|
kök han har tittar just nu på en repris av VAD BLIR DET FÖR MAT????? vilket härligt kök han har! tänk om man hade ett sådant härligt kök
Aqvakul
06-01-2008, 18:13
CITAT (Bettis @ 06-01-2008, 18:12)  kök han har tittar just nu på en repris av VAD BLIR DET FÖR MAT????? vilket härligt kök han har! tänk om man hade ett sådant härligt kök Vill du ha det med eller utan Per Moberg?
 kan tänka mig med
Så var det programmet slut för idag, han är ganska härlig. Som jag förstår det så är det två läger en som gillar honom och en som avskyr honom. Just nu är det ett trevligt program i 8:an om mat och vin.
*Stintan*
06-01-2008, 18:37
Jag gillar honom
klockan 18.00 idag i TV 4+
Gillar både Per och hans häftiga kök! Men städa efter sig får han göra själv
Visst har jag sett hans program, (inte idag) men jag äcklas av hans svineri. Smaka av med fingrar, slicka och sedan igen i grytan, gillar jag inte, inte heller att man smakar av flera ggr med samma sked eller att man smakar av med sleven. Går väl an om man bara lagar till sig själv, men annars Han har bidragit till att jag totalt skippat uteätandet ... numera gäller enbart hemlagat.
Aqvakul
13-01-2008, 19:53
OK, köket är helt okej, men Per Morberg är en arrogant typ.
Snurrfian
14-01-2008, 14:57
Kastar mig ut på forumet och ger mig in i en diskussion med en gång!  Jag gillar Per Moberg och äklas inte särskilt av honom, han lagar ju mat hemma, och han har ju ingen resturang heller så jag förstår inte problemet... Då är det väl värre med Jamie Oliver som dessutom lär ut sina metoder... Fast jag gillar ju Jamie oxå! Specielt serien "Hemma hos Jamie Oliver" med en massa trädgårdstips oxå!
skogstroll
14-01-2008, 15:00
Jag tycker han verkar lite tokig men sund och inte hysteriskt överhygienisk. De flesta provsmakar väl med fingret hemma och han är ju hemma. Han har väl spelat några roller som mindre trevlig det är väl därför man kanske har lite åsikter om honom. Tyckte också han var 'creepy' förut (var nån fiml om 2a världskriget där han var riktigt läbbig...) ...men nu när jag ser vilken mumsig och rejäl vanlig mat han lagar och ut i naturen också så är det ett av mina favoritprogram
Lena i Torslanda
14-01-2008, 15:02
Per Morberg - kan ju vara käckt med rätt namn!
käckt att alla har fattat vem vi pratar om ändå
*Stintan*
14-01-2008, 18:22
Och hur många människor på vår jord äter fortfarande med fingrarna? Tycker att han är kul och bra och inte störs jag ett dugg av att han slabbar lite. Skulle han behövt städa efter sig så hade han nog inte slabbat så mycke.
Aqvakul
14-01-2008, 18:33
Mitt poblem när det gäller Per Morberg är inte att han slabbar i köket, även om det inte tillför något. Mina invändningar handlar om en särdeles arrogant attityd, uppvisad även i flera andra situationer. Se t.ex. http://www.metro.se/se/article/2007/09/20/...57-45/index.xmlDessutom är jag kritisk mot att dra in kändisamatörer i alla möjliga och omöjliga sammanhang, för att showa till det hela. Tanken att Kajsa Bergvist ska göra trädgårdsprogram har upprört en del av er här på Odla, men amatörkocken Per är tydligen helt OK?
*Stintan*
14-01-2008, 19:10
Men hallå han är faktiskt utbildad kock och har jobbat på flera av stockholms större krogar.
Det är en sak att äta med fingrarna, men jag vill inte att den som lagar min mat ska stoppa sitt finger i grytan, slicka av och upprepa proceduren. Lika lite vill jag att den ska smaka av flera ggr med samma sked, ekl smaka av med sleven Jag vill inte ha en annan människas saliv i min mat. Inte heller vill jag att den ska torka svetten i pannan med handduk som han sedan torkar av skärbräda och och diverse slevar mm.
Jag smakar aldrig av med samma sked flera ggr och har inte heller fingrarna i grytan. Men för den skull anser jag mig inte vara "hysteriskt överhygienisk"
Tycker att det hör till normal hygien i matlagning.
Aqvakul
14-01-2008, 19:26
CITAT (Stintan43 @ 14-01-2008, 19:10)  Men hallå han är faktiskt utbildad kock och har jobbat på flera av stockholms större krogar. Javisst, mellan 1978 och 1982!!
*Stintan*
14-01-2008, 19:36
Nä vi behöver ju inte äta hans mat men jag tror faktiskt att han helt medvetet provocerar efter alla klagomål när man stoppat fingrarna i maten i andra matprogram. Det stör mig inte ett dugg att han håller på som han gör tycker tvärtom att han är ganska rolig.
Aqvakul
14-01-2008, 20:32
CITAT (Stintan43 @ 14-01-2008, 19:36)  Nä vi behöver ju inte äta hans mat men jag tror faktiskt att han helt medvetet provocerar efter alla klagomål när man stoppat fingrarna i maten i andra matprogram. Det stör mig inte ett dugg att han håller på som han gör tycker tvärtom att han är ganska rolig. Ev. kan det gå för underhållning, även om jag är måttligt road. Tycker att vi har mer än nog av flamsiga "underhållningsprogram".
Ett par ggr har jag sett två flamsiga, tramsiga kvinnor laga mat i fyran ... bägge i långärmat, håret löshängande ... flabbar åt allt och inget. Nästan så man tror att de försöker komma ikapp P Morberg.
Aqvakul
14-01-2008, 23:21
CITAT (Netha @ 14-01-2008, 22:58)  Ett par ggr har jag sett två flamsiga, tramsiga kvinnor laga mat i fyran ... bägge i långärmat, håret löshängande ... flabbar åt allt och inget. Nästan så man tror att de försöker komma ikapp P Morberg.  Ja, mkt trams är det......
Per Morberg är ju bara så  och jag tror knappast att han är annorlunda än han framställer sej? Jag menar, han vinner väl knappast nåt på att spela motbjudande? Kanske lite grovt men om jag skulle beskriva nån som inte tvättar händerna efter toabesök utan går direkt i grytorna så skulle jag säga Per Morberg.
Jag blir inte heller imponerad av hans dryga och uppblåsta attityd. När han dessutom sätter ett gevär mellan sig och ett djur i Sydafrika blir jag om möjligt ännu mindre impad.
Nu börjar det i TV 4+, ska bli så roligt att se honom igen
CITAT (Bettis @ 27-01-2008, 18:00)  Nu börjar det i TV 4+, ska bli så roligt att se honom igen 
Krolliljan
21-02-2008, 21:03
CITAT (Bettis @ 21-02-2008, 21:01) 
sqrulan
21-02-2008, 21:13
Jag är nog tyvärr den som inte är så förtjust i Per M,har alltid tyckt att han är "läskig" på nåt vis!Men jag har kollat på hans mat program ibland och han är inte så bra på att lära ut tycker jag.Städa efter hans framfart kan man ju undra vem som gör?
160kvm stort hus
22-02-2008, 10:40
Men om man inte gillar Per eller hans fingerkladdande så har man ju alltid ett val.. Stäng av tv:n, byt kanal!! Jisses...
Jag gillade inte heller honom förut, förmodligen för att han spelar väldigt.. arrogant. Men nu när jag sett honom i vad blr det för mat. Tycker jag att han är rolig! Och han har många ideér och tips. Ex tvätta färskpotatis med högtryck... banka skiten ur kalvinnanlår... *s* Sen är det väl itne så mysigt att stå och hålla på med kött och sen dra fingrarna genom håret. Men jag bryr mig inte. Det är inte mitt hår eller min mat...
Det han gjorde igår ska jag testa nästa helg. Utan hårkladd då. Ha ha ha
CITAT (16kvm stor balkong @ 22-02-2008, 10:40)  Men om man inte gillar Per eller hans fingerkladdande så har man ju alltid ett val.. Stäng av tv:n, byt kanal!! Jisses...
Jag gillade inte heller honom förut, förmodligen för att han spelar väldigt.. arrogant. Men nu när jag sett honom i vad blr det för mat. Tycker jag att han är rolig! Och han har många ideér och tips. Ex tvätta färskpotatis med högtryck... banka skiten ur kalvinnanlår... *s* Sen är det väl itne så mysigt att stå och hålla på med kött och sen dra fingrarna genom håret. Men jag bryr mig inte. Det är inte mitt hår eller min mat...
Det han gjorde igår ska jag testa nästa helg. Utan hårkladd då. Ha ha ha Ja precis! man kan testa hans recept utan att efterhärma hans manér....jag tycker att han är härlig!
Thomas Wahlqvist
22-02-2008, 20:18
Per lagar mat med passion, många i branchen uppskattar honom som både kunnig och engagerad kock. Han är händig med köttet från skogen till grytan, verkligen kul att se. Och vad är naturligare än att hämta kött i naturen, precis vad vi behöver, rätt i tiden, ekologiskt och miljövänligt.
Många är de högt skattade i branchen som upskattar hans show i rutan.
Man kan ju undra vad Pers ogillande skaror själva åstakommer med studsare och grytor? Eller vad de åstakommit på det konstnärliga planet.
Per är bäst
CITAT (Mollis @ 22-02-2008, 17:54)  Ja precis! man kan testa hans recept utan att efterhärma hans manér....jag tycker att han är härlig! instämmer...tycker han är störtskön i köket...han varken gapar eller beter sig som tittarna var idioter vid spisen... en skön snubbe och duktig
sqrulan
23-02-2008, 00:09
 Visst är det väl skönt att vi kan tycka olika,hur skulle det annars se ut här i världen!
Aqvakul
23-02-2008, 08:45
CITAT (sqrulan @ 23-02-2008, 01:09)   Visst är det väl skönt att vi kan tycka olika,hur skulle det annars se ut här i världen!  Absolut, sjaelv avstaar jag mer aen gaerna fraan Per Morberg, gaeller aeven hustrun - tittar hellre paa Christer Sjoegren, saa illa aer det....
Tittar inte på honom för jag tycker att han är så  och jag skulle nog inte kunna laga till nån mat efter hans instruktioner heller. Jag skulle alldeles säkert se honom framför mej när jag skulle äta så jag inte kunde njuta av maten. Tänker på dom som i en annan tråd beklagade sej över att dom inte kunde äta vid TV:n för all äcklig reklam. Undrar om ni är för eller emot Per M?
Aqvakul
23-02-2008, 09:09
CITAT (Berith @ 23-02-2008, 10:05)  Tittar inte på honom för jag tycker att han är så  och jag skulle nog inte kunna laga till nån mat efter hans instruktioner heller. Jag skulle alldeles säkert se honom framför mej när jag skulle äta så jag inte kunde njuta av maten. Tänker på dom som i en annan tråd beklagade sej över att dom inte kunde äta vid TV:n för all äcklig reklam. Undrar om ni är för eller emot Per M?  en till som undrar......
netaave
23-02-2008, 13:27
Gillar Per Morberg skarpt, han är ju proffsig och det märks att han kan det han gör. Han står i sitt eget kök och lagar mat till sin egen familj och ibland nån gäst, han lagar mat som man gör i sitt eget hem. Att han sen lägger in lite fiffiga idéer och tips med en enorm portion humor är bara ett plus. Tycker också han visar ett enormt kunnande vid jakt och fiske. Skönt att slippa dessa strikta kockar i sterila kök för en gångs skull.
skogstroll
23-02-2008, 13:29
ja det känns lite rejält på nåt vis och god mat också! Det är ju lite skillnad jämfört med mat-Tina eller mat-Niklas
CITAT (aq42 @ 23-02-2008, 09:09)  en till som undrar......  Men det får vi nog aldrig veta.
herkules
23-02-2008, 13:54
CITAT (Berith @ 23-02-2008, 13:36)  Men det får vi nog aldrig veta.  går det öht att jämföra pers matlagningsprogram och analklådereklam? per moberg rules och han lagar förbaskat god mat!
CITAT (herkules @ 23-02-2008, 13:54)  går det öht att jämföra pers matlagningsprogram och analklådereklam? per moberg rules och han lagar förbaskat god mat! Tjaa.... jag tycker nog att han är äckligare - honom ser jag ju men analklådan får jag tänka mej.  Men om inte folk tyckte om honom eller gjorde som han gör i köket så skulle säkert inte TV4 göra några program med honom.  (Fast det där som nån skrev förut, att han kladdade sej i håret samtidigt som han hanterade kött får man väl hoppas att ingen tar efter. Hoppas istället att han tvättade händerna efter att ha kladdat sej i håret, innan han fortsatte med köttet??)
skogstroll
23-02-2008, 14:05
CITAT (Berith @ 23-02-2008, 14:01)  (Fast det där som nån skrev förut, att han kladdade sej i håret samtidigt som han hanterade kött får man väl hoppas att ingen tar efter. Hoppas istället att han tvättade händerna efter att ha kladdat sej i håret, innan han fortsatte med köttet??) han kanske lagade nåt med gelé
sqrulan
23-02-2008, 14:57
 Istället för margarin och olja!?
Jag gillade inte honom tidigare, beror nog på att han har haft så läskiga roller, men nu tycker jag han är kanonbra humor har han oxå, jag struntar i om han pillar sig i håret jag ska inte äta det ändå. Hur kul är det inte när han "dänger" upp en stor köttbit på skärbrädan
Elisabeth-Västkustkolonisten
23-02-2008, 16:17
Jag tycker han är så äcklig, usch har slutat att titta på honom.
Inte bara att han går genom håret med fingrarna och sedan in i grytan utan svettet rinner från pannan ner i stekpannan eller grytan. Fy och usch.... Men klart, kanske man skall titta på honom så kanske det skulle vara en bra bantningskur. För äta kunde jag inte efter att ha sett honom.
Men smaken är som b....
Elisabeth
skogstroll
23-02-2008, 16:18
tror inte så många är särskilt kliniskt rena/perfekta när de lagar mat...
Aqvakul
23-02-2008, 16:19
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 23-02-2008, 17:17)  ----------------- Men smaken är som b.... Naer det gaeller Per Morberg saa aer det tydligen vaeldigt mkt antingen eller.....
Thomas Wahlqvist
23-02-2008, 16:24
Hur bakteriefri är en köttbit som kommer från ett djur som precis dödats i skogen eller i en lada? Sist jag var med vid jakt/slakt var det ganska grisigt.
Så om Per tar i sitt hår gör nog ingen större skillnad. Märkligt med den där bakterienojjan, konstigt att det inte talas mer om emigrerande plaster, betyder att plasten vandrar in i maten och sedan ut i våra Hjärnor, och i de förpackningarna växer dessutom farliga smaklösa och doftlösa bakterier.Butolism. Det Per har på fingrarna hinner knappast växa till till något farligt, då maten äts upp.
För er som kan tänka er en vänskaplig puss av och med Per, betänk att munnen är den plats som inehåller flest bakterier. Men ändå vill vi pussas.
Ni som är rädda för bakterier, ät aldrig osköljda grönsaker och frukt, skölj även erat smågodis från lösviktsburkarna, där finns det finfina bakterier.
Var det ingen som såg Leif Mannerström häromdagen, då han menade att det mesta gått överstyr vad det gäller hygien och bakterier.
skogstroll
23-02-2008, 16:28
lite skit rensar magen sägs det ju
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|