Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

7 sidor V  « < 5 6 7  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vett och etikett, till en trevligare stämning!
          Pirum
          Inlägg 06-01-2008, 17:59
          Länk hit: #121

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Satir, ironi, sarkasm, argument och kunskaper är sedan länge delar i de flesta debatter och diskussioner. På senare tid verkar det dock som att folk tar även sakliga argument som personangrepp. Ibland kan det säkert vara en korrekt uppfattning, men överlag tycks folk bli "kränkta" för minsta lilla numera. Kränksjukan florerar. Blir inte förvånad om jag ser rubriken "Kränkchock" på kvällstidningarnas löp. Eller, det skulle jag bli. De skulle nog snarare särskriva ordet.

"KRÄNK
          CHOCK!"

Jag är mycket negativ till mobbning, förringning av åsikter, hån och förlöjligande av personer. Men jag tycker det är helt ok att hävda att åsikterna X, T och Z är idiotiska. Tyvärr tolkar många detta som att de personer som har dessa åsikter är idioter. Så behöver inte vara fallet. Speciellt i politik är det svårt att alltid skilja på åsikt och person. Ibland bör man kanske inte heller skilja dem åt.

Redigerat av Pirum: 06-01-2008, 18:00

--------------------
          zon2.5

Citera

7 sidor V  « < 5 6 7
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-06-2025, 06:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon