Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

11 sidor V  « < 7 8 9 10 11 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > slagerstjärna har aids
          Gossen Ruda
          Inlägg 21-12-2007, 17:28
          Länk hit: #161

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Genmäle till Anders. Att söka på nätet ger nog inte så mycket. Där finns all världens kunskap men även all världens okunskap och lögner. Att sålla i det materialet är mer än jag orkar med. Eftersom det är ett kontroversiellt ämne är nog dessutom ytterligheterna överrepresenterade. Att tro att det skulle finnas relevanta artiklar som klart belyser det hela är nog ganska otänkbart. Skulle nån göra en sån och resultetet bli negativt för homokollektivet vågar nog ingen publicera detta inför risken att kallas homofob.

Gaylobbyn har dock varit ganska framgångsrik i att skapa en positiv bild av det hela. Inte fel för även dom har rätt att leva men däremot har det ibland blivit FÖR positivt så att många bland dom själva och runt omkring anser att det är förbjudet att diskutera och kritisera dom. Jag har faktiskt sett en gång nån som framförde åsikten att homokulturen var den enda rätta och försökte locka över heteros. Då har det slagit över totalt men det var säkert ett undantag.

Jag medger att jag är kritisk till gaykulturen och framför allt vissa delar av den, analsex t.ex., men efter att ha gått igenom vad jag skrivit här kan jag inte se något övertramp eller kritik av någon enskild person. Jag har bara använt mig av rättigheten att fritt framföra min mening. Inte medvetet provokativt men har man inte samma mening kanske det kan uppfattas så.

Urspunget till mitt avståndstagande ligger långt tillbaka i tiden, närmare bestämt mitten av 70-talet. Som ganska ung telemontör skulle jag sätta upp en extrajack på nåt som hette RFSL. Hade ingen aning om vad det var då. Åkte dit, V Hamng 15, knallade upp och ringde på. Ett äckel öppnade.

- Nämen heeeeej. Är det Teeeeeleveeeerket, Vad treeeevligt, kom iiiiin.

Betoningen går inte fram i skrift men kan kanske anas. Rörelsemönstret framkallade äckel, som en mannekäng på catvalken och det var bara handväskan som saknades. sick.gif sick.gif Han var inte ensam om att vara sån, det fanns ett par till likadana därinne. Jacken kom upp i rekordfart och jag försvann fortare än kvickt. Där fick jag en dos antihomo som kommer att räcka fram till kistlocket skruvas på. Det har visserligen mildrats lite under årens lopp men minnet finns kvar.

Lev väl, jag kommer nog inte att ha tid att besvara eller ens kolla mer i kväll eller dom närmaste dagarna.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          vindspel
          Inlägg 21-12-2007, 17:39
          Länk hit: #162

Medlem
          Antal inlägg: 2 404
          Medlem nr: 11 016

CITAT (Gossen Ruda @ 21-12-2007, 17:28) *

Betoningen går inte fram i skrift men kan kanske anas. Rörelsemönstret framkallade äckel, som en mannekäng på catvalken och det var bara handväskan som saknades. sick.gif sick.gif Lev väl, jag kommer nog inte att ha tid att besvara eller ens kolla mer i kväll eller dom närmaste dagarna.

rotfl.gif Har träffat fyra homo med exakt den tonen på rösten........undra varför man är gay och imiterar en schablonfigur till kvinna confused.gif

Redigerat av vindspel: 21-12-2007, 17:39

--------------------
          "Förolämpningar är argument som används av folk som har fel." Rousseau

Citera
          Mollis
          Inlägg 21-12-2007, 17:51
          Länk hit: #163

Medlem
          Antal inlägg: 2 425
          Medlem nr: 10 996

Urspunget till mitt avståndstagande ligger långt tillbaka i tiden, närmare bestämt mitten av 70-talet. Som ganska ung telemontör skulle jag sätta upp en extrajack på nåt som hette RFSL. Hade ingen aning om vad det var då. Åkte dit, V Hamng 15, knallade upp och ringde på. Ett äckel öppnade.

Betoningen går inte fram i skrift men kan kanske anas. Rörelsemönstret framkallade äckel, som en mannekäng på catvalken och det var bara handväskan som saknades. sick.gif sick.gif Han var inte ensam om att vara sån, det fanns ett par till likadana därinne. Jacken kom upp i rekordfart och jag försvann fortare än kvickt. Där fick jag en dos antihomo som kommer att räcka fram till kistlocket skruvas på. Det har visserligen mildrats lite under årens lopp men minnet finns kvar.

Jösses säger jag bara! Om du inte skämtar så borde du söka vård...

Citera
          Christer i Falkö...
          Inlägg 21-12-2007, 19:15
          Länk hit: #164

Medlem
          Antal inlägg: 3 056
          Medlem nr: 2 460

Har sagts innan, men är värt att upprepa. Homosexualitet är inte alls ovanligt bland djuren, tvärt om. Men eftersom det oftast ver kristna kyrkor som sponsrade djurfilmarna, för att visa hur "riktigt" det var ordnat i naturen (inga sexuella avikelser där inte), så var det inte så populärt att visa att det faktiskt förekom även utanför människornas värld. Bland dvärgchimpansen, våran närmste släkting, är det tvärt om mycket vanligt. Jag tycker uppriktigt synd om dig Gossen Ruda som lider av sådan kraftig homofobi, det måste vara jobbigt för dig.
          Christer.

--------------------
          Varför inte kika in på min blogg? dronten1.tradgardsblogg.se

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 21-12-2007, 20:00
          Länk hit: #165

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

Jag medger att jag är kritisk till gaykulturen och framför allt vissa delar av den, analsex t.ex., men efter att ha gått igenom vad jag skrivit här kan jag inte se något övertramp eller kritik av någon enskild person. Jag har bara använt mig av rättigheten att fritt framföra min mening. Inte medvetet provokativt men har man inte samma mening kanske det kan uppfattas så.

och eller hur alla bögar är så ?

Citera
          Nybörjar-Linda
          Inlägg 21-12-2007, 20:19
          Länk hit: #166

Medlem
          Antal inlägg: 144
          Medlem nr: 11 467

Herregud vilka fördomar det finns. Att låta en enskild händelse prägla synen på en grupp människor för resten av livet är ju för sorgligt...

Citera
          abbbe
          Inlägg 21-12-2007, 20:27
          Länk hit: #167

Medlem
          Antal inlägg: 851
          Medlem nr: 8 321

("Varning") Jag är väldigt filosofisk, precis som farbror blå säger det bästa sättet att va så långt bort från aids är att vara trogen.
          Det är ett naturligt bevis!

Han är alltså ingen hjälte alls, han är bara en dum idiot.
          fattar inte vad som är modigt med att säga att säga inför svenska folket att han är HIV-positiv, han ska skämmas tillsamans med alla andra HIV smittade (inte dom i Afrika), asså de finns mycket folk behöver lära sej av naturen...

Ta inte ila upp någon ville bara säga vad jag tycker, annars kan jag inte sova ikväll dunno.gif

--------------------
          jävla bladlöss!

Citera
          Kathy
          Inlägg 21-12-2007, 20:28
          Länk hit: #168

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

ur After Darks senaste show: "The creation of a man"

Citera
          stina
          Inlägg 21-12-2007, 20:32
          Länk hit: #169

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

CITAT (abbbe @ 21-12-2007, 22:27) *
          ("Varning") Jag är väldigt filosofisk, precis som farbror blå säger det bästa sättet att va så långt bort från aids är att vara trogen.

fattar inte vad som är modigt med att säga att säga inför svenska folket att han är HIV-positiv, han ska skämmas tillsamans med alla andra HIV smittade (inte dom i Afrika), asså de finns mycket folk behöver lära sej av naturen...

Ta inte ila upp någon ville bara säga vad jag tycker, annars kan jag inte sova ikväll dunno.gif

Framgår det någonstans hur han blivit smittad? Blodtransfusion? Ett förhållande med någon som varit smittad och som inte berättat det? Är det att vara en dum idiot???

Citera
          Piccante
          Inlägg 21-12-2007, 20:38
          Länk hit: #170

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (abbbe @ 21-12-2007, 20:27) *

Vad jag förstod av artikeln så visste inte Andreas när han blev smittad, alltså kan man inte utesluta att någon inte var helt ärligt mot honom.... Fast eg borde man inte försöka läsa mellan raderna alls för han vill kanske av hänsyn till andra inte hänga ut någon. Tycker inte man ska dra slutsatsen direkt att någon är idiot för att han har blivit smittad.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Netha
          Inlägg 21-12-2007, 20:45
          Länk hit: #171

Gäster

CITAT (abbbe @ 21-12-2007, 20:27) *

Filosofisk?
          Den som är dum i detta fall ... är väl du! Märk väl ... jag är inte lika dum som du och säger att du är idiot.
          Tror säkert att du hade sovit gott ändå, men du ville slänga lite skit för att kanske få reaktioner
          och det får du nu av mig.

Citera
          abbbe
          Inlägg 21-12-2007, 20:46
          Länk hit: #172

Medlem
          Antal inlägg: 851
          Medlem nr: 8 321

CITAT (Netha @ 21-12-2007, 20:45) *
          Filosofisk?
          Den som är dum i detta fall ... är väl du! Märk väl ... jag är inte lika dum som du och säger att du är idiot.
          Tror säkert att du hade sovit gott ändå, men du ville slänga lite skit för att kanske få reaktioner
          och det får du nu av mig.

Du sa idiot ändå..

Och nej, vill inte slänga något skit, ville bara skriva mitt när alla skriver sitt egna! OK?

Redigerat av abbbe: 21-12-2007, 20:47

--------------------
          jävla bladlöss!

Citera
          Dilara
          Inlägg 21-12-2007, 20:52
          Länk hit: #173

Medlem
          Antal inlägg: 590
          Medlem nr: 8 879

CITAT (sqrulan @ 20-12-2007, 22:35) *
          Om Han gillar sånt så inte tycker jag sämmre om honom som person och människa jag gillar det inte
          helt enkelt,vad han gör privat vill jag helst inte veta. sick.gif
          Förresten så tycker jag inte att det är så många som är klokare än djuren,det är vi som förstör ALLT!

Helt rätt! 000.gif

--------------------
          • I am the hibiscus witch! • Mälaren zon 2-3 •

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 21-12-2007, 22:09
          Länk hit: #174

Medlem

En snabb replik bara. Om ni inte fattat det så var den personen som öppnade en karikatyr av bögarnas bög, i egen hög person. Verkar som om andra också har liknande erfarenheter. Tyvärr har senare tiders möten med andra homo på intet sätt tvättat bort stämpeln av lite udda personer. Fast det kanske är så att det hänger ihop men då fodras det lite vetenskapliga undersökningar.

Jag mår alldeles utmärkt, inga problem alls. Beträffande Bonobonerna, alltså dvärgschimpanserna, så förekommer det ingen homosexualitet hos dom. Visserligen har man sett honor som onanerar varandra och även hanar som gnidit penisen mot andra hanar men kommer det en parningsberedd individ av det andra könet så är det ingen som tackar nej. Dom allra flesta sexuella kontakter är den normala hane-hona så på sin höjd kan man prata om temporär bisexualitet.

När jag ville ha exempel på homobeteende hos djur så menade jag i huvudsak däggdjur och så också riktigt homobeteende, inte att nån hane råkar daska till en en annan hane med snoppen. Inte exempel från djurparker eller akvarier heller för det är en onaturlig miljö. Fåglar i all ära men vi separerade evolutionsmässigt för över 300 miljoner år sen. Det är väl så att båda könen hos fåglar har kloak? Kristna kyrkor inblandade? Det tror jag om jag får lite bevis.

--------------------

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 21-12-2007, 22:17
          Länk hit: #175

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

CITAT (Gossen Ruda @ 21-12-2007, 22:09) *
          En snabb replik bara. Om ni inte fattat det så var den personen som öppnade en karikatyr av bögarnas bög, i egen hög person. Verkar som om andra också har liknande erfarenheter. Tyvärr har senare tiders möten med andra homo på intet sätt tvättat bort stämpeln av lite udda personer. Fast det kanske är så att det hänger ihop men då fodras det lite vetenskapliga undersökningar.

men alla är inte som den du mötte där ,, alla bögar är inte dom personer som median visar . finns många bögar som är vanliga svensson . verkar som om du sätter alla bögar i ett fack att dom är fjolliga,udda,konstiga,glamorösa människor . men så är det inte .

Redigerat av flaxss: 21-12-2007, 22:17

Citera
          Anders zon 1
          Inlägg 21-12-2007, 22:24
          Länk hit: #176

Medlem
          Antal inlägg: 1 171
          Medlem nr: 409

Gossen Ruda....först måste jag erkänna att du inte kommit med de värsta uttalandena i den här tråden, men det hindrar inte att det ligger en otrevligt nedvärderande ton i många av dina inlägg om homosexuella (denna tråd är heller inte den första...). Kanske inte alla håller med mig, men så uppfattar i alla fall jag det.

CITAT
          ..... Att tro att det skulle finnas relevanta artiklar som klart belyser det hela är nog ganska otänkbart. Skulle nån göra en sån och resultetet bli negativt för homokollektivet vågar nog ingen publicera detta inför risken att kallas homofob.
          ....... vilken typ av negativa resultat skulle homokollektivet (vad nu det är... confused.gif ) vara oroligt över? Att det är medfött? Att det inte är medfött?.......So what..? Det ändrar knappast något för någon.

CITAT
          Gaylobbyn har dock varit ganska framgångsrik i att skapa en positiv bild av det hela. Inte fel för även dom har rätt att leva men däremot har det ibland blivit FÖR positivt så att många bland dom själva och runt omkring anser att det är förbjudet att diskutera och kritisera dom. Jag har faktiskt sett en gång nån som framförde åsikten att homokulturen var den enda rätta och försökte locka över heteros. Då har det slagit över totalt men det var säkert ett undantag.
          Tur är väl det så att människor inte längre behöver sitta i fängelse för att de är homosexuella. Nu för tiden kan bögar och lesbiska leva ett någorlunda normalt liv utan att hela tiden behöva be om ursäkt för att de finns till. Jag undrar bara var mer exakt gränsen går för hur positivt det kan bli? Tror knappast att det är någon överhängade risk att alla skulle vilja bli homosexuella. För övrigt kan jag bara beklaga att du stött på så många mysko personer.

CITAT
          Vilken typ av sex man väljer att ha, oavsett läggning, är tämligen ointressant för alla utom de inblandade (så länge inte någon kommer till skada). Det är bara att inse att alla människor är olika och har olika smak (och tur är väl det - världen skulle bli väldigt enformig och tråkig annars). När det gäller rätten att framföra sin mening så står jag fast vid att det är helt ok om man gör det på ett snyggt och sakligt sätt utan att i onödan kränka andra människor. Enligt min mening kvalificerar dock inte uttalanden typ dessa i den kategorin:
          CITAT
          .......Att HIV sprids via sexuella kontakter är välkänt och att kondomer är ett gott skydd men hur många bögar använder sånt? Eller är det förbjudet att diskutera sånt?
          Särskilt kommentaren "...men hur många bögar använder sånt?" är rätt magstark. Är det verkligen baserat på något du vet - eller är det något du tror? I så fall varför tror du det?
          CITAT
          .....Ett äckel öppnade......
          Också ett rätt magstarkt påstående. Vad grundar du detta på? Vad vet du om honom förutom att han var fjollig? Varför uppfattade du situationen som så äcklig? Var det en medfödd reaktion eller en inlärd? g.gif

Redigerat av Anders zon 1: 21-12-2007, 22:29

Citera
          Pirum
          Inlägg 21-12-2007, 22:30
          Länk hit: #177

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

CITAT (stina @ 21-12-2007, 20:32) *
          Framgår det någonstans hur han blivit smittad? Blodtransfusion? Ett förhållande med någon som varit smittad och som inte berättat det? Är det att vara en dum idiot???

Huruvida det är dumt att ha oskyddat sex kan man väl diskutera, olyckor kan ju hända, folk kan bli våldtagna eller få infekterade blodtransfusioner, använda samma knarkspruta som smittade, etc, däremot är det förmodligen olagligt att inte berätta att man har HIV för personer man har sex med. Andreas (är det så han heter?) kanske får sällskap av polisen på väg hem från Arlanda när han återkommer till Sverige, vad vet jag.

--------------------
          zon2.5

Citera
          Christer i Falkö...
          Inlägg 21-12-2007, 22:30
          Länk hit: #178

Medlem
          Antal inlägg: 3 056
          Medlem nr: 2 460

Här är en artikel från DN om just homosexualitet hos djur: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=597&a=608289
          Nu skall jag se om jag kan hitta var det stod om att de kristna kyrkorna inte gärna ville visa att det var vanligt bland djur. Men det förvånar mig inte att det är så, frikyrklig som jag är. Ses lite som ett svart får i detta samanhanget då jag inte förstår varför det skulle vara fel på personer som är homosexuella laugh.gif
          Christer.

--------------------
          Varför inte kika in på min blogg? dronten1.tradgardsblogg.se

Citera
          Sailor Pluto
          Inlägg 21-12-2007, 22:31
          Länk hit: #179

Medlem
          Antal inlägg: 982
          Medlem nr: 8 942

Till att börja med så tycker jag att det är tråkigt att Andreas Lundstedt har HIV sad.gif . Starkt gjort av honom att gå ut med det! Hoppas att det på något vis leder till att människor tar reda på mer om hur man skyddar sej och att de som lever i samma situation kan få lite hopp om framtiden.

Angående homofober och liknande: man får tycka och tänka precis vad man vill (faktiskt!) men man behöver inte säga det högt alla gånger...

--------------------

Stolt HBT-kompis
          Angelica i zon 4-5, sambo med en karl och ett halvt zoo

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 21-12-2007, 22:48
          Länk hit: #180

Medlem

Ett snabbt återbesök bara, började bli lite sur när jag tänkt lite. Jag blir beskylld för det ena och det andra fast jag har inte talat illa om nån här på forumet men hur är det med er andra? Mollis tycker att jag borde söka vård och Christer sätter stämpeln homofob på mig, med vilken rätt? En ursäkt vore på sin plats annars lämnar jag den här tråden åt sitt öde.

--------------------

Citera

11 sidor V  « < 7 8 9 10 11 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-09-2025, 11:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon