Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

11 sidor V  « < 5 6 7 8 9 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > slagerstjärna har aids
          pejori
          Inlägg 20-12-2007, 23:15
          Länk hit: #121

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Lavin @ 20-12-2007, 23:12) *
          Usch vad jobbigt det blev här. Hur löser man upp människors rädslor?

Min mamma säger jämt att har man inget snällt att säga så kan man lika gärna hålla tyst. Tror dock att den regeln passar bäst vid matbordet och vid paketöppningar. Diskussion är väl bra, men tänk på att ord sårar så mycket, speciellt i en känslig fråga. Vi fräkniga är hyperkänsliga mot kommentarer om prickig korv, för att man har blivit reatd för det. Drar upp så mycket känslor. Så bara för att man har en åsikt så måste man inte säga den hur som helst, tänk på att den människan som hör dina ord kan ha en väldigt annorlunda bakgrund. Vi måste vara lite försiktiga med varandra.

Så jag tänkte bara skicka ett värmande ord till alla som är fräkniga eller på annat sätt "avvikande", vi är bra som vi är och vi har rätt att synas och finnas och vara stolta över alla våra egenskaper!

Så jag kommer ut, jag är fräknig över hela kroppen och jag är stolt över det (jag är även rätt bisarra sexuella fantasier, men för känsliga läsare så hoppar vi över det avsnittet) =)

fräknar som är så charmigt smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Magdis
          Inlägg 20-12-2007, 23:16
          Länk hit: #122

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Tezzla @ 20-12-2007, 22:24) *
          Fast att säga att det kan drabba vem som helst när som helst är väl ändå att ta i.

Den som tar "ansvar" för sitt sexuella utövande, den som skyddar sig och som inte "kn*llar runt till höger och vänster löper ju betydligt mindre risk att smittas än den person som inte tar ansvar.

Naturligtvis kan folk smittas även fast de tar ansvar, men det risken borde vara ganska låg. Det är väl ganska självklart?

När jag tänker att det kan drabba vem som helst, då tänker jag på att det kan drabba vem som helst som inte är försiktig. Det är ju inte bara homosexuella som är oförsiktiga. När smittan var relativt okänd så trodde ju många att det bara drabbade bögar och sprutnarkomaner och att de själva var hur säkra som helst. Så är det ju inte.

Sen finns ju även risken att ens partner som man tror är trogen, "knullar runt" utan att skydda sig.

Citera
          pejori
          Inlägg 20-12-2007, 23:20
          Länk hit: #123

Medlem

CITAT (Magdis @ 20-12-2007, 23:16) *
          När jag tänker att det kan drabba vem som helst, då tänker jag på att det kan drabba vem som helst som inte är försiktig. Det är ju inte bara homosexuella som är oförsiktiga. När smittan var relativt okänd så trodde ju många att det bara drabbade bögar och sprutnarkomaner och att de själva var hur säkra som helst. Så är det ju inte.

Sen finns ju även risken att ens partner som man tror är trogen, "knullar runt" utan att skydda sig.

precis, det räcker med ett ligg för att råka illa ut så man ska vara ytterst försiktig med att dömma andra tummenupp.gif
          "det drabbar inte mej" är en tes vi mäniskor alltid använt oss av... unsure.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          sqrulan
          Inlägg 20-12-2007, 23:27
          Länk hit: #124

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

tummenupp.gif Därför så lever jag ensam just nu! rose.gif

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 20-12-2007, 23:27
          Länk hit: #125

Medlem

CITAT (pejori @ 20-12-2007, 23:20) *

Exakt, och det kan vara väldigt farligt i en sån här situation t.ex. Hur många "HIV-män" har det varit på tapeten på sistone t.ex? unsure.gif De som lurat unga naiva flickor (och pojkar) och gett dem smittan första gången de nånsin legat med nån. Ett enda misstag som aldrig går o rätta till. sad.gif

Citera
          Tezzla
          Inlägg 20-12-2007, 23:28
          Länk hit: #126

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

CITAT (pejori @ 20-12-2007, 23:20) *
          precis, det räcker med ett ligg för att råka illa ut så man ska vara ytterst försiktig med att dömma andra tummenupp.gif

Jag har inte dömt någon.

Och jag kan absolut med säkerhet säga att jag inte kommer att drabbas av HIV.

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          sqrulan
          Inlägg 20-12-2007, 23:28
          Länk hit: #127

Medlem

angry.gif Mördare!

--------------------

Citera
          Tezzla
          Inlägg 20-12-2007, 23:30
          Länk hit: #128

Medlem

CITAT (Magdis @ 20-12-2007, 23:27) *
          Exakt, och det kan vara väldigt farligt i en sån här situation t.ex. Hur många "HIV-män" har det varit på tapeten på sistone t.ex? unsure.gif De som lurat unga naiva flickor (och pojkar) och gett dem smittan första gången de nånsin legat med nån. Ett enda misstag som aldrig går o rätta till. sad.gif

Förmodligen är det mina kristna värderingar, men varför är sex alltid så självklart?

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          sqrulan
          Inlägg 20-12-2007, 23:31
          Länk hit: #129

Medlem

tummenupp.gif tummenupp.gif

--------------------

Citera
          Anders zon 1
          Inlägg 20-12-2007, 23:32
          Länk hit: #130

Medlem
          Antal inlägg: 1 171
          Medlem nr: 409

CITAT

Sen finns ju även risken att ens partner som man tror är trogen, "knullar runt" utan att skydda sig

Så sant som det är sagt!

Citera
          Pirum
          Inlägg 20-12-2007, 23:34
          Länk hit: #131

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Folks sexuella preferenser struntar jag i. Däremot är det faktum att analsex och otrohet är två riskfaktorer.
          Båda dessa riskfaktorer kan man såklart se i vilka sexuella relationer som helst. Homo, hetero, grupper, queer, vad tusan som helst. Det kvittar ju om man själv har varit "duktig" och (båda parter givetvis) gjort tester vid begynnelsen av förhållandet, om det senare visar sig att ens partner är otroget slödder.

(Oskyddat sex är såklart största riskfaktorn, men det vet ju alla idag så på det sättet är det få som smittas...eller hur det nu var)

En annan riskfaktor är alkohol. Inte bara gör det folk mer korkade, det ökar dessutom risken för skador på kondomer. Är man full och rispar en kondom så den senare går sönder, ja, då finns det en inte oväsentlig skyll-dig-själv-faktor med.

Angående att analsex i vissa kulturer används för att bevara oskulden - ja, det stämmer säkert, men det låter som väldigt korkade och omoderna kulturer. Fast man kanske inte kan säga det utan att stämpas som rasist, jag är lite osäker faktiskt. Tycker det bör vara helt ok att säga att en kultur är dålig i avseende x, y och z, etc, men jag vet inte om det är acceptabelt idag.

Katolska kyrkan i Afrika (som ju är flera länder, även om man ofta klumpar samman dem...) bör skämmas i de fall de ljuger om att kondomer ökar skyddet mot HIV. En rejäl skandal. Däremot bör såklart kyrkan få fortsätta rekommendera avhållsamhet, trohet, som andra "skydd". Det är ju inte fel i sak, och folk får väl tro som de vill vad gäller avhållsamhet och trohet. Jag undrar förresten om islam är mer progressivt vad gäller kondomanvändning i Afrika.

Jag är för övrigt stor vän av att HIV-testa alla invånare i Sverige. Och sedan testa alla som passerar rikets gränser. Vad man ska göra med sjuka vet jag inte, men det kanske skulle ha en negativ inverkan på okynnesresande, och det vore ju bra för vår miljö om inte annat smile.gif (Och så är jag jävligt vrång också, och tycker om att jävlas)

Redigerat av Pirum: 20-12-2007, 23:34

--------------------
          zon2.5

Citera
          Magdis
          Inlägg 20-12-2007, 23:35
          Länk hit: #132

Medlem

CITAT (Tezzla @ 20-12-2007, 23:30) *
          Förmodligen är det mina kristna värderingar, men varför är sex alltid så självklart?

Jag är nog inte rätt person att svara på det egentligen. giggle.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 20-12-2007, 23:40
          Länk hit: #133

Medlem

dunno.gif dunno.gif dunno.gif suck vad jag blir trött ibland.

det kan ta upp till ett år innan symptomen visar sig, under den tiden riskerar du att smitta alla du har sex med.
          mängder av i huvudsak kvinnor, utsätts för misshandel och övergrepp inom sin familj av sin make och smittas helt oförskylt.
          kvinnor och män hoppar över skacklarna på semester eller firmafester och drabbas.
          kvinnor och män tar ett glas för mycket och vaknar utan att ha en aning om hur dom kom i säng och med vem...
          olyckor händer eller som sonen säger..."shitt hapends when you party naked" så visst....du smittas inte om du inte har sex...såvida du inte har otur och smittas via en blodtransfusion innan givaren testas positiv, så råka inte ut för någon olycka vad du gör.

CITAT (Tezzla @ 20-12-2007, 23:30) *

sex är en del av vår natur och kristna värderingar trodde jag i min enfald tydde på ett öppet och förlåtande sinne. angel_not.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Tezzla
          Inlägg 20-12-2007, 23:42
          Länk hit: #134

Medlem

CITAT (pejori @ 20-12-2007, 23:40) *
          sex är en del av vår natur och kristna värderingar trodde jag i min enfald tydde på ett öppet och förlåtande sinne. angel_not.gif

Ursäkta, men varför känner du att du måste skriva "öppet och förlåtande sinne" till mig?

Har jag någonstans i denna tråd dömt någon? Hoppad på någon?

Redigerat av Tezzla: 20-12-2007, 23:48

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          herkules
          Inlägg 20-12-2007, 23:45
          Länk hit: #135

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

hiv verkar vara ett större problem för dem som inte har det än för dem som har det..och hur människor har fått sjukdomen är det största problemet!?
          är "glad" att hiv fått ett "känt" ansikte, förhoppningsvis sprids kunskap.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          pejori
          Inlägg 20-12-2007, 23:47
          Länk hit: #136

Medlem

CITAT (Pirum @ 20-12-2007, 23:34) *
          Folks sexuella preferenser struntar jag i. Däremot är det faktum att analsex och otrohet är två riskfaktorer.
          Båda dessa riskfaktorer kan man såklart se i vilka sexuella relationer som helst. Homo, hetero, grupper, queer, vad tusan som helst. Det kvittar ju om man själv har varit "duktig" och (båda parter givetvis) gjort tester vid begynnelsen av förhållandet, om det senare visar sig att ens partner är otroget slödder.

(Oskyddat sex är såklart största riskfaktorn, men det vet ju alla idag så på det sättet är det få som smittas...eller hur det nu var)

En annan riskfaktor är alkohol. Inte bara gör det folk mer korkade, det ökar dessutom risken för skador på kondomer. Är man full och rispar en kondom så den senare går sönder, ja, då finns det en inte oväsentlig skyll-dig-själv-faktor med.

Angående att analsex i vissa kulturer används för att bevara oskulden - ja, det stämmer säkert, men det låter som väldigt korkade och omoderna kulturer. Fast man kanske inte kan säga det utan att stämpas som rasist, jag är lite osäker faktiskt. Tycker det bör vara helt ok att säga att en kultur är dålig i avseende x, y och z, etc, men jag vet inte om det är acceptabelt idag.

Katolska kyrkan i Afrika (som ju är flera länder, även om man ofta klumpar samman dem...) bör skämmas i de fall de ljuger om att kondomer ökar skyddet mot HIV. En rejäl skandal. Däremot bör såklart kyrkan få fortsätta rekommendera avhållsamhet, trohet, som andra "skydd". Det är ju inte fel i sak, och folk får väl tro som de vill vad gäller avhållsamhet och trohet. Jag undrar förresten om islam är mer progressivt vad gäller kondomanvändning i Afrika.

/.../

håller med dej utom i den sista delen som jag klippte bort. tummenupp.gif
          vad folk tänder på, är deras sak, så länge det inte skadar andra, (som pedofili eller djursex)

jag kan bara ta ansvar för min egen sexualitet och min smittorisk, ingen annans.
          jag personligen tycker det är tragist att någon drabbas av "skiten"
          och det är fortfarande viktigt att prata om riskerna och inte inbilla sig att det numera bara förekommer i afrikanska länder och i tredje världen.

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Tezzla
          Inlägg 20-12-2007, 23:49
          Länk hit: #137

Medlem

Pejori, vill du vänligen svar på min fråga?

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          pejori
          Inlägg 20-12-2007, 23:51
          Länk hit: #138

Medlem

CITAT (Tezzla @ 20-12-2007, 23:42) *
          Ursäkta, men varför känner du att du måste skriva "öppet och förlåtande sinne" till mig?

orsaken var att du skrev att "jag kommer aldrig att drabbas av HIV"....det är inte ett varken öppet eller förlåtande sinne i mina ögon, och att tro att alla smittade "kn**lar runt" är trångsynt och fel...

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Tezzla
          Inlägg 20-12-2007, 23:55
          Länk hit: #139

Medlem

CITAT (pejori @ 20-12-2007, 23:51) *
          orsaken var att du skrev att "jag kommer aldrig att drabbas av HIV"....det är inte ett varken öppet eller förlåtande sinne i mina ögon, och att tro att alla smittade "kn**lar runt" är trångsynt och fel...

TROR jag det?

Jag har skrivit flera gånger att även de som tar ansvar kan bli smittade. Har du struntat i att läsa det?

Att jag vet att jag aldrig kommer att drabbas av HIV betyder knappast att jag inte har ett öppet eller förlåtande sinne. Det handlar om mig, inte om andra.

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          pejori
          Inlägg 20-12-2007, 23:57
          Länk hit: #140

Medlem

CITAT (herkules @ 20-12-2007, 23:45) *
          hiv verkar vara ett större problem för dem som inte har det än för dem som har det..och hur människor har fått sjukdomen är det största problemet!?
          är "glad" att hiv fått ett "känt" ansikte, förhoppningsvis sprids kunskap.

hoppas kan man... tummenupp.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera

11 sidor V  « < 5 6 7 8 9 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 15:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon