gossen Ruda skrev:
CITAT
Ibland förstår jag mig inte på folk. Vi har vetenskapsmän som gör sitt yttersta för att beskriva allting och dom har lyckats i det mesta, det finns en enorm kunskap lagrad sen åratal tillbaka och alltihop är bevisat och oomtvistat. Sen har vi framkanten på forskningen där man gissar och teoretiserar mycket. Givetvis är en del av detta fel men det förkastas så småningom och så har skett tidigare också men det är dock en liten bråkdel av all forskning.
Trots detta finns det en del människor som tar fasta på denna lilla del och idiotförklarar resten också med svepande förklaringar som att vetenskapsmännen har haft fel tidigare. Okunnighet eller kunskapsförakt eller vad?
Vilket utav de tidigare inläggen menar du förkastar all vetenskap? Jag kan inte hitta något. Om du syftar på det jag skrev tidigare så har jag inte förkastat all vetenskap bara för att den inte är oomtvistad och faktiskt kan omvärderas. Jag skrev:
CITAT
Även hos de allra bästa och mest lysande doktorsavhandlingar så finns det alltid något att ifrågasätta och anmärka på skulle jag tro. Men visst ska vi betrakta det som sanning för det är det närmaste vi kan komma. Men det finns också mycket som vetenskapen inte kan förklara.
Visa gärna på ett inlägg som har förkastat all vetenskap.
Jag brukade titta på tv-programmet Snillen spekulerar på den tiden Bengt Feldreich hade det. En fråga som återkom varje år var om de trodde på Gud. Är det inte förvånansvärt hur många av våra mest framstående vetenskapsmän, däribland också nobelpristagare, som tror på Gud? Det ena behöver inte utesluta det andra.
Ditt inlägg är ganska avslöjande om dig själv. Jag tror att du aldrig har vistats inom murarna på något universitet. Du har definitivt aldrig gått upp med någon examensuppsats och du har aldrig opponerat på någon.
En fråga som är OT men inte utanför forumet är: Vad odlar du får något? Har du någon trädgårdsväxt eller krukväxt?