CITAT (nilssontherese @ 20-03-2008, 19:41)

Den ena bilden du beskrev skulle vara multipetal är det en light of budah fast multipetal då?

jag har en fråga till! Jag ställde tidigare frågan ifall jag behövde vattna de små liven.Och vet att du hade den största bebisen med plastpåse över har du så på alla? Eller kan man ha både och?? Vissa av fröerna har snabb fart där ibland yellow tulip! DE andra är liiiiite segare

Måste lägga till att de bleka tvåfärgade bladen är sååååååååååå snygga!

, Nilssontherese, jag är mycket förtjust i variegation på bladet, det spelar ingen roll vilken den är, de är sååååååå snygga alla, varje variegation är lite annorlunda som en vacker naturbild...
Vad gäller fröerna, ja, vissa växer fortare och vissa växer långsammare...Nej, jag har inte plastpåse över alla men då ser jag till att de finns i fuktigare förhållanden som tex på inglasad balkong...eller så sprayar jag lite då och då...
Jag glömde reagera på den första delen av din inlägg senast, förlåt; tack och ja din kinesiska klivia har bredare blad och det är variant av dvärgklivian i alla fall, det syns, i min samling finns en ännu mindre variant av hime Daruma... Titta på denna tvååriga plantan:
Hime_Daruma.JPG ( 62.54k )
Antal nedladdningar: 19Klivia är mycket intressant växt...
Lite svårt att säga om min tvåfärgade clivia är också multipetal, det kommer tiden att visa..., även om fröet är från en multipetal växt kan det hända att det inte kommer att bli en sådan...
MVH/clivia
Redigerat av clivia: 20-03-2008, 20:44