CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 02-01-2008, 21:41)

Och alla andra skall stå ut med det???
massor med skumpa och sen fyrverkeri, det är ju en stor del av problemet
och att ansvarslösa föräldrar köpter ut till sina barn
Elisabeth
OM vi säger så här?
Det säljs fyrverkerier för ca 200 miljoner kronor i sverige? Staten får in X miljoner till sin stadskassa. End of story...
(Jaja, lite krasst, men pengar styr ganska mycket. Om det inte var så skulle man ju satsa massor på sånt som människor dör av, eller?)
Det finns ca 700 000 hundar i sverige? Och resten av befolkningen som inte har hund vill säkert behålla fyrvekerierna.
Det jag menade med det var att "andra" inte var lika många som gillar fyrverkerier och som inte har något emot dem.
Och småsaker som man kan köpa som smäller och smattrar det är ju inget som en vuxen vill hålla på med, jag vill ha tårta med en stubin på så att man slipper hålla på med småskit. Och en tårta står stadigt på marken och slipper spännas fast eller stoppas ner i ett rör och tändas på en och en... (läs dock instruktionerna på just eran pjäs innan ni tänder på!!!)
Och på tal om att göra egna saker om det skulle förbjudas, jag skulle se vad momsen var på fyrvekerier och kom in på en sida med pyrotekniska böcker och annat. Och när jag var yngre så surfade jag runt på olika sidor och läste om hur man skulle tillverka ett och annat... Dock tillverkade jag inget! men det är ju itne direkt svårt bara man vill! Men med det sagt så är det ju inte helt ofarlig! För säkert så om det står att det smäller bara en fluga landar på ************ så kanske några ungdommar är så att de tror först på det när de testat det själva...
Redigerat av Tobb: 05-01-2008, 00:09