Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

46 sidor V  « < 29 30 31 32 33 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Att sluta röka *suck*, .....det är ganska lätt, men inte alltid!
          Pia L
          Inlägg 06-07-2009, 08:51
          Länk hit: #601

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

Grattis Bettis!! Bara bröllopet är över här så ska jag ta mig i kragen och verkligen försöka (det var otroligt korkat att börja röka igen efter 11 års uppehåll blush.gif ) just nu så är inte motivationen på topp, jag behöver mina rökpauser i skrädderiet.
          Grattis och fortsatt lycka till till er alla som påbörjat och lyckats

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera
          Biggan_
          Inlägg 07-07-2009, 12:50
          Länk hit: #602

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Bettis @ 06-07-2009, 09:39) *
          Idag är det ett år och 4 månader sedan jag slutade och som det är nu så kommer jag aldrig att börja igen nono.gif underbart att vara rökfri tummenupp.gif

Visslingar och applåder! whist.gif bravo.gif whist.gif bravo.gif whist.gif bravo.gif blomma.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 07-07-2009, 20:20
          Länk hit: #603

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

Och jag har varit rökfri i 1 år och 8 månader!

Det är jag jätteglad för!

Däremot är det INTE lika kul att vara en tjockis -cry-.gif
          Det mår jag illa av.......men snart går jag i pension och då ska jag sluta äta, så det löser sig nog flirting.gif

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          Biggan_
          Inlägg 07-07-2009, 21:04
          Länk hit: #604

Medlem

Visslingar och applåder till dej också så klart! biggrin.gif blomma.gif
          whist.gif bravo.gif whist.gif bravo.gif whist.gif bravo.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 07-07-2009, 21:27
          Länk hit: #605

Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem nr: 14 814

Hej! wub.gif smiley_small_hug.gif
          Jag vet inte om jag har skrivit i den här tråden någon gång... tror inte det... jag har sett den och jag har läst så där sporadiskt...

Jag slutade den 20e april i alla fall... Har gjort några "tjuvrökningar", främst när jag har druckit lite vin... blush.gif
          Varför ska det vara så förbaskat svårt just då då..? Måste man bli nykterist också...?
          Jag har kommit på att jag kan "nöja" mig med att ta en eller ett par cigaretter en kväll för att sedan helt låta bli igen...

Jag har kunnat konstatera att för mig gäller det vanan mer än beroendet.
          När jag pratar i telefonen tex har jag varit van att tända... men jag har nästan aldrig rökt på morgonen.... Ibland när jag har varit ledig har jag kunnat kommit på mig själv vid 14-tiden att jag inte har rökt. DÅ har jag kunnat blivit röksugen, bara av tanken...

Jag har nu gått i en "Nikotin-avvänjningskurs" och har uppfattat det som att nikotin är ett djävla rävgift, utan tvivel...
          Vi i kursen fick de senaste, senaste forskningsrönen när det gäller fysiska skador av nikotin. Gäller alltså även snusanvändning...
          Det tillsätts tom ämnen som spränger alveolerna. Det är SÅÅÅ många kemiska tillsatser (4700 närmare bestämt!!!) i denna förbannade last att det skulle förbjudas!!!

Nu finns det tom förslag att läkarna inte ska få skriva ut spam till dom som använder nikotin längre... efs nikotin drar samman blodkärlen så att ingen blodtillförsel kan ske...

Man kan ju undra hur man medvetet kan dra i sig dessa förbannade gifter (ursäkta ordvalet, men det är precis vad jag känner... och tänker..)
          Man betalar för att bli sjuk och få ett kortare liv... Älskar man inte sig själv mer än så....?
          Hur kan man vara så destrukiv...? Vad är det som gör att man inte anser sig vara värd ett bättre liv, än så...?

(Bolla gärna med mig, jag känner att jag behöver det för min egen skull...) kompiskram.gif

Edit: Glömde att säga att jag vill ge Er som har slutat ett STORT GRATTIS för er stora prestation!!! ALL HEDER ska ni ha!!! Det är ni värda! Plus EN STOR KRAM!!! smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

Redigerat av Sussie F-Flower: 07-07-2009, 21:29

Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 07-07-2009, 21:33
          Länk hit: #606

Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem nr: 14 814

CITAT (Sussie F-Flower @ 07-07-2009, 22:27) *
          Hej! wub.gif smiley_small_hug.gif
          Jag vet inte om jag har skrivit i den här tråden någon gång... tror inte det... jag har sett den och jag har läst så där sporadiskt...

Jag slutade den 20e april i alla fall... Har gjort några "tjuvrökningar", främst när jag har druckit lite vin... blush.gif
          Varför ska det vara så förbaskat svårt just då då..? Måste man bli nykterist också...?
          Jag har kommit på att jag kan "nöja" mig med att ta en eller ett par cigaretter en kväll för att sedan helt låta bli igen...

Jag har kunnat konstatera att för mig gäller det vanan mer än beroendet.
          När jag pratar i telefonen tex har jag varit van att tända... men jag har nästan aldrig rökt på morgonen.... Ibland när jag har varit ledig har jag kunnat kommit på mig själv vid 14-tiden att jag inte har rökt. DÅ har jag kunnat blivit röksugen, bara av tanken...

Jag har nu gått i en "Nikotin-avvänjningskurs" och har uppfattat det som att nikotin är ett djävla rävgift, utan tvivel...
          Vi i kursen fick de senaste, senaste forskningsrönen när det gäller fysiska skador av nikotin. Gäller alltså även snusanvändning...
          Det tillsätts tom ämnen som spränger alveolerna. Det är SÅÅÅ många kemiska tillsatser (4700 närmare bestämt!!!) i denna förbannade last att det skulle förbjudas!!!

Nu finns det tom förslag att läkarna inte ska få skriva ut spam till dom som använder nikotin längre... efs nikotin drar samman blodkärlen så att ingen blodtillförsel kan ske...

Man kan ju undra hur man medvetet kan dra i sig dessa förbannade gifter (ursäkta ordvalet, men det är precis vad jag känner... och tänker..)
          Man betalar för att bli sjuk och få ett kortare liv... Älskar man inte sig själv mer än så....?
          Hur kan man vara så destrukiv...? Vad är det som gör att man inte anser sig vara värd ett bättre liv, än så...?

(Bolla gärna med mig, jag känner att jag behöver det för min egen skull...) kompiskram.gif

Edit: Glömde att säga att jag vill ge Er som har slutat ett STORT GRATTIS för er stora prestation!!! ALL HEDER ska ni ha!!! Det är ni värda! Plus EN STOR KRAM!!! smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

Jag hade skrivit att läkarna inte ska få skriva ut ett visst "upphetsande" medel för män, för att kunna genomföra vissa saker men det kom inte med pga spamskyddat (BRA!!!) program på odla.nu!

Citera
          Heda
          Inlägg 13-07-2009, 18:06
          Länk hit: #607

Medlem
          Antal inlägg: 653
          Medlem nr: 14 393

Å jag har nu varit nikotinfri i 3,5 månader!! Jag "kissade plus" och slutade snusa samma dag! Ja, jag har alltså en bebis i magen !!! Nikotin beroendet var inte såå svårt att bli av med. Tog en vecka med en jäkla huvudvärk på eftermiddagarna, sedan ingen fysisk abstinens. Vanan däremot är jag inte av med än....jag "snusar" toapapper. Helt otroligt att man kan känna sig fullkomligt lugn och nöjd med toapapper under läppen. Jag "snusar" bara när jag börjar känna mig sådär riktigt sugen, så att jag är sugen på att stoppa något sött i munnen. Då viker jag ihop en "toapapperssnus" och känner mig alldeles nöjd. Knäppt jag vet....men jag går upp alldeles tillräckligt som det är....

Grattis alla andra som slutat och HEJJA på alla som tänker börja sluta!!

//Heda

Citera
          Myosotis
          Inlägg 13-07-2009, 19:39
          Länk hit: #608

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

bravo.gif Vad duktig du är!! rose.gif

CITAT (Heda @ 13-07-2009, 19:06) *
          ....jag "snusar" toapapper...

unsure.gif Inte använt toapapper väl... flirting.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 14-07-2009, 20:40
          Länk hit: #609

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

CITAT (Heda @ 13-07-2009, 19:06) *
          Å jag har nu varit nikotinfri i 3,5 månader!! Jag "kissade plus" och slutade snusa samma dag! Ja, jag har alltså en bebis i magen !!! Nikotin beroendet var inte såå svårt att bli av med. Tog en vecka med en jäkla huvudvärk på eftermiddagarna, sedan ingen fysisk abstinens. Vanan däremot är jag inte av med än....jag "snusar" toapapper. Helt otroligt att man kan känna sig fullkomligt lugn och nöjd med toapapper under läppen. Jag "snusar" bara när jag börjar känna mig sådär riktigt sugen, så att jag är sugen på att stoppa något sött i munnen. Då viker jag ihop en "toapapperssnus" och känner mig alldeles nöjd. Knäppt jag vet....men jag går upp alldeles tillräckligt som det är....
          Grattis alla andra som slutat och HEJJA på alla som tänker börja sluta!!

//Heda

Grattis till att du ska bli mamma! Det största undret i livet! wub.gif
          Och grattis till att du är nikotinfri!
          Hoppas du förblir fri från nikotinet lika länge som du är mamma...... yes.gif

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          Bettis
          Inlägg 08-09-2009, 09:10
          Länk hit: #610

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

Glömde skriva att i söndags var det 1 år och 6 månader sedan jag rökte min sista cigg yahoo.gif yahoo.gif Hur går det för er andra??

--------------------

Citera
          pejori
          Inlägg 08-09-2009, 10:16
          Länk hit: #611

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Bettis @ 08-09-2009, 10:10) *
          Glömde skriva att i söndags var det 1 år och 6 månader sedan jag rökte min sista cigg yahoo.gif yahoo.gif Hur går det för er andra??

Grattis Här går det åt pipsvängen med att försöka sluta. angry.gif
          Sätter fram målet hela tiden och kommer aldrig till skott.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          titti49zon6
          Inlägg 08-09-2009, 10:23
          Länk hit: #612

Medlem
          Antal inlägg: 2 009
          Medlem nr: 5 169

CITAT (Bettis @ 08-09-2009, 10:10) *

Grattis

Själv har jag varit rökfri 1 år 4månader 2 veckor 1 dag 4 timmar 16 min
          Mitt liv har blivit 3 veckor 5dagar 3 timmar och 40 minuter längre
          Har sparat 13182 kronor, hm...vart har dom pengarna tagit vägen???
          yahoo.gif bravo.gif

Konstigt nog så känner jag inget "röksug" hade ju bara rökt i drygt 45 år

--------------------
          Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 08-09-2009, 10:35
          Länk hit: #613

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

och idag är det 1 år och 6 månader sen jag tog min sista pris snus....

(tack Bettis för påminnelsen...)

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Biggan_
          Inlägg 08-09-2009, 10:37
          Länk hit: #614

Medlem

Grattis Bettis och titti blomma.gif blomma.gif , visst är det skönt att lyckas! rose.gif

CITAT (pejori @ 08-09-2009, 11:16) *
          Grattis Här går det åt pipsvängen med att försöka sluta. angry.gif
          Sätter fram målet hela tiden och kommer aldrig till skott.

Jag ser fram emot att få gratulera dej också Pejjan! naughty.gif

CITAT (Aqvakul @ 08-09-2009, 11:35) *

Grattis till dej också Aqva! blomma.gif

--------------------
          Biggan
          Eyvind Johnson

Citera
          pejori
          Inlägg 08-09-2009, 10:39
          Länk hit: #615

Medlem

Fy vad ni är duktiga bravo.gif
          Känner mej som en ursel och svag mäniska som inte klarar det -cry-.gif -cry-.gif

Är nog den "riktiga viljan" som saknas, för jag har trots allt ett bra samarbete med pinnen. slap.gif

Jag ska klara det, men inte just idag. whistling.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 08-09-2009, 10:40
          Länk hit: #616

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Det är klart det är viljan som avgör, mitt motto: "jag kan ....., men jag vill inte"....

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          pejori
          Inlägg 08-09-2009, 10:44
          Länk hit: #617

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 08-09-2009, 11:40) *
          Det är klart det är viljan som avgör, mitt motto: "jag kan ....., men jag vill inte"....

Det är väl så jag känner på något konstigt vis också. unsure.gif
          Det är den enda "lasten" jag har, så jag unnar mej några cigg om dagen. dunno.gif

Men som Martin Ljugn sjöng en gång: "Jag ska klara av det" yahoo.gif

Jag har lyckats en gång förrut och ska lyckas igen.
          Ångrar att jag tog den första ciggen efter ett års uppehåll.

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Bettis
          Inlägg 08-09-2009, 10:45
          Länk hit: #618

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

CITAT (Aqvakul @ 08-09-2009, 11:35) *

tummenupp.gif JÄKLAR SÅ DUKTIGA VI ÄR grattis alla som har slutat med "skiten" fy vad det luktar illa giggle.gif när dom bolmar runt omkring whist.gif

--------------------

Citera
          Anma
          Inlägg 08-09-2009, 11:13
          Länk hit: #619

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Sju månader och en vecka ungefär (30 januari) sedan jag slutade. +11kg sad.gif , för övrigt är det bara fantastiskt. yahoo.gif Inte ett endaste bloss har jag tagit! Snusat har jag aldrig gjort, luktar så illa. (som om cigg skulle lukta godare????)
          Lovade mig själv att inte gå upp mer än max 10 kg och då gå ner alltihop igen. Så nu är det dags att ta tag i det nu då. smile.gif

Grattis till alla er som lyckats! bravo.gif

Pejori, har jag lyckats så kommer du garanterat att göra det också, så fort du blir tillräckligt motiverad. smile.gif
          Efter flera års tjat om att jag inte kan sluta från gubben, då jag slutat 100 gånger och börjat igen och utvecklat en trots, "självklart ska jag inte sluta tjatgubbe!! ändrades trotsen till "JAG SKA VISA DIG! JAG KAN VISST!!! " giggle.gif
          Det roliga var att gubben visste att det skulle sluta med det och han pikat mig bara för att få den effekten tillslut... Och jag visste att det var så och ändå, som tur är, gick jag på det. giggle.gif

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 08-09-2009, 17:58
          Länk hit: #620

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

Tog sista ciggen den 14 januari 2008 sedan dess har jag inte tagit ett bloss. Låg ju inlagd 2 veckor på USÖ med bl.a. syrgas p.g.a av en lunginflamation och att jag fick kol. Har väl haft det i många år men det bröt ut ordentligt då. När jag kom hem gick det förvånandsvärt bra och efter att sambon också slutade ca 2 veckor senare så har det gått jättebra.
          Det som jag tycker är konstigt är att lukt och smak inte har förändrats så drastiskt som andra säger. Ökat i vikt gjorde jag inte heller förän nu i år och det är från 83 kg till 92 kg men nu står jag stilla som tur är.
          Äter inte så mycket godis som många säger att de har gjort när de slutat utan min viktökning beror nog mest på att sambon har varit sjuk sedan oktober 2008 och är fortfarande och för att ha det lite mysigt på helgerna så äter vi och dricker gott och det har satt sig på kroppen, nu har vi börjat att tänka lite och tar det lite lugnare med det, så får vi se om det visar sig på vågen. Sambon har inte ökat lika mycket men det kan ju vara p.g.a. att han är sjuk.
          GRATTIS till alla som har orkat sluta och håller fast vid det också för det är jobbigast. Till er som vill sluta men inte har gjort det, gå med i någon rökavvänjningsgrupp för där får man mycket stöd,man kan ringa till någon när det är jobbigt o.s.v.
          Lyck till önskar jag er.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera

46 sidor V  « < 29 30 31 32 33 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-06-2026, 12:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon