Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

9 sidor V  « < 3 4 5 6 7 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Per Moberg, vilket fint
          Gita
          Inlägg 24-02-2008, 10:22
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (aq42 @ 24-02-2008, 10:03) *
          haenger det ihop? confused.gif

Tror det!
          Gita

Citera
          Berith
          Inlägg 24-02-2008, 10:26
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (aq42 @ 24-02-2008, 10:03) *
          haenger det ihop? confused.gif

Neej absolut inte! Ta bara Christer Sjögren (man kan ha honom som exempel i de mest skilda ämnen) - han om nån är väl självgod och präktig så det räcker till! men så långt från myspysig man kan komma.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 24-02-2008, 10:40
          Länk hit: #83

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (herkules @ 24-02-2008, 08:57) *
          hur kan man tycka så illa om någon man inte känner?

Men obehagskänslor kan man väl få fast man inte känner folk ? Det är något i hans sätt som ger rysningar.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 24-02-2008, 10:46
          Länk hit: #84

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (Berith @ 24-02-2008, 10:26) *
          Neej absolut inte! Ta bara Christer Sjögren (man kan ha honom som exempel i de mest skilda ämnen) - han om nån är väl självgod och präktig så det räcker till! men så långt från myspysig man kan komma.

rotfl.gif Men snälla Berith! Har du varit in i min hjärna ? När Christer Sjögrens namn nämns så mår jag illa!!!!!!!!!

Och jo Herkules , jag gör det även fast jag inte känner karln! coolgleam.gif

Är någon sorts magkänsla som slår larm för en del människor. Men för den skull skulle jag inte vägra att träffa dem för att se om jag skulle ändra uppfattning !

I samma kategori hos mig finns Sten & Stanley ! Genompräktiga men ack så omysiga !

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          torvan
          Inlägg 24-02-2008, 10:50
          Länk hit: #85

Medlem
          Antal inlägg: 717
          Medlem nr: 2 955

Jag kommer ihåg att min dotter var rädd för honom
          när hon var liten och såg på Rederiet (?) Senare blev
          hon facinerad av honom och det blev en slags hatkärlek.
          Så visst väcker han känslor den mannen. Torvan

Citera
          Berith
          Inlägg 24-02-2008, 11:22
          Länk hit: #86

Medlem

CITAT (mamamaggan @ 24-02-2008, 10:46) *
          rotfl.gif Men snälla Berith! Har du varit in i min hjärna ? När Christer Sjögrens namn nämns så mår jag illa!!!!!!!!!
          ---

yes.gif Japp, och där var full aktivitet men ändå ordning och reda. giggle.gif

På tal om Per M:s roll i Rederiet så tror jag att skådespelare inte kan spela allt, dom måste nog ha lite av rollfiguren i sej. Kommer inte ihåg hans roll där, men om han spelade obehaglig så tror inte jag att rollfiguren och hans privata person låg så milsvida från varandra. Och som sagt, där i köket spelar han väl inte nån roll utan är sitt privata jag. smile.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Magdis
          Inlägg 24-02-2008, 11:26
          Länk hit: #87

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Han har spelat flera skurkroller också , bl.a i "Vita lögner", "1939" och "såsom i himmelen".

Citera
          Mollis
          Inlägg 24-02-2008, 12:06
          Länk hit: #88

Medlem
          Antal inlägg: 2 425
          Medlem nr: 10 996

CITAT (Berith @ 24-02-2008, 11:22) *

På tal om Per M:s roll i Rederiet så tror jag att skådespelare inte kan spela allt, dom måste nog ha lite av rollfiguren i sej. Kommer inte ihåg hans roll där, men om han spelade obehaglig så tror inte jag att rollfiguren och hans privata person låg så milsvida från varandra. Och som sagt, där i köket spelar han väl inte nån roll utan är sitt privata jag. smile.gif

Men herregud! Han är ju skådespelare...

Citera
          Thomas Wahlqvist
          Inlägg 24-02-2008, 12:11
          Länk hit: #89

Medlem
          Antal inlägg: 457
          Medlem nr: 4 960

Att man talar så nedlåtande om Per är trist.
          Skulle någon utrycka sig plumpt mot någon forumist, ja då ropar man på polis.

Citera
          herkules
          Inlägg 24-02-2008, 12:27
          Länk hit: #90

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (mamamaggan @ 24-02-2008, 10:40) *
          Men obehagskänslor kan man väl få fast man inte känner folk ? Det är något i hans sätt som ger rysningar.

jo men inte så pass så man måste kalla människan för äcklig och förbjuda honom läsa sagor för barn!? confused.gif
          jajja, var och en tycker som de vill, jag tycker bara att det är plumt.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Bettis
          Inlägg 24-02-2008, 12:31
          Länk hit: #91

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

Per Morberg: "Jag har lederhosen på mig för att få kontakt med wienerschnitzeln."

rotfl.gif rotfl.gif

--------------------

Citera
          herkules
          Inlägg 24-02-2008, 12:36
          Länk hit: #92

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Berith @ 24-02-2008, 11:22) *

ALLA människor har olika sidor inom sig och att kunna plocka fram dem i en roll är det som skiljer en bra skådespelare från en dålig. men jag tror ju för den skull inte att spelar man bara skurkroller så är man en "nästanskurk" även privat.
          jag har träffat en av sveriges mest kända skådespelare, han är en arrogant skitstövel på film, "på riktigt" är han mycket ödmjuk, snäll och trevlig.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          MariaÖrebro
          Inlägg 24-02-2008, 12:42
          Länk hit: #93

Medlem
          Antal inlägg: 349
          Medlem nr: 7 395

Såg Per Moberg i musikalen "London the Musical" i Stockholm för några veckor sedan. Han är en helt underbar skådespelare som driver med både sig själv, folks bild av honom och med matlagningsprogrammen i TV! Jag tror att han är en helt fantastisk människa privat, och en sjutusan till skådis. Hur skulle ni själva må om ni tvingades sätta er in i en roll för att spela hustrumisshandlare eller rakt igenom onda personer?

--------------------
          Mvh MariaÖrebro

"No day but today!" Jonathan Larson

Citera
          Mollis
          Inlägg 24-02-2008, 12:52
          Länk hit: #94

Medlem

CITAT (MariaÖrebro @ 24-02-2008, 12:42) *
          Såg Per Moberg i musikalen "London the Musical" i Stockholm för några veckor sedan. Han är en helt underbar skådespelare som driver med både sig själv, folks bild av honom och med matlagningsprogrammen i TV! Jag tror att han är en helt fantastisk människa privat, och en sjutusan till skådis. Hur skulle ni själva må om ni tvingades sätta er in i en roll för att spela hustrumisshandlare eller rakt igenom onda personer?

Håller med till 100, det krävs en stor personlig mognad för att klara av det. Jag tror också att han är en fantastisk människa med en stor distans till sig själv och sitt skapande.

//Mollis

Citera
          Berith
          Inlägg 24-02-2008, 12:59
          Länk hit: #95

Medlem

Men om han nu spelar "motbjudande" och "äcklig" i matlagningsprogrammet så vinner han absolut inte nånting med det. Och jag trodde faktiskt att han stod där som Per Morberg och inget annat, i sitt eget kök och lagade mat inför en drös TV-tittare.

--------------------

Citera
          Mollis
          Inlägg 24-02-2008, 13:08
          Länk hit: #96

Medlem

CITAT (Berith @ 24-02-2008, 12:59) *
          Men om han nu spelar "motbjudande" och "äcklig" i matlagningsprogrammet så vinner han absolut inte nånting med det. Och jag trodde faktiskt att han stod där som Per Morberg och inget annat, i sitt eget kök och lagade mat inför en drös TV-tittare.

Ja motbjudande och äcklig får stå för dig, jag tycker det är härligt befriande, är hjärtligt trött på alla korrekta, mainstream-kockar som inte bjussar på sig själva ett dugg...

//Mollis

CITAT (Mollis @ 24-02-2008, 13:06) *
          Ja motbjudande och äcklig får stå för dig, jag tycker det är härligt befriande, är hjärtligt trött på alla korrekta, mainstream-kockar som inte bjussar på sig själva ett dugg...

//Mollis

ICA's provkök kanske hade passat bättre?

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 24-02-2008, 13:22
          Länk hit: #97

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Berith @ 24-02-2008, 12:59) *

Smaken är som baken som tur är. Tycker varken han är "motbjudande" eller "äcklig" utan ganska mänsklig faktiskt i sina program. En färgstark person som dessutom är kunnig och en riktigt bra skådespelare. Att han har ett utseende som passar för skumma elaka roller spelar nog in i folks bedömningar tror jag men jag har även sett honom i "snälla" roller och han är lika bra där.

Jag är övertygad om att han spelar en hel del i sina matlagningsprogram däremot visar han en mer privat sida när han är med i Jakt och fiske.

Tydligt är ändå att han engagerar.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          MariaÖrebro
          Inlägg 24-02-2008, 13:31
          Länk hit: #98

Medlem
          Antal inlägg: 349
          Medlem nr: 7 395

Han skapar ju debatt, och det är väl det som man vill!!!

--------------------
          Mvh MariaÖrebro

"No day but today!" Jonathan Larson

Citera
          Berith
          Inlägg 24-02-2008, 13:41
          Länk hit: #99

Medlem

Jag tittar sällan på matlagningsprogram på TV, oavsett om det är Per M eller Tina eller nån annan. Fast jag såg ganska många program med Tina i början, tycker att hon var en inspirerande kock som visade lättlagad mat. Sen blev det iofs lite för mycket "jag oljar in mina lår" och "jag kryddar min skinka" och sånt. giggle.gif

--------------------

Citera
          Tesa
          Inlägg 24-02-2008, 14:08
          Länk hit: #100

Medlem
          Antal inlägg: 3 397
          Medlem nr: 2 483

Jag tycker Per Morberg sätt att laga mat i TV är oerhört sunt!! Han lagar mat som mat ska lagas..inga konstigheter utan
          rätt upp och ner..och han vet vad han gör!!
          Man kan inte hålla på och dutta och peta när man lagar mat till många och det gör han förmodligen för det mesta eftersom han har fem barn..

Den svenska bacillskräcken har allt gett mer elände än bacillerna själva...lite skit håller immunförsvaret på topp!! Dessutom dör de flesta bakterier när man stoppar ner sleven man slickat på i en kokande gryta igen....

...sen kan jag faktiskt förstå om han är förbaskat trött på att ge intervjuer...förmodligen var det inte alls därför han blev skådespelare..och jag tycker nog man kan få välja ett "offentligt" yrke utan att behöva bli allmän egendom..

--------------------
          Tesa
          zon 3-4
          Här finns min blogg: Uti vår hage...

Citera

9 sidor V  « < 3 4 5 6 7 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-06-2026, 10:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon