Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Är så himla frustrerad, - grundskolan
          Berith
          Inlägg 01-12-2007, 16:49
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (råse-marie @ 01-12-2007, 16:25) *
          giggle.gif

tummenupp.gif Tror inte att jag är den enda som inte visste vad du menade med pysslingen. Och jag är nog inte den enda som inte bryr sej om vad som händer där uppe i Stockholmsregionen heller. Kanske är skolorna så bra här ute i landet så det inte behövs några andra skolor?

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          råse-marie
          Inlägg 01-12-2007, 17:21
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 1 182
          Medlem nr: 3 210

men visst finns det väl även privata alternativ på även om man inte bor i Västerås unsure.gif

Sen finns det säkert både bra och dåliga skolor inom det privata . Jag vet ju bara hur "vår skola " 'är .´

Själv tycker jag att det är intressant att läsa även om saker som inte bara rör "stockholmsregionen "

Citera
          Jan Lindgren
          Inlägg 01-12-2007, 19:07
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 2 328
          Medlem nr: 11 218

Hej!
          Lärare har samma årsarbetstid som andra i Sverige. Problemet för många är att den tiden inte räcker till. Tyvärr så har tiden till möten och administativt arbete ökat enormt utan att övrigt arbete minskat.
          Hela debatten visar hur viktigt det är med privatskolor. Föräldrar och elever måste få välja en skola som de trivs i och har förtroende för. Det finns ingen pedagogik som bevisligen är överlägsen andra. Vad man kan mäta är att behöriga lärare genomsnittligt får bättre resultat än obehöriga. ( En behörig lärare har både pedagogisk och ämnesutbildning. Det är tyvärr vanligt att skolledare beordrar lärare att undervisa i ämnen där de saknar utbidning. Motiveringen: Lärare och elever ska söka kunskap gemensamt eller det finns på internet.) Man har också uppmätt att åldersblandad undervisning ger sämre resultat i svenska och matematik.
          Jag skulle aldrig ha satt mina barn i Pysslingens skolor eftersom jag inte tror på deras undervisningsmetoder men de som har sina barn där är uppenbarligen nöjda och det är det viktiga.
          VALFRIHETEN FÖR FÖRÄLDRAR OCH ELEVER MÅSTE ÖKA.
          MVH
          Jan Lindgren

Citera
          Berith
          Inlägg 01-12-2007, 19:25
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (råse-marie @ 01-12-2007, 17:21) *
          men visst finns det väl även privata alternativ på även om man inte bor i Västerås unsure.gif

Sen finns det säkert både bra och dåliga skolor inom det privata . Jag vet ju bara hur "vår skola " 'är .´

Själv tycker jag att det är intressant att läsa även om saker som inte bara rör "stockholmsregionen "

Joo det finns såklart privatskolor i övriga landet också, men inte här där mina barn gick. smile.gif

Och jag tycker nog det låter lite konstigt att dom inte får läxor på den skolan. g.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 05:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon