Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hundar som morrar, Var går er toleransnivå
          Fenja
          Inlägg 05-01-2008, 21:03
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Jag skulle ha gjort precis som du Bettson! Sedan skulle jag antagligen ha sagt åt ägaren att: Okej då håller du ordning på din hund så att den inte går omkring och morrar. Hade det fortsatt så skulle jag ha åkt hem.
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Kakaduan
          Inlägg 07-01-2008, 10:07
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 790
          Medlem nr: 2 733

Maken och jag brukar alltid se på Caesar Milan - "Mannen som talar med hundar" på TV4+. Han har haft liknande fall där någon av hundarna tagit kommandot då ägaren inte visat att han/hon är flockledaren. Det behöver inte visa sig så tydligt att en hund "bestämmer" i flocken men man kunde se det på tex att den tillrättavisade de andra hundarna genom att fräsa ifrån och tillrättavisa. I Caesars egen hundflock tillrättavisar ingen hund någon annan hund eftersom Caesar är flockledaren och det är hans jobb. Han leder och hundarna följer.

Om era bekantas gamla tik upplever att ägaren inte tillrättavisar de andra (speciellt den nya) hundarna, har hon tagit på sig den uppgiften. Där ingår också att försvara flocken och reviret och följden blir att hon går på främmande hundar och människor som kommer för nära hennes flock. Jag tror det är vad som hänt.

Den där ägaren verkar ha släppt kontrollen helt och då har tiken tagit över som flockledare. Eftersom han inte verkar kunna ta kritik och har fel attityd i allmänhet skulle jag vägra träffa dem där och med hundarna. Om din man vill träffa honom så får han åka dit själv eller så umgås ni på neutral plats utan djuren. Det är inte OK med det beteende han och hans hundar har. Fullkomligt oacceptabelt. Det är ju bara en tidsfråga innan något händer.

Kakaduan

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-06-2026, 06:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon