Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

13 sidor V  « < 7 8 9 10 11 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Odlaklubben Väst´s Januariträff, Krukväxtloppis, fröfrossa och lotteri!
          Dito Verde
          Inlägg 17-01-2008, 16:28
          Länk hit: #161

Medlem
          Antal inlägg: 696
          Medlem nr: 11 610

CITAT (*Ulrica* @ 16-01-2008, 17:21) *
          Dessa är nu bekräftade att de kommer:

CillaM
          ingrid fuxvall
          *Ulrica* + son
          Eva i Höga + väninna
          Lars-Olof Arvids
          MariaS
          strepp + 2 vänner
          uteplatsen
          EKLO
          Wilmer
          Bettis + väninna
          Jeanette/västra götaland
          LindaLunda
          toreij
          Monica i Kungälv
          und + granne
          Pegol

Skulle någon av er ändå få förhinder så är det jättebra om ni hör av er!

Jag hittar inte mig -cry-.gif
          Eller tillhör jag personalen g.gif

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 17-01-2008, 17:21
          Länk hit: #162

Medlem
          Antal inlägg: 2 292
          Medlem nr: 11 481

CITAT (ingrid fuxwall @ 16-01-2008, 22:24) *
          Självfallet tar nog de flesta med sig de fröer som de har över men sedan så är det ju frågan om växterna. Tror Ulrika att hon kan organisera detta. Självfallet tar vi väl med oss egen mugg - eller?
          Jag vet inte riktigt hur jag ska organisera växtbytandet mer än att ni kan erbjuda och efterfråga här i tråden samt ta med er det ni har hemma. Om ni tycker det skulle vara jobbigt att ta med er växter hem igen så ta inte så mycket, bättre att ta med extra vid nästa träff då. Sedan kanske vi ska begränsa oss till krukväxter och vänta med perennerna tills vi kan vara utomhus. Jag tror att det finns muggar i köket i lokalen, men jag ska kolla.

CITAT (Dito Verde @ 17-01-2008, 16:28) *
          Jag hittar inte mig -cry-.gif Eller tillhör jag personalen g.gif
          Nä, det är bara jag som håller strikt på det jag skrev i PMét med vägbeskrivning - att man bekräftar sin anmälan genom att PMá mej efter att man fått vägbeskrivningen. Jag har undrat lite vart du tog vägen, ett missförstånd alltså! yes.gif

Det är bara för att vissa kanske har ångrat sig eller fått förhinder som jag krånglat till det så. Men jag tar detta inlägg som en bekräftelse på att du kommer! tummenupp.gif

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 17-01-2008, 17:32
          Länk hit: #163

Medlem

För att träffen inte ska bli helt kaosartad så sätter jag helt och definitivt stopp för fler deltagare, oavsett återbud. Det är ändå inte säkert att alla kommer att kunna sitta ner och fika samtidigt, men på något sätt ska vi lösa det.

CillaM
          ingrid fuxvall
          *Ulrica* + son
          Eva i Höga + väninna
          Lars-Olof Arvids
          MariaS
          strepp + 2 vänner
          uteplatsen
          EKLO
          Wilmer
          Bettis + väninna
          Jeanette/västra götaland
          LindaLunda
          toreij
          Monica i Kungälv
          und + granne
          Pegol
          Dito Verde

Är du inte med på listan så har jag inte uppfattat någon bekräftelse från dej.

Dito Verde är så väldigt snäll och hjälper mej lite med möblering och kaffekokning innan ni andra kommer så då behöver jag ingen hjälp, däremot skulle jag uppskatta om någon kunde tänka sej att stanna en liten stund efteråt och ställa tillbaka allt igen och städa av golvet? Ni behöver inte anmäla er eller så, det löser sig säkert på träffen! Jag ser väldigt mycket fram till nästa lördag!

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 17-01-2008, 23:01
          Länk hit: #164

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

CITAT (*Ulrica* @ 17-01-2008, 17:21) *
          Jag vet inte riktigt hur jag ska organisera växtbytandet mer än att ni kan erbjuda och efterfråga här i tråden samt ta med er det ni har hemma. Om ni tycker det skulle vara jobbigt att ta med er växter hem igen så ta inte så mycket, bättre att ta med extra vid nästa träff då. Sedan kanske vi ska begränsa oss till krukväxter och vänta med perennerna tills vi kan vara utomhus. Jag tror tummenupp.gif

Nu missförstod du nog mig, menar inte alls att du ska organisera växtbytandet undrade bara om du kunde organisera ihop en lista från alla länkar i ämnet om vad olika personer tänker ta med sig.
          CillaM skrev tidigt vilka växter hon skulle ta med sig och då svarade Lars Olof Arvid att det var växter han tänkt ta med men istället skulle han välja andra.
          Menar att det har blivit så många inlägg nu och det är ju synd om fem stycken kommer med "vandrande judar", bara ett ex.

Själv är jag ingen krukväxtperson så jag tar med mig pengar och Kardvädd till Eva i Höga, äpplemyntan till Uteplatsen som byte mot den korianska myntan hon gav mig vid ett tidigare tillfälle och babyjulrosor till de som vill ha - eller blir det fel då?
          Självfallet vill jag träffas senare men det ena utesluter inte det andra.

ingrid

CITAT (*Ulrica* @ 17-01-2008, 17:32) *
          För att träffen inte ska bli helt kaosartad så sätter jag helt och definitivt stopp för fler deltagare, oavsett återbud. Det är ändå inte säkert att alla kommer att kunna sitta ner och fika samtidigt, men på något sätt ska vi lösa det.

CillaM
          ingrid fuxvall
          *Ulrica* + son
          Eva i Höga + väninna
          Lars-Olof Arvids
          MariaS
          strepp + 2 vänner
          uteplatsen
          EKLO
          Wilmer
          Bettis + väninna
          Jeanette/västra götaland
          LindaLunda
          toreij
          Monica i Kungälv
          und + granne
          Pegol
          Dito Verde

Är du inte med på listan så har jag inte uppfattat någon bekräftelse från dej.

Dito Verde är så väldigt snäll och hjälper mej lite med möblering och kaffekokning innan ni andra kommer så då behöver jag ingen hjälp, däremot skulle jag uppskatta om någon kunde tänka sej att stanna en liten stund efteråt och ställa tillbaka allt igen och städa av golvet? Ni behöver inte anmäla er eller så, det löser sig säkert på träffen! Jag ser väldigt mycket fram till nästa lördag!

Förstår dig men nog blir det lite fel då du tidigare skrev att man skulle anmälla sin medverkan senast den 20:e själv hade jag tänkt vänta till just detta datum - tur att jag inte gjorde så.

ingrid

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 18-01-2008, 09:19
          Länk hit: #165

Medlem

CITAT (ingrid fuxwall @ 17-01-2008, 23:01) *
          undrade bara om du kunde organisera ihop en lista från alla länkar i ämnet om vad olika personer tänker ta med sig.
          Jag är ledsen ingrid, jag gjorde ett försök en gång men det är ganska krångligt och jag ser inte riktigt att det skulle vara till så stor glädje för alla att det var värt den tid det tar, någon annan får gärna försöka! Det är väl inte hela världen om några har med sig likadana växter, om man får ta med sig något hem igen eller liknande?

Själv är jag ingen krukväxtperson så jag tar med mig pengar och Kardvädd till Eva i Höga, äpplemyntan till Uteplatsen som byte mot den korianska myntan hon gav mig vid ett tidigare tillfälle och babyjulrosor till de som vill ha - eller blir det fel då?
          Det blir jättebra ingrid! tummenupp.gif

Förstår dig men nog blir det lite fel då du tidigare skrev att man skulle anmälla sin medverkan senast den 20:e själv hade jag tänkt vänta till just detta datum.
          Hm... jag kanske inte var så tydlig, jag menar att inga nya oanmälda odlaiter tas med nu eftersom det är en hel del på anmälda-listan som ej har hunnit bekräfta att de kommer. Den 21 kommer jag att PM´a de på anmälda-listan för att påminna dem men även om de inte kommer så öppnar det inte upp för ytterligare anmälningar. Hoppas jag var tydligare nu!

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 18-01-2008, 10:38
          Länk hit: #166

Medlem

Okej ingrid, här är ett försök ändå... nedan finns länkar till alla de inlägg där någon har skrivit vilka krukväxter de tänkte ha med sig:

CillaM
          MariaS
          strepp
          Wilmer
          Wilmer
          Jeanette/västra götaland
          LindaLunda
          LindaLunda
          ingrid fuxwall

Hoppas det var till någon hjälp! dunno.gif

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 18-01-2008, 14:51
          Länk hit: #167

Medlem

För att träffen inte ska bli helt kaosartad så sätter jag helt och definitivt stopp för ytterligare nya anmälningar (påverkar inte de som står på den nuvarande anmälningslistan). Det är ändå inte säkert att alla kommer att kunna sitta ner och fika samtidigt, men på något sätt ska vi lösa det. Muggar finns så det räcker till alla och diskmaskinen tar hand om disken!

CillaM
          ingrid fuxvall
          *Ulrica* + son
          Eva i Höga + väninna
          Lars-Olof Arvids
          MariaS
          strepp + 2 vänner
          uteplatsen
          EKLO
          Wilmer
          Bettis + väninna
          Jeanette/västra götaland
          LindaLunda
          toreij
          Monica i Kungälv
          und + granne
          Pegol
          Dito Verde
          Discogiraffen
          anne-li i olofstorp + dotter

Är du inte med på listan så har jag inte uppfattat någon bekräftelse från dej, hör av dej!

Redigerat av *Ulrica*: 19-01-2008, 11:26

Citera
          Dito Verde
          Inlägg 18-01-2008, 18:22
          Länk hit: #168

Medlem
          Antal inlägg: 696
          Medlem nr: 11 610

Hej alla
          Jag kommer bara att ta med fröer. Egna och från köpepåsar samt kaffefilter att lägga dem i ifall någon vill ha.
          Jag har alltid varit usel på krukväxter men glömmer av det ganska lätt när det erbjuds något intressant. Jag kommer alldeles säkert att vilja ha av det ni tar med.
          /p

Citera
          Österläge
          Inlägg 18-01-2008, 22:21
          Länk hit: #169

Medlem
          Antal inlägg: 1 073
          Medlem nr: 8 205

Självfallet vill jag träffas senare men det ena utesluter inte det andra.

Marockansk mynta var det! biggrin.gif Jag vill ju gärna ha äpplemynta men är det så käckt att byta det nu? Kan jag plantera ut den eller ska jag ha den inne tills det blir vår? Julros vill jag jättegärna ha!! Med samma reservation då, om det funkar nu... rolleyes.gif

Redigerat av uteplatsen: 18-01-2008, 22:21

--------------------
          Liten trädgård i nordöstra Göteborg, zon 2.

Kika gärna in på min blogg! www.timjanoakleja.wordpress.com

Citera
          LindaLunda
          Inlägg 19-01-2008, 13:28
          Länk hit: #170

Medlem
          Antal inlägg: 666
          Medlem nr: 6 778

CITAT (LindaLunda @ 14-01-2008, 17:24) *
          Detta är ren skär reklam.. så öppna INTE om du har ont av REKLAM!
          But a girl gota do what a girl gota do....... shy.gif
          Öppna inte om du har ont av REKLAM!!!

Som sagt... öppna INTE.... om du inte vill ha reklam.......men det har tillkommit lite info..... för den som vill ha reklam!
          ÖPPNA INTE om du inte vill ha reklarm!!! OBS OBS OBS!!! Öppna inte!!!
          Linda

Redigerat av LindaLunda: 19-01-2008, 13:29

Citera
          strepp
          Inlägg 20-01-2008, 08:27
          Länk hit: #171

Medlem
          Antal inlägg: 316
          Medlem nr: 8 902

Finns det ingen som har den buskbegonian jag söker??Foto visar hur bladet ser ut fler foto av denna jag söker finns på mina hemsidor el mejla.Hoppas att någon kan ha den i sina gömmor.Strepp
          VAD KUL DET SKA BLI NÄSTA HELG,,Görskoj..

JAG ÄR EN KRUKVÄXTER PERSON.KOMMER TA MED MIG LITE AV DET JAG NÄMNT TIDIGARE

Redigerat av strepp: 20-01-2008, 08:31
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  begoniablad_010.jpg ( 648.53k ) Antal nedladdningar: 13

--------------------
          Strepp önskar dig en bra dag.

Citera
          CillaM
          Inlägg 20-01-2008, 11:32
          Länk hit: #172

Medlem
          Antal inlägg: 3 419
          Medlem nr: 4 901

Min mamma har 2 stycken, ska säga till henne att ta sticklingar, om det är möjligt.

CITAT (strepp @ 20-01-2008, 08:27) *
          Finns det ingen som har den buskbegonian jag söker??Foto visar hur bladet ser ut fler foto av denna jag söker finns på mina hemsidor el mejla.Hoppas att någon kan ha den i sina gömmor.Strepp
          VAD KUL DET SKA BLI NÄSTA HELG,,Görskoj..

JAG ÄR EN KRUKVÄXTER PERSON.KOMMER TA MED MIG LITE AV DET JAG NÄMNT TIDIGARE

Citera
          strepp
          Inlägg 20-01-2008, 11:54
          Länk hit: #173

Medlem

CITAT (CillaM @ 20-01-2008, 11:32) *
          Min mamma har 2 stycken, ska säga till henne att ta sticklingar, om det är möjligt.

Tack Cilla det vore kanonsnällt,Köper jättegärna..Åh vad glad jag blir-Hoppas det är den rätta.Svår att få tag på rätta.
          Lägger in en bild på de 3 snarlika men det ärnummer 2 jag söker som har mycket mer flikiga blad och väldigt små hår på bladen.Tack än en gång.Hoppas hon kan ta av dem..mvh strepp

CITAT (strepp @ 20-01-2008, 11:51) *
          Tack Cilla det vore kanonsnällt,Köper jättegärna..Åh vad glad jag blir-Hoppas det är den rätta.Svår att få tag på rätta.
          Lägger in en bild på de 3 snarlika men det ärnummer 2 jag söker som har mycket mer flikiga blad och väldigt små hår på bladen.Tack än en gång.Hoppas hon kan ta av dem..mvh strepp

Här kommer baksidorna,,Åh vad glad jag blev över ditt svar Cilla.
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  begoniablad_004.jpg ( 678.16k ) Antal nedladdningar: 22
          Bifogad fil  begoniablad_001.jpg ( 664.85k ) Antal nedladdningar: 16

--------------------

Citera
          CillaM
          Inlägg 20-01-2008, 13:31
          Länk hit: #174

Medlem
          Antal inlägg: 3 419
          Medlem nr: 4 901

Hej igen,

Insåg nu när jag tittade på hennes växter att det är en tigerbegonia, Begonia boweri. Bladformen är likadan fast den här är mer spräcklig med ljusgröna och röda inslag. Alltså inte den du har. Dessutom om man tittar på buskbegonians bladstorlek så verkar de större än de du har visat i dina bilder. Kan det vara så att du har en annan sorts begonia än vad du tror?

Vill du att jag ändå ska ta sticklingar från hennes tigerbegonia?

CITAT (strepp @ 20-01-2008, 11:54) *
          Här kommer baksidorna,,Åh vad glad jag blev över ditt svar Cilla.

Citera
          strepp
          Inlägg 20-01-2008, 14:21
          Länk hit: #175

Medlem

CITAT (CillaM @ 20-01-2008, 13:31) *
          Hej igen,
          Insåg nu när jag tittade på hennes växter att det är en tigerbegonia, Begonia boweri. Bladformen är likadan fast den här är mer spräcklig med ljusgröna och röda inslag. Alltså inte den du har. Dessutom om man tittar på buskbegonians bladstorlek så verkar de större än de du har visat i dina bilder. Kan det vara så att du har en annan sorts begonia än vad du tror?

Vill du att jag ändå ska ta sticklingar från hennes tigerbegonia?

Hej
          Tiger begonia är en rizombegonia alltså den har ett krypande sätt med rizom,Buskbegonian jag söker tror jag heter Metallica.vilken är en art- jag är helt säker på att man kallar den för buskbegonia här i sverige men i usa som shrub pga de håriga bladen,I boken bo med blommor från 1974/rob herwig står den omnämnd som buskbegonia,står buskartade upprättväxande.
          Den växer enormt på höjden.Om du kollar på växtsättet på den kolla gärna min gamla som jag har foto på http://www.protopage.com/tokfian
          dels under fliken sökes o dels under begonia har du en mycket bättre bild men som sagt våren sommaren växer dessa på höjden.
          Synd att det inte var den jag söker.Vet att i Göteborg kunde man hos Annebergs Handelsträdgård tror jag de hette utanför Gbg köpa begonior förr och de hade denna,Även cirkulerat runt i Alingsås--Varpå jag tänkte en efterlysning i trakterna runt omkring kanske kan ge mig napp..
          Får fortsätta efterlysa..Tack iallafall

Redigerat av strepp: 20-01-2008, 21:21

--------------------

Citera
          Bettis
          Inlägg 21-01-2008, 12:05
          Länk hit: #176

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

5 dagar kvar yahoo.gif yahoo.gif

--------------------

Citera
          Wilmer
          Inlägg 21-01-2008, 12:47
          Länk hit: #177

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

Å vad jag är sugen på semla angel_not.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Bettis
          Inlägg 21-01-2008, 12:56
          Länk hit: #178

Medlem

CITAT (Wilmer @ 21-01-2008, 12:47) *
          Å vad jag är sugen på semla angel_not.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

--------------------

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 21-01-2008, 13:50
          Länk hit: #179

Medlem

Är det någon som vet om det verkligen finns semlor redan? Jag befinner mej alltför sällan på sådana platser där man skulle kunna träffa på dylika godsaker. Men sugen är jag...

Citera
          Bettis
          Inlägg 21-01-2008, 13:54
          Länk hit: #180

Medlem

Inte för att jag ska ha semla, men nog säljs dom överallt nu.

--------------------

Citera

13 sidor V  « < 7 8 9 10 11 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-10-2025, 00:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon