CITAT (boxer2 @ 11-11-2010, 12:30)

Någon som vet hur gammal?
Här kommer en bild på mina frökapslar som har blivit enormt stora, blir nog mogna runt februari????
De kommer att mogna så småningom, det är bara den röda färgen de saknar nu... (ja, kanske två månader till att vänta) du kommer att ha ganska många frön att experimentera med, boxer2...

Det är mycket spännande att observera hur de förvandlas till unga babyplantor och sedan till blommande skönheter

Jag har inte tröttnat på dem ännu

Varje år återkommer mina med blommor på våren, sommaren, hösten, några överraskar på vintern också... Jag gillar dem mer och mer med åren som går... De är mycket trogna gröna vänner...
Nu har mina Clivia caulescens nästan slutat blomma, många av frökapslar är utan frön men jag låter de ändå att mogna, de är ganska fina på balkongen och " lyser" med sin färg bland de gröna bladen...
Clivia_caulescens_nov.2010.jpg ( 73.37k )
Antal nedladdningar: 20
C.caulescens__fr_kapslar_2010.jpg ( 71.13k )
Antal nedladdningar: 10Bara två av frökapslar hos C.caulescens är fulla av frön och de är gröna och inte mogna ännu...
c.caulescens__nov_2010.jpg ( 30.43k )
Antal nedladdningar: 27
C.caulescens__nov_2010_fr_n.jpg ( 68.83k )
Antal nedladdningar: 20Några av mina clivior (C.miniata, vanliga orangea) är på väg att blomma, den stora C. cyrtathiflora också... Jag kommer säkert att ta några bilder på dem...

Håller tummarna för att allt går väl med dina frön och du kan börja experimentera i början av nästa år...
MVH/clivia