Hej på er alla! Jag hade i somras en murgröna i kruka som var precis nyköpt. Jag vattnade den 1 gång i veckan, den fick stå i ett fönster där det var
ganska soligt, sen för 2 månader sen såg jag att den hade fått som spindel nät överallt på sig. Bladen tappade den och det fanns
många blad som blev fort torra och som föll av. Jag började duscha den med kallt vatten på bladen 1 gång i veckan i 3 veckor, men
det blev inte bättre den blev mer som spindelnät och bladen var kladiga av nåt som började redan i somras och sen blev det värre,
bladen vissnade och torkade väldigt snabbt och den dog sen. Jag förstod att den inte kunde växa mer. Jag undrar vad var det för nåt
spindelnätet som jag tyckte det såg ut som? och bladen blev kladiga det började bildas nån växa på dem, vad var det för nåt? Hur
sköter man en murgröna? Har någon några tips? Jag tyckte det var jättesvårt att sköta den. Hur vattnar man den egentligen på fat
eller direkt på jorden? Det kanske inte spelar någon roll hur man vattnar, jag vattnade på jorden hela tiden. Vänliga hälsningar
Sol_blomman
|