Full version: skärp er
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
odla
Hej, jag tycker att forumet bör styras upp, det är mycket troll här, tänk på vad ni skriver,tex hur är det möjligt att starta trådar i religion och inte vara troende, utan ha bara som syfte att vara en som kastar ved på brasan.
Blomstertanten
unsure.gif Jaha, vem kastade det första vedträet nu då ? g.gif

Så man får inte skriva om religion om man inte är troende ?
Då får man alltså inte heller skriva om jordgubbbsodling om man inte är jordgubbsodlare ? confused.gif
Eller om kaktusar utan att vara kaktusodlare ?
Eller katter utan att vara kattägare ?

rotfl.gif
Berith
Jag eldar med ved. yes.gif Det blir så go' värme av vedbrasor, och så sprakar det så mysigt.
Blomstertanten
CITAT (Berith @ 28-12-2007, 08:06) *
Jag eldar med ved. yes.gif Det blir så go' värme av vedbrasor, och så sprakar det så mysigt.

Men jisses !
Jag skrev om vedträ och jag har varken vedbod eller brasa blush.gif
Jag har inte ens ett träd no.gif
Ber verkligen om ursäkt för det !
Men jag har sprak i lederna så sprakandet kan jag skriva om i alla fall ! biggrin.gif Men jag tycker inte alls det är mysigt när
det sprakar sleep.gif

Berith
Och jag använder inte skärp - jag använder bälte. yes.gif
Cacki
Och du odla, din lille filur! Du sitter väl inte här och skriver om forumtroll utan att vara ett själv?? Man ska leva som man lär vet du väl! flirting.gif yes.gif
kompostjord
:-)
Alba
CITAT (Cacki @ 28-12-2007, 08:33) *
Och du odla, din lille filur! Du sitter väl inte här och skriver om forumtroll utan att vara ett själv?? Man ska leva som man lär vet du väl! flirting.gif yes.gif

tummenupp.gif
skogstroll
Snabba ryck av Odla måste jag säga med tanke på att denne/denna blev medlem så sent som vid sextiden på morgonen idag! rolleyes.gif
Gossen Ruda
Kan undra om det inte är en gammal Odla-medlem som skapat ytterligare en ny användarprofil. rolleyes.gif
Berith
Det är det säkert. giggle.gif Och inte har h*n loggat in som "odla" efter att ha skrivit tråden heller. Antagligen för att h*n är här som ordinarie medlem... För nog borde h*n vara nyfiken på hur reaktionen blev på tråden?
Ralf
När Gud hade skapat Adam och Eva, hade han två saker kvar som han tänkte ge till dem.

Gud sa:

- Jag har två saker kvar till er, den ena är konsten att kissa stående...

Adam avbröt:

- Jag, jag vill ha den, det skulle vara riktigt kul, livet skulle vara mycket lättare och roligare!

Gud tittade på Eva som nickade och sa:

- Varför inte, det är inte så nödvändigt för mig.

Så Gud gav Adam den här gåvan. Adam skrek av glädje, hoppade upp och kissade runtom, skvättande på väggarna och sprang till stranden och beundrade mönster han gjorde i sanden.

Gud och Eva tittade på Adams glädje och Eva frågade Gud:

- Och den andre saken som Du skulle ge bort som gåva?

Gud svarade suckande:

- Hjärnan Eva, hjärnan.
Bettis
CITAT (Ralf @ 28-12-2007, 10:19) *
När Gud hade skapat Adam och Eva, hade han två saker kvar som han tänkte ge till dem.

Gud sa:

Adam avbröt:

- Jag, jag vill ha den, det skulle vara riktigt kul, livet skulle vara mycket lättare och roligare!

Så Gud gav Adam den här gåvan. Adam skrek av glädje, hoppade upp och kissade runtom, skvättande på väggarna och sprang till stranden och beundrade mönster han gjorde i sanden.

Gud svarade suckande:

- Hjärnan Eva, hjärnan.

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
*Stintan*
Håll grytan kokande! angel_not.gif
Anma
Jag får en känsla av att "odlas" alias har haft lite tråkigt här på sistone då det inte blossat upp några riktiga konflikter på lång tid. Finns ju en och annan (i synnerhet en) gammal medlem som försökt men misslyckats då trådarna med skilda åsikter hållit sig på en bra och saklig nivå.... Sandlådesyndromet verkar ha lämnat detta forum för tillfället och "odla" tycker det är tråkigt! Du, "odla", bättre kan du, så... Lycka till! wink.gif
kompostjord
Odlas trädgårdsintresse är mindre viktigt.
pejori
CITAT (Ralf @ 28-12-2007, 10:19) *

Gud sa:

Adam avbröt:

Gud svarade suckande:

- Hjärnan Eva, hjärnan.

bravo.gif bravo.gif får hoppas att "odla" får en trevlig nyår, med eller utan bråktrådar. tummenupp.gif
finns så många andra fora att bråka på, så googla på...... "odla" kompiskram.gif
Alba
CITAT (Stintan43 @ 28-12-2007, 10:59) *
Håll grytan kokande! angel_not.gif

Ha ha Stintan....den var bra. tummenupp.gif

Nu släcker jag elden.......så dör den sakta ut. naughty.gif
Snigelhatare
När Gud skapade tiden så skapade Hon tillräckligt.
Aqvakul
Intresant hur en hopplös tråd kan hållas vid liv. whist.gif
MariaS
CITAT (aq42 @ 28-12-2007, 14:20) *

Ja visst är det angel_not.gif
Ralf
Det föds ju nya dårar hela tiden. Och när nån dör så föds det ytterligare dårar.
Boxer
Och en till..... naughty.gif
Blomstertanten
CITAT (aq42 @ 28-12-2007, 14:20) *

Jag tycker att det är mer intressant hur en hopplös tråd kan utvecklas till nåt så roligt rotfl.gif
Berith
Och själv är jag jättenyfiken på vem det kan vara som klätt ut sej till ny medlem. yes.gif

Ska vi gissa? giggle.gif
Alba
Får man inte igång odlaiterna på första försöket måste man ju dra upp saken igen......under annat namn.....eller vad tror du ?
Berith
CITAT (Alba @ 28-12-2007, 15:28) *
Får man inte igång odlaiterna på första försöket måste man ju dra upp saken igen......under annat namn.....eller vad tror du ?

Men nu blev jag ju ännu mer nyfiken! *tänker så det knakar* w00t.gif
pejori
CITAT (Berith @ 28-12-2007, 15:23) *
Och själv är jag jättenyfiken på vem det kan vara som klätt ut sej till ny medlem. yes.gif

Ska vi gissa? giggle.gif

ja...det gör vi naughty.gif

CITAT (Alba @ 28-12-2007, 15:28) *

alla sätt är bra utom dom dåliga rotfl.gif

CITAT (Blomstertanten @ 28-12-2007, 08:13) *
Men jisses !
Jag skrev om vedträ och jag har varken vedbod eller brasa blush.gif
Jag har inte ens ett träd no.gif
Ber verkligen om ursäkt för det !
Men jag har sprak i lederna så sprakandet kan jag skriva om i alla fall ! biggrin.gif Men jag tycker inte alls det är mysigt när
det sprakar sleep.gif

du kan få låna mitt trädgårdstroll tummenupp.gif
han eldas med ljus och sprakar bra i regn och storm här naughty.gif
riktigt myssprak yes.gif
Azola
Hi hi ...jag tänker så det knakar/sprakar ..mer ledtrådar tack! unsure.gif
pejori
CITAT (Blomstertanten @ 28-12-2007, 07:47) *
unsure.gif Jaha, vem kastade det första vedträet nu då ? g.gif

Så man får inte skriva om religion om man inte är troende ?
Då får man alltså inte heller skriva om jordgubbbsodling om man inte är jordgubbsodlare ? confused.gif
Eller om kaktusar utan att vara kaktusodlare ?
Eller katter utan att vara kattägare ?

rotfl.gif

åsså får man inte skriva om sex heller bravo.gif dunno.gif
Boxer
CITAT (Berith @ 28-12-2007, 15:23) *

Ska vi gissa? giggle.gif

Jag gissar på tomten...han hade ju en mask på sig i julas g.gif
pejori
CITAT (Boxer @ 28-12-2007, 16:03) *
Jag gissar på tomten...han hade ju en mask på sig i julas g.gif

kan det va så djäkla illa tro???? confused.gif g.gif
Berith
Jag tycker det verkar som om ni inte tar min nyfikenhet på allvar. rtfm.gif Jag vill veta! Ni kan väl åtminstone säga första bokstaven.

giggle.gif
pejori
CITAT (Berith @ 28-12-2007, 16:10) *
Jag tycker det verkar som om ni inte tar min nyfikenhet på allvar. rtfm.gif Jag vill veta! Ni kan väl åtminstone säga första bokstaven.

giggle.gif

T naughty.gif
MariaS
CITAT (pejori @ 28-12-2007, 16:08) *
kan det va så djäkla illa tro???? confused.gif g.gif

Nämen Pejori, vilket språk. Tänk på oss religiösa giggle.gif odlatroende bravo.gif
Boxer

Gustaf Trolle-Bonde g.gif
skogstroll
nej nu tror jag ni druckit för mycket Blossa eller nåt giggle.gif

/Forumskogstrollet

Bettis
CITAT (MariaS @ 28-12-2007, 16:12) *
Nämen Pejori, vilket språk. Tänk på oss religiösa giggle.gif odlatroende bravo.gif

rotfl.gif rotfl.gif
pejori
CITAT (MariaS @ 28-12-2007, 16:12) *

tänkte inte på det ju -cry-.gif -cry-.gif blush.gif
Boxer

Trol(l)igen ett trädgårdsintresserat troll i alla fall
cic
Konstaterar att mycket är preciiiis som vanligt..

rolleyes.gif
pejori
klart det är som vanligt??? tummenupp.gif
skulle det inte vara det??? confused.gif confused.gif g.gif
forumtrollet
Vad har jag nu gjort för ont då?
Berith
Faan vad jag blir sur över sånt! När "gamla" medlemmar reggar sej en eller flera gånger till bara för att dom är för fega för att stå för sina åsikter. nono.gif
Alba
CITAT (forumtrollet @ 28-12-2007, 18:15) *
Vad har jag nu gjort för ont då?

Vem har sagt att du gjort något ont. Blir bara så förvånad att du som ny medlem naughty.gif hoppar rakt in med denna fråga.
Berith
CITAT (Alba @ 28-12-2007, 19:52) *
Vem har sagt att du gjort något ont. Blir bara så förvånad att du som ny medlem naughty.gif hoppar rakt in med denna fråga.

För att inte tala om vad skit många av oss andra (i alla fall jag!) får utstå för att vi inte välkomnar nya medlemmar så fort dom dyker upp. Det brukar komma några PM med "instruktioner" om hur man ska göra. nono.gif
Blomstertanten
CITAT (Berith @ 28-12-2007, 19:59) *
För att inte tala om vad skit många av oss andra (i alla fall jag!) får utstå för att vi inte välkomnar nya medlemmar så fort dom dyker upp. Det brukar komma några PM med "instruktioner" om hur man ska göra. nono.gif

Såna instruktioner har jag aldrig fått !!! ohmy.gif
Nu blir jag faktiskt lite avundsjuk sleep.gif
pejori
äsch..bara nån som skämta aprilo a0a.gif a0a.gif
Gossen Ruda
Skämta aprilo i december? Kan inte trollen läsa almanackan?
Netha
Fegt att skaffa nytt nick ... inte våga stå för sitt ord. thumbdown.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon