Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

11 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > slagerstjärna har aids
          Anders zon 1
          Inlägg 20-12-2007, 23:58
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 1 171
          Medlem nr: 409

CITAT
          hiv verkar vara ett större problem för dem som inte har det än för dem som har det..och hur människor har fått sjukdomen är det största problemet!?
          är "glad" att hiv fått ett "känt" ansikte, förhoppningsvis sprids kunskap.

Det var kloka ord! bravo.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 20-12-2007, 23:58
          Länk hit: #142

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Tezzla @ 20-12-2007, 23:55) *
          TROR jag det?

Jag har skrivit flera gånger att även de som tar ansvar kan bli smittade. Har du struntat i att läsa det?

Att jag vet att jag aldrig kommer att drabbas av HIV betyder knappast att jag inte har ett öppet eller förlåtande sinne. Det handlar om mig, inte om andra.

har kollat tidigare inlägg och har missuppfattat dej bara...
          ber om ursäckt för det blomma.gif
          hängde upp mej på frasen "aldrig" bara ...sorry blush.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Magdis
          Inlägg 21-12-2007, 00:06
          Länk hit: #143

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (herkules @ 20-12-2007, 23:45) *
          hiv verkar vara ett större problem för dem som inte har det än för dem som har det..och hur människor har fått sjukdomen är det största problemet!?

Hehe! giggle.gif Fast å andra sidan är det ju rätt viktigt i förebyggande syfte att rekognoscera smittvägar.

Citera
          Tezzla
          Inlägg 21-12-2007, 00:07
          Länk hit: #144

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

CITAT (pejori @ 20-12-2007, 23:58) *
          har kollat tidigare inlägg och har missuppfattat dej bara...
          ber om ursäckt för det blomma.gif
          hängde upp mej på frasen "aldrig" bara ...sorry blush.gif

Skönt blomma.gif Jag kände att jag började bli småilsk över "falska anklagelser" och att bli ilsk är inte bra. Nu är jag inte ilsk längre biggrin.gif

thanks.gif

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          pejori
          Inlägg 21-12-2007, 00:14
          Länk hit: #145

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Tezzla @ 21-12-2007, 00:07) *
          Skönt blomma.gif Jag kände att jag började bli småilsk över "falska anklagelser" och att bli ilsk är inte bra. Nu är jag inte ilsk längre biggrin.gif

thanks.gif

kompiskram.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          herkules
          Inlägg 21-12-2007, 00:16
          Länk hit: #146

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Magdis @ 21-12-2007, 00:06) *
          Hehe! giggle.gif Fast å andra sidan är det ju rätt viktigt i förebyggande syfte att rekognoscera smittvägar.

jo så klart.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Pirum
          Inlägg 21-12-2007, 02:10
          Länk hit: #147

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

CITAT (Magdis @ 21-12-2007, 00:06) *

Hm, ja, och då är det ju en fördel om folk som vet att de är smittade berättar det för sina partners. Hur är lagen där egentligen? Faller inte sådana här sjukdomar under nån smittoskyddslagstiftning eller nåt? Dvs, när den här snubben fick reda på att han hade HIV så var han tvungen att ge lista på alla tidigare partners så att dessa kunde kontaktas och testas? Då bör han rimligen även upplysa kommande partners om sin smitta? Kan han åka i finkan för det här tro?

--------------------
          zon2.5

Citera
          Gillan
          Inlägg 21-12-2007, 05:07
          Länk hit: #148

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Vad handlade tråden om från början? Att Andreas " klev ut ur garderoben" och talade om att han var HIV-smittad? Att Andreas är bög, det visste vi ju sedan långt tillbaka. Vi kan ju bara spekulera om att han fått det genom sitt sexualliv. Helt säkra kan vi dock inte vara om han inte sagt det högt? Vilket jag inte hört nåt om. Alltså vet jag inte.

( som Anma egentligen redan sagt )Jag tycker det är fruktansvärt tråkigt att nån, idag år 2007, ska behöva komma ut ur nån garderob över huvud taget. Men tyvärr, så länge det finns så stor oacceptans mot, vad en del anser, avvikande läggning, så är det faktiskt så. Den dan vi alla accepterar att det är lika naturligt att vara kvinna/kvinna, man/man som hetero, först då slipper de komma ut ur nån garderob.

Att, som du Netha, påstå att du inte mött en " homo " som inte blivit utsatt för trakasserier eller våld måste bero på att du inte mött nån i verkligheten? I tidningar och på nyhetssändningar har du säkert både hört och sett om motsatsen tror jag? Rätta mig gärna om jag har fel.

Behöver det verkligen vara så svårt för oss heterosexuella att försöka sätta oss in i hur det måste vara att upptäcka att man blev kär i "fel" person? Att det inte är accepterat vem man föll för! Att titta in i nån annans ögon, känna hjärtat bulta, bli matt i hela kroppen.........och sen till slut vara tvungen att inse att det är fel!!! Du får inte!! Det är tabu, förbjudet!! Sen får du gå där med skammen över att inte vara "normal" !!!

Det handlar till syvende och sist om kärlek. Och man väljer inte vem man blir kär i. Jag kan personligen inte för mitt liv tro att det är nån skillnad i känslorna vem man än blir kär i. I ett kärleksförhållande faller det sig dessutom ganska naturligt att ha sex.

Sköt om er därute och försök att acceptera att vi inte är lika, men älskar, det gör vi allihopa wub.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 21-12-2007, 08:08
          Länk hit: #149

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

När det gäller könssjukdomar så visar de ju på ett sätt hur äckligt det är att ha sex. Någon i tråden skrev att man vet bara vad man själv gjort och med vilka.

Börjar man tänka vidare så kan man ju komma på att 1 har haft sex 5 som haft sex med 5 som haft sex med 7 som haft sex 2 som haft sex 18 som haft sex med 1 som haft sex 14 som haft sex med 50. Osv.

Och en del som är singel kanske har sex med en på fm och en på kvällen. vad vet jag. och vilka har den andra då mött under den tid som flutit sedan sist de sågs??

Då mår jag illa över att tänka att i princip så kan den förstas sekret blandas med den tredjes i den andras.

Låter det äckligt och elakt?? Ja men jag skojar inte för jag har grubblat på det när jag pratat med en bekant som inte använder kondom och som hävdar att det finns folk som inte ens nämner kondom när det är dags att göka.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 21-12-2007, 08:29
          Länk hit: #150

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

God morgon i stugan. Mycket att läsa igenom i tråden sen jag sa godnatt. Det jag skrev "naturens och utvecklingens vilja och uppsåt" var väl lite högtravande men det är svårt att uttrycka sig på rätt sätt när John Blund lurar i skuggorna. Skulle väl skrivit nåt om att ta avstånd från naturens utveckling men det är överspelat nu.

Beträffande homosexualitet utanför männinskans art anser jag att det inte förekommer utom i extrema fall eftersom alla såna tendenser sållas bort pga att det är en återvändsgränd i evolutionen. Det är bara människan som sysslar med sådant eftersom vi via vår vilja kan sätta oss över det genetiska arvet. Nån som har några exempel på motsatsen är välkomna. Bonobonerna(dvärgschimpanserna) sysslar med en del bisexuella lekar men det kan inte kallas för homosexualitet.

Sen lite om att "råka" bli kär i en av samma kön. I dom berättelser jag läst, framför allt mellan raderna, verkar det först vara ett val av att söka sig till det egna könet, därefter letar man en partner. När man sen hittat nån och påstår att det "råkade" bli en av samma kön är det hyckleri på hög nivå. Alla kontaktannonser där bög söker bög och liknande styrker detta förhållande. Som jag skrivit tidigare så skulle jag gärna se en undersökning som tar fram dom rätta orsakerna men det lär vänta.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Netha
          Inlägg 21-12-2007, 08:42
          Länk hit: #151

Gäster

Gillan ... jag menade dem jag möter i verkligheten. Visst har jag läst och sett på tv att många råkat illa ut...
          och det är bara att beklaga.sad.gif
          Jag kan inte förstå varför man ska misshandlas el trakasseras för sin sexuella läggning. no.gif

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 21-12-2007, 08:51
          Länk hit: #152

Medlem

Vill bara för säkerhets skull påpeka att jag instämmer i att det är sjukt att personer skall bli trakasserade pga sitt sexuella val, precis som val av religion, politisk inriktning, fotbollslag eller vad det än gäller. Däremot anser jag det inte innebär att valet inte får diskuteras eller kritiseras, möjligen då på individnivå. Det tråkiga är dock att en del personer inte accepterar detta utan går till motangrepp för att tvinga på andra sin uppfattning. Jag bestämmer själv vad jag gillar och ogillar.

--------------------

Citera
          Gillan
          Inlägg 21-12-2007, 09:11
          Länk hit: #153

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (Netha @ 21-12-2007, 08:42) *
          Gillan ... jag menade dem jag möter i verkligheten. Visst har jag läst och sett på tv att många råkat illa ut...
          och det är bara att beklaga. sad.gif
          Jag kan inte förstå varför man ska misshandlas el trakasseras för sin sexuella läggning. no.gif

Förstog nästan att det var så Netha wub.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Anma
          Inlägg 21-12-2007, 09:40
          Länk hit: #154

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Gossen...
          Nu är det faktiskt så att de allra flesta inte väljer att bli kär i människor av samma kön. De som gör ett aktivt val kan eventuellt vara de som har förmågan att bli kär i människor av båda könen.
          Samma gäller det sexuella. Man väljer inte att tända på folk av samma kön! För en homosexuell är det lika naturligt att tända på en av samma kön som det är för dig att tända på en av motsatt.

De flesta av oss har sexuella behov att tillfredställa. Några går till prostituerade och de människor har nog inte så stort behov av att vara med en person som man tänder på, bara driften blir tillfredsställd. Medan andra (de flesta?) behöver och måste hitta en partner som man faktiskt ser som attraktiv för att över huvud taget kunna ha sex.

Att tro att det är ett val man gör är befängt.

Citera
          Betty
          Inlägg 21-12-2007, 09:47
          Länk hit: #155

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (Gossen Ruda @ 21-12-2007, 08:51) *
          .../ pga sitt sexuella val/...

Jag känner inte så många homosexuella, bara två stycken - ingen av den säger sig ha medvetet valt sin läggning. Om det skulle det vara så enkelt att man kunde välja så skulle väl alla välja att vara hetro för att slippa ifrågasättas öht. g.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 21-12-2007, 09:57
          Länk hit: #156

Medlem

Huruvida det är ett val i alla fall låter jag vara osagt, att det förkommer är jag helt övertygad om. Tills vi får en fullständig förklaring får väl grundfrågan vara olöst. Människans psyke är ännu inte helt undersökt. Det finns en hel del val och uppfattningar som av omgivningen betraktas som helt befängt och då menar jag inte bara denna fråga. Hur kan exempelvis nån tro att det hjälper en ståndpunkt genom att döda sig själv och andra med en bilbomb?????

--------------------

Citera
          Anders zon 1
          Inlägg 21-12-2007, 10:39
          Länk hit: #157

Medlem
          Antal inlägg: 1 171
          Medlem nr: 409

CITAT
          Beträffande homosexualitet utanför männinskans art anser jag att det inte förekommer utom i extrema fall eftersom alla såna tendenser sållas bort pga att det är en återvändsgränd i evolutionen. Det är bara människan som sysslar med sådant eftersom vi via vår vilja kan sätta oss över det genetiska arvet. Nån som har några exempel på motsatsen är välkomna. Bonobonerna(dvärgschimpanserna) sysslar med en del bisexuella lekar men det kan inte kallas för homosexualitet.
          ....storkar, änder, papegojor, ciklider och delfiner (förutom Bonoboer som du själv nämner) är bara några exempel där man noterat homosexualitet. Jag känner några som påstår att deras katt är lesbisk (hur det är med den saken vet jag dock inte)! Jag skulle nog tro att homosexualitet är vanligast hos arter med en stark känslomässig bindning till en partner i ett långt förhållande.

CITAT
          Sen lite om att "råka" bli kär i en av samma kön. I dom berättelser jag läst, framför allt mellan raderna, verkar det först vara ett val av att söka sig till det egna könet, därefter letar man en partner. När man sen hittat nån och påstår att det "råkade" bli en av samma kön är det hyckleri på hög nivå. Alla kontaktannonser där bög söker bög och liknande styrker detta förhållande. Som jag skrivit tidigare så skulle jag gärna se en undersökning som tar fram dom rätta orsakerna men det lär vänta.

Sådana studer finns det säkerligen massor av, men frågan är väl bara vad som är sant av det som kommit fram. Eftersom du verkar särskilt intresserad av ämnet så kan jag rekommendera dig att börja söka på Google. Finns säkert massor att hitta där, fast det kan naturligtvis vara svårt att veta vad som är sant och inte. Mer pålitlig information kan du hitta i vetenskapliga artiklar. Sådana går att söka efter på lämpliga vetenskpliga tidskrifters hemsidor (vilka tidskrifter som avhandlar just detta ämne går säkert att få fram via Google). Även om det oftast inte går att läsa hela artiklar på tidskrifternas hemsida så kan du alltid titta på sammanfattningarna, dom är så gott som alltid tillgängliga gratis.

CITAT
          Vill bara för säkerhets skull påpeka att jag instämmer i att det är sjukt att personer skall bli trakasserade pga sitt sexuella val, precis som val av religion, politisk inriktning, fotbollslag eller vad det än gäller. Däremot anser jag det inte innebär att valet inte får diskuteras eller kritiseras, möjligen då på individnivå. Det tråkiga är dock att en del personer inte accepterar detta utan går till motangrepp för att tvinga på andra sin uppfattning. Jag bestämmer själv vad jag gillar och ogillar.

Skönt att höra att du inte vill trakassera andra människor. Synd bara att DET SÄTT på vilket du framför åsikter här så lätt kan tolkas som kränkande. Visst är det tillåtet att ha olika åsikter och att diskutera detta. Där tror jag inte det är många som säger emot dig, men det är en MILSVID skillnad mellan att sakligt argumentera för en åsikt och att kränka andra människor med mer eller mindre omotiverat provocerande uttalanden. Saker kan sägas på olika sätt beroende på hur man vill att det ska uppfattas och här verkar det som om du vill provocera och förminska homosexuella och dom som fått HIV. Varför du vill det är faktiskt rätt svårt att förstå - det är många människor i de här grupperna som mår dåligt och redan är nere för räkning dom ska man inte slå på! Det ju för övrigt rätt märkligt att DU verkar känna dig kränkt och påtvingad en åsikt i detta sammanhang eftersom yttrandefriheten som du åberopar naturligtvis måste gälla även dom som säger emot dig! Precis som du bestämmer jag och andra vad vi gillar och ogillar - och dina uttalanden i den här och liknande trådar, speciellt sättet som du uttalar dom på, är något som jag starkt ogillar (gäller för övrigt även sqrulans inlägg i den här debatten)!

Citera
          Magdis
          Inlägg 21-12-2007, 12:29
          Länk hit: #158

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Gillan: Så kloka ord som vanligt. wub.gif Skriver under på det.

Citera
          pia i sundsvall
          Inlägg 21-12-2007, 14:05
          Länk hit: #159

Medlem
          Antal inlägg: 40
          Medlem nr: 13 248

Var är forumsägaren? nu tycker jag att en skribent har passerat gränsen för vad som är rimligt på forumet, det skall vara trevligt för alla att vara på forumet!forumet borde styras upp och ge varningar till den/dom som är provokativa som skribenter,jag har lärt mej att ordet troll inte gillas här, men visst finns det ett sådant här i tråden som har varit här länge, jag hoppas att det blir ändring här på forumet annars så skräms många här ifrån.

Ang slagerstjärnan som har HIV så är det bra att han går ut och talar om det, det ger säkert folk en tankeställare om att vara försiktig och ha kondom.

Citera
          Marina i Hällekis
          Inlägg 21-12-2007, 14:42
          Länk hit: #160

Gäster

Orkar inte läsa hela tråden, men funderar lite.............
          om nu man kan påstå att folk väljer vem de blir kära i..........finns det då, någon bevisad kärlek?
          Är jag förälskad i Thomas eller har jag valt att bli det?!
          och om jag valt det är det då onormalt eller normalt?

smiley_small_hug.gif
          Marina

Citera

11 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-09-2025, 17:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon