i morse. Får nog mobilisera lite mer motivation!
Håller alla tummarna för er tills dess! Det finns nikotinfritt snus, "Choice" (som är tillverkat av olika örter) och " Onico"  Lovar, du märker ingen större skillnad ! Huvudsaken att man har något under läppen  Lova prova ...
|
|
|
|
|
|
|
Netha
|
24-11-2007, 21:28
|
Gäster

|
 till Christina, bahia och Gillan och alla andra som kämpar mot den elake mr nikotin. Alla sätt är bra... vad gäller att sluta... det som passar en... passar kanske inte en annan. Håller tummar och tror visst att ni kommer att fixa det.
|
|
|
|
|
|
|
|
24-11-2007, 21:54
|

Medlem
Antal inlägg: 2 524
Medlem nr: 5 050

|
Ja, kämpa på lite till alla ni som försöker. Jag har nu provat i två år och det går bra ännu. Men nog är jag fortfarande avundsjuk på dom som säger att det inte var så farligt.... Det var hemskt om ni frågar mig. Men värt det när det äntligen känns rätt ok.
Håll ut lite till... en dag och en dag till och...
/Åsa
|
|
|
|
|
|
|
|
24-11-2007, 23:36
|

Medlem

|
Håller tummarna för er som kämpar (glömde jag någon i mitt tidigare inlägg ber jag om ursäkt!!!) och hoppas att ni håller ut tills imorgon. Bara en dag till!
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
25-11-2007, 04:21
|

Medlem

|
mmm, du glömde faktiskt mig, men det gör inte så mycket, jag är själv "blind" med jämna mellanrum  . Och när det kommer till "kritan", besvärar sig inte ens de som säger sig vara mina bästa vänner, att ens göra tummen upp  , så varför skulle du göra det???? Men vet ni!!!! Det blev bara Tre!!!!  Jag är hellycklig för det! Hur gick det för dig Christina? Klarade du dig?....................Och dina ord Gåsis, de behöver jag defenitift höra, om,och om igen...................och Netha! Att du vet vad det vill säga att sluta, det vet jag  , tror dock att du, om jag minns det rätt, var lite duktigare än mig, men klara mig, det tänker jag göra, inget snack om saken, till jul, som sagt var
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
25-11-2007, 04:33
|

Medlem

|
CITAT (Gillan @ 25-11-2007, 04:21)  mmm, du glömde faktiskt mig, men det gör inte så mycket, jag är själv "blind" med jämna mellanrum  . Och när det kommer till "kritan", besvärar sig inte ens de som säger sig vara mina bästa vänner, att ens göra tummen upp  , så varför skulle du göra det????Shiiiit, nu lät jag nog ganska sur...................f´låt Men vet ni!!!! Det blev bara Tre!!!!  Jag är hellycklig för det! Hur gick det för dig Christina? Klarade du dig?....................Och dina ord Gåsis, de behöver jag defenitift höra, om,och om igen...................och Netha! Att du vet vad det vill säga att sluta, det vet jag  , tror dock att du, om jag minns det rätt, var lite duktigare än mig, men klara mig, det tänker jag göra, inget snack om saken, till jul, som sagt var  hmmm, vad konstigt det´blev
Redigerat av Gillan: 25-11-2007, 04:36
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
25-11-2007, 09:18
|

Medlem

|
Oj förlåt Gillan, men jag trodde att du redan hade slutat  jag fattade inte att du hade kampen kvar! Hoppas du inte är arg på mig! Edit: Vilka framsteg ni gör, det lutar ju åt att ni blir rökfria helt snart! Hejja!!!
Redigerat av LadyG: 25-11-2007, 09:20
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|