|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Hej, jag tycker att forumet bör styras upp, det är mycket troll här, tänk på vad ni skriver,tex hur är det möjligt att starta trådar i religion och inte vara troende, utan ha bara som syfte att vara en som kastar ved på brasan.
Blomstertanten
28-12-2007, 07:47
 Jaha, vem kastade det första vedträet nu då ? Så man får inte skriva om religion om man inte är troende ? Då får man alltså inte heller skriva om jordgubbbsodling om man inte är jordgubbsodlare ?  Eller om kaktusar utan att vara kaktusodlare ? Eller katter utan att vara kattägare ?
Jag eldar med ved.  Det blir så go' värme av vedbrasor, och så sprakar det så mysigt.
Blomstertanten
28-12-2007, 08:13
CITAT (Berith @ 28-12-2007, 08:06)  Jag eldar med ved.  Det blir så go' värme av vedbrasor, och så sprakar det så mysigt. Men jisses ! Jag skrev om vedträ och jag har varken vedbod eller brasa Jag har inte ens ett träd Ber verkligen om ursäkt för det ! Men jag har sprak i lederna så sprakandet kan jag skriva om i alla fall !  Men jag tycker inte alls det är mysigt när det sprakar
Och jag använder inte skärp - jag använder bälte.
Och du odla, din lille filur! Du sitter väl inte här och skriver om forumtroll utan att vara ett själv?? Man ska leva som man lär vet du väl!
kompostjord
28-12-2007, 09:41
:-)
skogstroll
28-12-2007, 09:51
Snabba ryck av Odla måste jag säga med tanke på att denne/denna blev medlem så sent som vid sextiden på morgonen idag!
Gossen Ruda
28-12-2007, 09:55
Kan undra om det inte är en gammal Odla-medlem som skapat ytterligare en ny användarprofil.
Det är det säkert.  Och inte har h*n loggat in som "odla" efter att ha skrivit tråden heller. Antagligen för att h*n är här som ordinarie medlem... För nog borde h*n vara nyfiken på hur reaktionen blev på tråden?
När Gud hade skapat Adam och Eva, hade han två saker kvar som han tänkte ge till dem.
Gud sa:
- Jag har två saker kvar till er, den ena är konsten att kissa stående...
Adam avbröt:
- Jag, jag vill ha den, det skulle vara riktigt kul, livet skulle vara mycket lättare och roligare!
Gud tittade på Eva som nickade och sa:
- Varför inte, det är inte så nödvändigt för mig.
Så Gud gav Adam den här gåvan. Adam skrek av glädje, hoppade upp och kissade runtom, skvättande på väggarna och sprang till stranden och beundrade mönster han gjorde i sanden.
Gud och Eva tittade på Adams glädje och Eva frågade Gud:
- Och den andre saken som Du skulle ge bort som gåva?
Gud svarade suckande:
- Hjärnan Eva, hjärnan.
CITAT (Ralf @ 28-12-2007, 10:19)  När Gud hade skapat Adam och Eva, hade han två saker kvar som han tänkte ge till dem.
Gud sa:
Adam avbröt:
- Jag, jag vill ha den, det skulle vara riktigt kul, livet skulle vara mycket lättare och roligare!
Så Gud gav Adam den här gåvan. Adam skrek av glädje, hoppade upp och kissade runtom, skvättande på väggarna och sprang till stranden och beundrade mönster han gjorde i sanden.
Gud svarade suckande:
- Hjärnan Eva, hjärnan.
*Stintan*
28-12-2007, 10:59
Håll grytan kokande!
Jag får en känsla av att "odlas" alias har haft lite tråkigt här på sistone då det inte blossat upp några riktiga konflikter på lång tid. Finns ju en och annan (i synnerhet en) gammal medlem som försökt men misslyckats då trådarna med skilda åsikter hållit sig på en bra och saklig nivå.... Sandlådesyndromet verkar ha lämnat detta forum för tillfället och "odla" tycker det är tråkigt! Du, "odla", bättre kan du, så... Lycka till!
kompostjord
28-12-2007, 12:15
Odlas trädgårdsintresse är mindre viktigt.
CITAT (Ralf @ 28-12-2007, 10:19)  När Gud hade skapat Adam och Eva, hade han två saker kvar som han tänkte ge till dem.
Gud sa:
Adam avbröt:
Gud svarade suckande:
- Hjärnan Eva, hjärnan.  får hoppas att "odla" får en trevlig nyår, med eller utan bråktrådar. finns så många andra fora att bråka på, så googla på...... "odla"
CITAT (Stintan43 @ 28-12-2007, 10:59)  Håll grytan kokande!  Ha ha Stintan....den var bra. Nu släcker jag elden.......så dör den sakta ut.
Snigelhatare
28-12-2007, 14:06
När Gud skapade tiden så skapade Hon tillräckligt.
Aqvakul
28-12-2007, 14:20
Intresant hur en hopplös tråd kan hållas vid liv.
CITAT (aq42 @ 28-12-2007, 14:20)  Intresant hur en hopplös tråd kan hållas vid liv.  Ja visst är det
Det föds ju nya dårar hela tiden. Och när nån dör så föds det ytterligare dårar.
Och en till.....
Blomstertanten
28-12-2007, 15:16
CITAT (aq42 @ 28-12-2007, 14:20)  Intresant hur en hopplös tråd kan hållas vid liv.  Jag tycker att det är mer intressant hur en hopplös tråd kan utvecklas till nåt så roligt
Och själv är jag jättenyfiken på vem det kan vara som klätt ut sej till ny medlem.  Ska vi gissa?
Får man inte igång odlaiterna på första försöket måste man ju dra upp saken igen......under annat namn.....eller vad tror du ?
CITAT (Alba @ 28-12-2007, 15:28)  Får man inte igång odlaiterna på första försöket måste man ju dra upp saken igen......under annat namn.....eller vad tror du ? Men nu blev jag ju ännu mer nyfiken! *tänker så det knakar*
CITAT (Berith @ 28-12-2007, 15:23)  Och själv är jag jättenyfiken på vem det kan vara som klätt ut sej till ny medlem. Ska vi gissa?  ja...det gör vi  CITAT (Alba @ 28-12-2007, 15:28)  Får man inte igång odlaiterna på första försöket måste man ju dra upp saken igen......under annat namn.....eller vad tror du ? alla sätt är bra utom dom dåliga  CITAT (Blomstertanten @ 28-12-2007, 08:13)  Men jisses ! Jag skrev om vedträ och jag har varken vedbod eller brasa Jag har inte ens ett träd Ber verkligen om ursäkt för det ! Men jag har sprak i lederna så sprakandet kan jag skriva om i alla fall !  Men jag tycker inte alls det är mysigt när det sprakar  du kan få låna mitt trädgårdstroll han eldas med ljus och sprakar bra i regn och storm här riktigt myssprak
Hi hi ...jag tänker så det knakar/sprakar ..mer ledtrådar tack!
CITAT (Blomstertanten @ 28-12-2007, 07:47)   Jaha, vem kastade det första vedträet nu då ? Så man får inte skriva om religion om man inte är troende ? Då får man alltså inte heller skriva om jordgubbbsodling om man inte är jordgubbsodlare ? Eller om kaktusar utan att vara kaktusodlare ? Eller katter utan att vara kattägare ?  åsså får man inte skriva om sex heller
CITAT (Berith @ 28-12-2007, 15:23)  Och själv är jag jättenyfiken på vem det kan vara som klätt ut sej till ny medlem.  Ska vi gissa?  Jag gissar på tomten...han hade ju en mask på sig i julas
CITAT (Boxer @ 28-12-2007, 16:03)  Jag gissar på tomten...han hade ju en mask på sig i julas  kan det va så djäkla illa tro????
Jag tycker det verkar som om ni inte tar min nyfikenhet på allvar.  Jag vill veta! Ni kan väl åtminstone säga första bokstaven.
CITAT (Berith @ 28-12-2007, 16:10)  Jag tycker det verkar som om ni inte tar min nyfikenhet på allvar.  Jag vill veta! Ni kan väl åtminstone säga första bokstaven.  T
CITAT (pejori @ 28-12-2007, 16:08)  kan det va så djäkla illa tro????  Nämen Pejori, vilket språk. Tänk på oss religiösa  odlatroende
 Gustaf Trolle-Bonde
skogstroll
28-12-2007, 16:13
nej nu tror jag ni druckit för mycket Blossa eller nåt /Forumskogstrollet
CITAT (MariaS @ 28-12-2007, 16:12)  Nämen Pejori, vilket språk. Tänk på oss religiösa  odlatroende  tänkte inte på det ju
 Trol(l)igen ett trädgårdsintresserat troll i alla fall
Konstaterar att mycket är preciiiis som vanligt..
forumtrollet
28-12-2007, 18:15
Vad har jag nu gjort för ont då?
Faan vad jag blir sur över sånt! När "gamla" medlemmar reggar sej en eller flera gånger till bara för att dom är för fega för att stå för sina åsikter.
CITAT (forumtrollet @ 28-12-2007, 18:15)  Vad har jag nu gjort för ont då? Vem har sagt att du gjort något ont. Blir bara så förvånad att du som ny medlem  hoppar rakt in med denna fråga.
CITAT (Alba @ 28-12-2007, 19:52)  Vem har sagt att du gjort något ont. Blir bara så förvånad att du som ny medlem  hoppar rakt in med denna fråga. För att inte tala om vad skit många av oss andra (i alla fall jag!) får utstå för att vi inte välkomnar nya medlemmar så fort dom dyker upp. Det brukar komma några PM med "instruktioner" om hur man ska göra.
Blomstertanten
28-12-2007, 20:21
CITAT (Berith @ 28-12-2007, 19:59)  För att inte tala om vad skit många av oss andra (i alla fall jag!) får utstå för att vi inte välkomnar nya medlemmar så fort dom dyker upp. Det brukar komma några PM med "instruktioner" om hur man ska göra.  Såna instruktioner har jag aldrig fått !!! Nu blir jag faktiskt lite avundsjuk
äsch..bara nån som skämta aprilo
Gossen Ruda
28-12-2007, 21:26
Skämta aprilo i december? Kan inte trollen läsa almanackan?
Fegt att skaffa nytt nick ... inte våga stå för sitt ord.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|