Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

16 sidor V  « < 8 9 10 11 12 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > skärp er, forumstroll
          gnon49
          Inlägg 06-05-2012, 21:55
          Länk hit: #181

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Är det en diskussionstråd så klart man redogör för sin egen åsikt i frågan, men man behöver ju faktiskt inte besvara varenda inlägg i en tråd.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          heinrich_stubel
          Inlägg 06-05-2012, 21:58
          Länk hit: #182

Gäster

CITAT (Huggorm @ 06-05-2012, 21:52) *
          Det finns fler kriterier som måste uppfyllas, exempelvis skall inläggen vara lite provocerande. Men nog tycker jag du borde vara lite mer aktiv i trädgårdsavdelningarna wink.gif

Det enda kriteriet som måste uppfyllas är att personen medvetet eller inte faktiskt trollar. Vad ni andra tror är ointressant. Detta var ett lysande exempel på vad jag menade när jag skrev mitt senaste inlägg i kunskapstråden. Man gör helt felaktiga antaganden.

Exempel: En person trollar ett forum ---> personen skriver i någon mån konstiga/provocerande inlägg som skiljer sig mot de flesta/eller faktiskt helt normala inlägg (som dock är delvis påhittade). Det medför dock aldrig att en person som skriver såna här inlägg automatiskt trollar, även om det är troligt. Det kan t.ex. bero på andra saker, som annorlunda personlighet, sjukdom med mera. Det hela beror på själva definitionen av troll, vilken man ska utgå ifrån, och därefter klargöra exakt vad det innebär att trolla ett froum.

CITAT (gnon49 @ 06-05-2012, 22:55) *
          Är det en diskussionstråd så klart man redogör för sin egen åsikt i frågan, men man behöver ju faktiskt inte besvara varenda inlägg i en tråd.

Klart man får ha en åsikt, men det är skillnad på det och vad som förekommit i den här tråden.

Citera
          VitaFingrar
          Inlägg 06-05-2012, 22:07
          Länk hit: #183

Medlem
          Antal inlägg: 1 339
          Medlem nr: 36 571

Vad har man missat här då?

Ännu en Motti-raid. Folk som kastar sten i glashus. Lite nya kockar som vill vara med och röra om i soppan.

Home sweet odla.nu. smile.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 06-05-2012, 22:08
          Länk hit: #184

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (heinrich_stubel @ 06-05-2012, 22:50) *
          Oavsett vem som har rätt, så är det aldrig rimligt att man ska vara 10 personer mot en. Ni klagar på att andra är otrevliga, men ni själva får minsann vara det, och gärna i grupp. Ni tycks inte förstå skillnaden mellan att argumentera/förolämpa varandra sinsemellan, och att som stor grupp ge er på en ensam. Man kunde ju tro att sådant inte existerade på ett forum där de flesta passerat 40, men ack så fel jag hade. Tragiskt är bara förnamnet...

Om sen alla är mot mig bryr jag mig inte nämnvärt om, men alla är inte likadana, och ni borde kanske försöka se skillnaden på att som grupp attackera någon, och att göra det som enskild individ.

Att ni sen inte var speciellt sakliga i er argumentation, utan istället mer uttryckte er med att "x är dum" "jag håller med" osv säger väl allt. Med sådan argumentation är det ju inte konstigt om folk tröttnar...

Nu är det ju så att folk måste ha rätt att reagera när någon återkommande sprider lögner om dom. Samtliga som reagerat, och många fler, är ju offer för lögnerna så det berör inte bara mig. Hade du varit med här några år så hade du nog förstått lite bättre.

Sen när är det din sak att leka forumpolis? Eftersom du inte vet vad du snackar om är dina uttalanden enbart löjliga.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          merlin68
          Inlägg 06-05-2012, 22:14
          Länk hit: #185

Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem nr: 28 369

Ärligt talat fattar jag inte varför någon völjer att "trolla" i ett forum confused.gif Finns väl ingen mening eller "vinst" med att göra så? Vad får någon ut med att förstöra trådar för andra exempelvis?

Citera
          VitaFingrar
          Inlägg 06-05-2012, 22:16
          Länk hit: #186

Medlem

CITAT (merlin68 @ 06-05-2012, 23:14) *
          Ärligt talat fattar jag inte varför någon völjer att "trolla" i ett forum confused.gif Finns väl ingen mening eller "vinst" med att göra så? Vad får någon ut med att förstöra trådar för andra exempelvis?

Vissa människor är nog väldigt, väldigt, väldigt uttråkade!

Citera
          heinrich_stubel
          Inlägg 06-05-2012, 22:18
          Länk hit: #187

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 06-05-2012, 23:08) *
          Nu är det ju så att folk måste ha rätt att reagera när någon återkommande sprider lögner om dom. Samtliga som reagerat, och många fler, är ju offer för lögnerna så det berör inte bara mig. Hade du varit med här några år så hade du nog förstått lite bättre.

Sen när är det din sak att leka forumpolis? Eftersom du inte vet vad du snackar om är dina uttalanden enbart löjliga.

Om du reagerar när nån sprider lögner om dig skiter väl jag i, men 10 andra som ej är delaktiga behöver knappast attackera alla på en gång (även om de faktiskt är delaktiga) Varför klarar ni inte av att debattera ensamma? Måste ni verkligen vara 10 stycken samtidigt? Nu åsyftade jag visserligen inte dig personligen, så förstår inte vad du gnäller över.

Jag sade att oavsett vem som har rätt är det aldrig bra att en stor grupp individer attackerar en ensam person. Om en person varit elak mot mig, så konfronterar jag denne personligen, eller med högst två andra om jag nu inte skulle våga ensam. Inte fan kallar jag dit ett helt gäng, som istället för att konfrontera mestadels skriker "du är dum". Patetiskt är själva ordet. Vuxna personer som liknar 8-åringar i beteendet..

Det handlar inte om att leka forumpolis, det handlar om att angripa idiotin när man ser den.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 06-05-2012, 22:20
          Länk hit: #188

Medlem

CITAT (Bennys trädgård @ 06-05-2012, 23:01) *
          Sköt ditt så sköter jag mitt. Du kan förresten låta bli att ge dig på de som inte tycker som dig hädanefter, bara för man inte delar åsikt så behöver man inte döma ut hela personen för det.

Som jag skrivit innan så är detta forum fullt av mobbare (har sett hur ni huggit mot motti och Heinrich för att ta exempel, och jag har även blivit utsatt själv för ert mobbande) .

Sparka inte på den som redan ligger ner! Så förbannat fegt av er!

Se över ditt eget beteende innan du talar om för andra hur dom ska göra. Hittills har ju varken du eller herr stubel gjort annat än ställt till tjafs och bråk på forumet.

--------------------

Citera
          heinrich_stubel
          Inlägg 06-05-2012, 22:22
          Länk hit: #189

Gäster

CITAT (VitaFingrar @ 06-05-2012, 23:16) *
          Vissa människor är nog väldigt, väldigt, väldigt uttråkade!

Trevligt med en person som förstår enkla samband, det är nämligen ganska ovanligt på detta forum tummenupp.gif

CITAT (*Stintan* @ 06-05-2012, 23:20) *
          Se över ditt eget beteende innan du talar om för andra hur dom ska göra. Hittills har ju varken du eller herr stubel gjort annat än ställt till tjafs och bråk på forumet.

Vad bekräftar mig så har jag bidragit med en del del intressanta diskussioner och synpunkter. Kolla själv i kunskapstråden etc.

Citera
          VitaFingrar
          Inlägg 06-05-2012, 22:24
          Länk hit: #190

Medlem

CITAT (heinrich_stubel @ 06-05-2012, 23:22) *
          Trevligt med en person som förstår enkla samband, det är nämligen ganska ovanligt på detta forum tummenupp.gif

Noterat!

Citera
          VitaFingrar
          Inlägg 06-05-2012, 22:34
          Länk hit: #191

Medlem

Herregud vad alla skriker mobbing! Går in i nån jävla offerroll för att rättfärdiga sitt eget betteende! Hade folk verkligen kännt sig mobbade och så psykiskt illa tillmods av att vara här så finns det ett litet kryss uppe i högra hörnet på skärmen som ni alla vet sitter där. Lägg ner förfan!

Citera
          heinrich_stubel
          Inlägg 06-05-2012, 22:38
          Länk hit: #192

Gäster

CITAT (VitaFingrar @ 06-05-2012, 23:34) *
          Herregud vad alla skriker mobbing! Går in i nån jävla offerroll för att rättfärdiga sitt eget betteende! Hade folk verkligen kännt sig mobbade och så psykiskt illa tillmods av att vara här så finns det ett litet kryss uppe i högra hörnet på skärmen som ni alla vet sitter där. Lägg ner förfan!

Jag känner mig inte mobbad. Klargör bara för ett antal personer, (som högljutt brukar predika om hur de blir kränkta av bla mig), att de kanske borde se över sitt eget beteende, och inte i grupp ge sig på en ensam individ.

Redigerat av heinrich_stubel: 06-05-2012, 22:40

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 06-05-2012, 22:38
          Länk hit: #193

Medlem

CITAT (heinrich_stubel @ 06-05-2012, 23:18) *
          Om du reagerar när nån sprider lögner om dig skiter väl jag i, men 10 andra som ej är delaktiga behöver knappast attackera alla på en gång (även om de faktiskt är delaktiga) Varför klarar ni inte av att debattera ensamma? Måste ni verkligen vara 10 stycken samtidigt? Nu åsyftade jag visserligen inte dig personligen, så förstår inte vad du gnäller över.

Jag sade att oavsett vem som har rätt är det aldrig bra att en stor grupp individer attackerar en ensam person. Om en person varit elak mot mig, så konfronterar jag denne personligen, eller med högst två andra om jag nu inte skulle våga ensam. Inte fan kallar jag dit ett helt gäng, som istället för att konfrontera mestadels skriker "du är dum". Patetiskt är själva ordet. Vuxna personer som liknar 8-åringar i beteendet..

Det handlar inte om att leka forumpolis, det handlar om att angripa idiotin när man ser den.

Varför lägger du dig i detta? Varför drog du upp den här gamla tråden om inte för att tjafsa?

Det är väl självklart att alla berörda ska få yttra sig så att inte rena lögner får stå oemotsagda. Däremot kan jag tycka att dom som inte har med saken att göra borde kunna hålla sig därifrån.

--------------------

Citera
          VitaFingrar
          Inlägg 06-05-2012, 22:41
          Länk hit: #194

Medlem

CITAT (heinrich_stubel @ 06-05-2012, 23:38) *
          Jag känner mig inte mobbad. Klargör bara för ett antal personer, (som högljutt brukar predika om hur de blir kränkta av bla mig), att de kanske borde se över sitt eget beteende, och inte i grupp ge sig på en ensam individ.

Var inte dig jag reagerade på.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 06-05-2012, 22:42
          Länk hit: #195

Medlem

CITAT (heinrich_stubel @ 06-05-2012, 23:22) *

Vad bekräftar mig så har jag bidragit med en del del intressanta diskussioner och synpunkter. Kolla själv i kunskapstråden etc.

Du kanske menar beträffar? Det är nog få som delar din uppfattning om det.

--------------------

Citera
          heinrich_stubel
          Inlägg 06-05-2012, 22:46
          Länk hit: #196

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 06-05-2012, 23:38) *
          Varför lägger du dig i detta? Varför drog du upp den här gamla tråden om inte för att tjafsa?

Det är väl självklart att alla berörda ska få yttra sig så att inte rena lögner får stå oemotsagda. Däremot kan jag tycka att dom som inte har med saken att göra borde kunna hålla sig därifrån.

Mitt första inlägg i denna tråd skrev jag för att jag kommenterade TS förstainlägg. Jag hittade tråden genom sökfunktionen och ordet "religion"

Oavsett om man har med saken att göra eller inte så ska man stoppa något som eskalerar och i princip mynnar ut i mobbning. Med din logik ska man ju inte hjälpa personer som blir misshandlade heller, därför man inte har med saken att göra. Den svenska mentaliteten gör sig påmind igen. Suck...

Citera
          Huggorm
          Inlägg 06-05-2012, 22:54
          Länk hit: #197

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Och vår tupp har nyligen meddelat sin minskade närvaro

Citera
          heinrich_stubel
          Inlägg 06-05-2012, 22:57
          Länk hit: #198

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 06-05-2012, 23:42) *
          Du kanske menar beträffar? Det är nog få som delar din uppfattning om det.

Att jag menade beträffar var ganska uppenbart ja, även jag kan göra slarvfel ibland. Lev med det.

Inte mitt fel om de flesta är totalt ovilliga att diskutera intressanta saker...

Citera
          VitaFingrar
          Inlägg 06-05-2012, 23:01
          Länk hit: #199

Medlem

CITAT (Bennys trädgård @ 06-05-2012, 23:49) *
          Vågar du inte peka ut mig i det sammanhanget? shy.gif
          Mobbing är ett väldigt starkt laddat ord. Jag förstår att du önskar att alla kunde sluta fred med varandra, men här är klyftorna för stora för det verkar det som.
          Men såhär går det när det är kärringar som tar över. Det blir bara slarvsylta av alltihop! Och stammisarna i karlaskaran känner sig hotade, ngt som de uppenbart inte kan hantera.
          Tuppen ska vakta hönsen från räven, som han sa.

Menade bland andra dig, ja, men inte bara. Tycker det är vanligt förekommande här på forumet att folk bitchar och när folk bitchar tillbaka så skriks det om mobbing. Det verkar så förbannat svårt för vissa att inse sin egen del i tjafset.

Tror inte det är någon könskamp, folk bråkar äver inom "könsgränserna" eller vad fan man säger. tongue.gif
          Tror snarare att folk gillar att bråka, annars skulle de inte fortsätta år in och år ut. Som sagt, det går attstänga ner sidan när man vill.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 06-05-2012, 23:04
          Länk hit: #200

Medlem

CITAT (heinrich_stubel @ 06-05-2012, 23:46) *
          Mitt första inlägg i denna tråd skrev jag för att jag kommenterade TS förstainlägg. Jag hittade tråden genom sökfunktionen och ordet "religion"

Oavsett om man har med saken att göra eller inte så ska man stoppa något som eskalerar och i princip mynnar ut i mobbning. Med din logik ska man ju inte hjälpa personer som blir misshandlade heller, därför man inte har med saken att göra. Den svenska mentaliteten gör sig påmind igen. Suck...

Men nu är det ju precis det du efterlyser dessa 10 (eller hur många det var) gjorde. Försökte stoppa alltså. Det är du som tycker att den misshandlade ska tystas och gärningsmannen försvaras för du saknar tillräcklig fakta.

--------------------

Citera

16 sidor V  « < 8 9 10 11 12 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-10-2025, 13:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon