|
hej hej
så irriterad på grannen , iför sig står träden på hennes tomt så jag kan inte göra nåt . men det var så ologiskt gjort .
bakom mormors garage på norr sidan växte(er) där gran,björk,tall . och dom växer uppe på en kulle vilket grannens tomt är högre än mormors hus . och det är sand och stenjord . så blir det en kraftig storm har träden två alternativ åka ner för baken åt väst eller åka ner på mormors hus dvs mitt rum som ligger i norr . grannens hus står skyddat från mormors hus så trädet trillar inte på grannens och nedåt åt skogen stödjer träden varann . så där stod då bakom garaget 2björkar och några små bakom dom två i mellan dom björkarna gran och två höga tallar . och granen är nästan lika höga som tallarna . när det väl va storm/orkan vindar stöttade tallen och björkarna granarna och tallarna- björkarna och varann , ni förstår och tallarna silade vinden bra vilket gjorde att jag va befriade för starka nordan vindar mot mitt fönster/rum/mormors hus
så tantan har nu skaffat hjälp för hon skulle röja på tomten . och granar har grunt rotsystem och åker först vilket menas i detta att tallen är den som klara sig längst och har gjort plus tallarna stöttade resten . så tantan har då sågat ner alla tallar på hennes tomt!!! och nu lämnat spinkiga höga björkar utan nån support alls som dom fick (björkar har stått skyddat ,vilket gör att nu helt plötsligt kommer dom utsättas för stormvindar). och lämnat alla höga granar och lika dant där dom står fritt . så jag tänkte ,, jätte kul i nästa storm nu kommer det trilla granar mot vårat hus!!!!! så vad tycker ni?
|