Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

46 sidor V   1 2 3 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Att sluta röka *suck*, .....det är ganska lätt, men inte alltid!
          Christina i Taxi...
          Inlägg 20-11-2007, 20:05
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

Rökfri sen i fredags börjar rastlösheten krypa i mig!
          Jag har rökt i 43 år - ojojojoj........med vissa "uppehållsperioder" i form av nån vecka här & där och faktiskt ett helt år för ganska länge sen.

Tror ni att jag klarar detta - dvs att bli rökfri?
          Ge mig hopp! help.gif smile.gif

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 20-11-2007, 20:08
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Självfallet kommer du att klara av det, tvivlar inte ett ögonblick.

ingrid

Citera
          gammelnalle
          Inlägg 20-11-2007, 20:17
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 5 511
          Medlem nr: 1 130

Heja heja!!! yahoo.gif

Du har inget att förlora bara vinster...

Vi stöttar dig!!!

b
          (som inte dragit ett bloss på över 40år...... tummenupp.gif - men väl blivit påtvingad passiv rökning... thumbdown.gif

Citera
          Gåsis
          Inlägg 20-11-2007, 20:21
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 2 524
          Medlem nr: 5 050

Jomen det klart det går bra! Tänk på alla gånger du slutat en dag eller vecka. Plågsamt va sick.gif Men nu är sista gången du utsätter dig för den plågan. En vecka till, sen går det lättare. Och en vecka till. Slutade för två år sedan nu i november. Jodå, jag väntar fortfarande på att få börja igen men plågsamt är det inte längre. Det var ju bara första veckorna i alla tusen försök som var det. Om man lägger ihop alla dom så har jag ännu inte kommit i närheten.

Härda ut. Du är ju jättebra tummenupp.gif

/Åsa

Citera
          Betty
          Inlägg 20-11-2007, 20:42
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Grattis till ett skitsmart beslut Christina! bravo.gif Klart du fixar det den här gången, vi tror på dig! tummenupp.gif

Din kropp är nikotinfri efter två dygn - sen gäller det "bara" att bryta vanan och komma över suget.
          Jag käkade massor av råa morötter när jag slutade för sju år sen, det gäller ju att sysselsätta händer och mun med något annat och gärna något nyttigt. flirting.gif
          För att sporra och belöna mig själv la jag en tjuga i en stor glasburk varje dag. Det var fashinerande att se så fort summan växte. De pengarna använde jag till att unna mig själv saker för att jag var så himla duktig biggrin.gif
          Håll ut, det blir bara lättare för varje dag som du kan lägga till ditt nya rökfria bättre liv! 000.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 20-11-2007, 21:03
          Länk hit: #6

Medlem

En massa positivt tänkande, tugga morötter och spara i burk - yes! jag försöker nån dag ytterligare!

--------------------
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          Eva-Helene
          Inlägg 20-11-2007, 21:06
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 6 295
          Medlem nr: 11 365

Heja, heja! Du kan klara det! Slutade själv för 10 (ojsan, är det såå längesen?) år sedan. Klarade av "sysslolösheten" och nikotinsuget med hjälp av nikotin-inhalator (eller vad-det-nu-var-det-hette). Man känner sig ganska udda och löjlig när man står där och suger på en konstgjord "cigarrett", men att röka en riktig är väl minst lika löjligt!

--------------------
          Ju mer du vet, ju mindre förstår du (Zhuang Zi)

cancer.gif

Citera
          Gåsis
          Inlägg 20-11-2007, 21:22
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 2 524
          Medlem nr: 5 050

Det klart du ska försöka någon dag till. Har man väl kommit igång så har man.
          Jag är en hopplös nikotinist. Det var inte gjort i en handvändning att sluta, det var inte enkelt och jag saknar det fortfarande. Men jag ångrar mig inte ett dugg. Det jag hoppas är ju att leva något år extra. Jag är fortfarande tillräckligt mycket beroende för att inte ens försöka moralisera rökare.

Det gick ganska fort att komma över den första plågsamheten. Sen var det "bara" själen, eller handen kanske, som pockade på. Den gick att komma överens med. En vecka eller två till så är den heller inget problem.

Fast jag måste erkänna, efter två rökfria år går handen fortfarande till vänsterfickan när jag kliver ut från jobbet. Vad som är bra är att den inte protesterar längre när den inte hittar vad den letar efter.

Det är som betty säger dom första två dagarna kroppen skriker, sen är det huvudet. Det kan du ändå ta en diskussion med. Jag provade plåster. Såna där 24-timmars. Sov inte en blund på flera nätter tills jag kom på att jag aldrig rökt nattetid. Då blev det 16-timmars och bra sömn.

Härda ut, det är inte enkelt men det går, förr eller senare.

/Åsa

Citera
          bahia1
          Inlägg 20-11-2007, 21:33
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 165
          Medlem nr: 12 885

Jag håller alla tummar för dig för klart att du klarar det. Själv har jag problemet nu att jag måste sluta innan slutet av januari -08 för då skall jag ut och flyga i 18 timmar, ve och fasa hur detta skall gå.
          Jag har i alla fall gått till apoteket och köpt små piller nicorette microtab lemon 2 mg och dom skulle man lägga en under tungan och visst hjälpte det när jag väl på ut det lilla pillret ur foliepaketet, det tog mig 20 minuter med alla diverse föremål så som sax, kniv, tång, pinsett och ja vet inte vad men vansinning höll jag på att bli under tiden. Kan rekomendera dom för dig.
          Vi får sporra och kämpa tillsammans.
          Bahia/Lena

--------------------
          Novas Matte Bahia/Lena

Citera
          Boxer
          Inlägg 20-11-2007, 22:31
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 3 234
          Medlem nr: 4 038

Jag VET att du klarar det. kompiskram.gif

Du är JÄTTEDUKTIG. tummenupp.gif

För varje dag blir det LÄTTARE & LÄTTARE (vissa svackor kan komma) blomma.gif

HEJA PÅ! smiley_small_hug.gif

--------------------
          Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 20-11-2007, 22:40
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Som den lätt rökarfientliga person jag är hoppas jag att du klarar av det. En till som minskar tobaksodlarnas och tobaksbolagens vinster. Prolemet är väl annars inte att sluta röka utan att låta bli att börja igen. Håll ut.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Cacki
          Inlägg 20-11-2007, 22:46
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

HEJA, HEJA!!!!!!!! bravo.gif

Klart att du kommer att klara det Christina!
          Och om det skulle bli så tufft att du blir beredd på att ge upp så finns det något jättebra att ta till. Nämligen CHAMPIX!
          En väninna till mej, inbiten storrökare sedan 100 år fick dessa piller utskrivna av sin doktor och är fortfarande, efter drygt 2 månader, rökfri. Hon har försökt sluta åtskilliga gånger men tyvärr misslyckats. Hon säger att tabletterna gör så att hon inte ens känner att hon offrar någonting. Hon har inget röksug och de enda gångerna hon tänker på cigaretterna är vid de tillfällena som är direkt kopplade till inbitna vanor (typ när hon druckit kaffe). Men då tänker hon bara att "visst ja, jag röker ju inte längre" och så är det bra med det.

Det som också är så bra med tabletterna är att de inte innehåller något nikotin och svälter därför ut belöningsreceptorerna i hjärnan snabbare och gör inte att man riskerar att istället bli beroende av nikotintuggummi ed i stället. Dessutom har dom tydligen ganska nyss blivit godkända som subventionerade läkemedel.

Och du, tänk för allt i världen inte som en del gör, att du ska "vara duktig och klara det utan hjälp av något annat". En del tycker att det känns som fusk, men vad då då?? Det spelar ju tusan ingen roll i så fall, bara du blir rökfri.

Håller tummar och tår för dej! Du får rapportera till oss hur det går! bravo.gif

Redigerat av Cacki: 20-11-2007, 22:48

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          MariaS
          Inlägg 20-11-2007, 22:47
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

Kan inte säga det bättre än gåsis. Det har gått 1½ år nu, men visst klappar man fortfarande på fickan efter lunch. Mitt tips är såna där sugtabletter som reklamen säger att tandläkaren rekomenderar 'Extra drops'. Finns i massor av smaker och smaken sitter dessutom i mycket längre än suget efter cigaretten.

Fast sen ska man väl sluta med dem med giggle.gif

Hrmm, till ordningen. Det är bara att visa sig här om det blir jobbigt. Vi hjälper till. kompiskram.gif

Redigerat av MariaS: 20-11-2007, 22:49

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 20-11-2007, 22:51
          Länk hit: #14

Medlem

Fy 17 va go´a ni är!!!!!!!!!!!!!! wub.gif

Nu ska jag sova i glad förvissning att jag klarade den här dagen också! Och kvällen klarade jag tack vare er! thanks.gif

Imorgon är en ny dag......

--------------------
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          MariaS
          Inlägg 20-11-2007, 23:10
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

Sov gott sleeping.gif

Citera
          Boxer
          Inlägg 21-11-2007, 06:24
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 3 234
          Medlem nr: 4 038

Godmorgon och välkommen till ett friskare och friare liv. rose.gif

--------------------
          Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.

Citera
          vindspel
          Inlägg 21-11-2007, 10:15
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 2 404
          Medlem nr: 11 016

Slutade en gång i ett år.....varför jag började igen...tja, började gå ut för mycket och trodde jag kunde feströka.....fy på mig..
          Men vad jag gjorde vad att koncentrentreara mig på att laga nyttig mat och blev hungrig på kuppen......Du kan ge dig på att du tänker på mat då istället för cigg.. tongue.gif

Har du nu kommit en bit på vägen så får du ju tänka att -har jag kommit så långt så...annars får du ju börja om på ruta ett och det är värre....

Redigerat av vindspel: 21-11-2007, 10:27

--------------------
          "Förolämpningar är argument som används av folk som har fel." Rousseau

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 21-11-2007, 13:01
          Länk hit: #18

Medlem

Halva onsdagen har gått och jag har klarat det fint hittills idag!

Det handlar nästan om att ta det timme för timme........är nog inne i nån liten krisperiod?! Det var lättare de första dagarna.

--------------------
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          anjachill
          Inlägg 21-11-2007, 13:23
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 59
          Medlem nr: 12 767

När jag väl hade klarat av att sluta för 20 år sedan m h a Nicorettuggummi (jådå, Nickisarna var ny på marknaden för så länge sedan och skrevs ut av läkare och gick under läkemedelshögkostnadsskydd) så kände jag mig grundlurad av tobaksjättarna. Vad det så här lätt - trots allt (även om det var kämpigt förstås)- att sluta att röka? Jag hade för mig att det skulle kosta betydligt mer svett och tårar! Men icke. Efter ett par veckor kunde jag tänka att varje sugtillfälle tog bara några sekunder. Från början ofta, så klart, men ju längre tiden gick ju mer sällan dök röksuget upp.

Kämpa på! Det går! Du klarar det! SEN ÄR DET SÅ HÄRLIGT ATT VARA FRI!

Lycka till! mvh, Anja
          ps
          Skulle du trots allt trilla dit med en smygcigg så ger inte upp för det!
          ds

Redigerat av anjachill: 21-11-2007, 13:26

Citera
          Monica i Nässjö
          Inlägg 21-11-2007, 13:35
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 494
          Medlem nr: 8 480

Men GRATTIS Christina! Har du äntligen tagit det stora steget, du har ju pratat om det så länge. Jätteduktigt tjejen, det är klart att du klarar detta! Jag slutade själv för 10 år sedan och jag vet hur jobbigt det är. Men om jag, som har så fruktansvärt dålig karaktär, om jag klarade det, nog 17 kommer du att fixa det också. Vad som hjälpte mig mycket var att mentalt intala mig vilken dålig människa jag varit som rökt. Jag kom ihåg hur folk kunde titta på mig med avsky när jag stod där med en cigarett och hur illa jag hade luktat.
          Vänta bara, snart kommer du att få luktsinnet tillbaka. Du kommer att känna dofter som du inte kännt på länge, en härlig upplevelse. Det är bara att hålla ut och kämpa på.

Citera

46 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-10-2025, 03:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon