Hei!
Så gøy å finne flere entusiaster! Har desverre ikke rukket å lese alle postene men nok til at jeg ser at her finnes det flere som meg.
Jeg er fra Kristiansand, Norge.
Jeg har holdt på med disse plantene siden jeg kjøpte min første for 12 år siden. Så ble det å plante frø fra den. I 2006/2007 skulle min datter flytte inn på et studentkollektiv, og forrige leietaker hadde reist i fra en plante. Jeg synes det liknet en Clivia og begynnte å google. Det var da jeg oppdaget at det finnes flere. Så da var jeg solgt. Siden har det blitt flere....eh...for mange! Jeg har Clivia overalt! Drivhus, innedrivhus, i stua, på jobben, planterom, og overalt jeg kan få plassert en.
Jeg prøvde å lage en Cliviaklubb via Hagegalforumet i Norge men det var ikke flere entusiaster. En håndfull som hadde noen planter og som nok kunne tenke seg flere men ikke flere med fullstendig dilla. Skjønt et par stykker er kanskje i komminga, så er det kanskje jeg som er den ivrigste. I hvertfall av forumtroll.
Jeg er mest interessert i å krysse "og se hva det blir".
Håper å få frem noe fint. De første egne kryssene er fra vår 09, og har ennå ikke blomstret. Så har jeg frø og planter som er kjøpt utenlands, noen med fine navn. Noen har blomstret men det er ennå mange jeg er spent på.
Ser det er noen her som etterlyser gul. Jeg har disse til salgs. En voksen, småplanter 2,5 1,5 og 0,5 år og frø fra forskjellige gule (modne snart).
MVH
Siri
LadyClive på Hagegal, Hagepraten og Cliviaforum( Sør Afrika)