Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Mannen som talar med hundar
          amaira
          Inlägg 08-01-2008, 13:26
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

CITAT (herkules @ 08-01-2008, 13:14) *
          ps: hittade detta inlägg på ett hundforum, röda stövlar is the shit!
          http://www.alltomhundar.com/hundforum/view...+Millan#p924656

Nåja, "verkligheten finns (verkligen) i betraktarens öga", är man sur och överdriver, kan man skriva en sådan där satir. Utifrån de program jag sett, som är ganska många, säger jag: Det där är inte sant.

Det där är verkligen inte hans sätt att arbeta på!!!

(hade det varit det, hade jag "blivit galen" på honom, såna metoder får mig att se rött)

Redigerat av amaira: 08-01-2008, 13:27

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 08-01-2008, 13:34
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Och läste man några inlägg under så var det ett undantag som skett en gång. Så det verkar ju inte direkt vara en metod han använder!
          Länken till AB var väl lite annorlunda - där handlade det ju om BHK-instruktörer som själva använde stackel och elhalsband och rekommenderade elever att göra det för normal inlärning, inte enstaka tillfällen vid problemhundshantering.
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Berith
          Inlägg 08-01-2008, 14:11
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (herkules @ 08-01-2008, 13:14) *
          ---

ps: hittade detta inlägg på ett hundforum, röda stövlar is the shit!
          http://www.alltomhundar.com/hundforum/view...+Millan#p924656

Har läst.... Vad ville du ha sagt med den länken/tråden?

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Anma
          Inlägg 08-01-2008, 14:32
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Myosotis @ 08-01-2008, 12:16) *
          Konstigt att alla tycker det är okej med elstängsel till hästar mm. confused.gif Visst är det bra att taggtråd förbjöds pga skaderisken, men jag har aldrig sett en häst eller ko vara rädd för taggtråd, de t.o.m. använder den för att klia sig. Däremot finns det hästar som knappt vågar komma fram till en när man står på andra sidan eltråden.

Håller med!

Millan fick mycket kritik här i sverige pga ett program där han använde stackel på hunden. Vad kritikerna inte tänkte på var att hunden i fråga hade haft stackel i flera år och Cesar hade det vid första promenaden. Sedan, när han kollat in hunden böt han till vanligt koppel...

Har ingen åsikt ang el-halsbandet då jag inte sett avsnittet.

Redigerat av Anma: 08-01-2008, 14:37

Citera
          Sailor Pluto
          Inlägg 08-01-2008, 16:56
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 982
          Medlem nr: 8 942

Jag har sett sammanlagt kanske ett halvt program, men jag har åsikter ändå smile.gif . Vissa av de metoder han använder sig av är säkert bra, andra skulle jag aldrig överväga. Elhalsband och andra saker som jag inte kan tänka mig att använda på mig själv går bort! Jobbar hellre med mjukare metoder och ser till att hunden lär sig saker genom lek (ungefär som med barn). Vissa hundar behöver säkert en väldigt tydlig ledare i sin närhet, och det är bra så länge man inte använder våld/plågeri för att uppnå den positionen nono.gif .

Redigerat av Sailor Pluto: 08-01-2008, 16:57

--------------------

Stolt HBT-kompis
          Angelica i zon 4-5, sambo med en karl och ett halvt zoo

Citera
          herkules
          Inlägg 08-01-2008, 17:13
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Berith @ 08-01-2008, 14:11) *
          Har läst.... Vad ville du ha sagt med den länken/tråden?

inget - jag tyckte faktiskt det bara var lite roligt.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          herkules
          Inlägg 08-01-2008, 17:22
          Länk hit: #27

Medlem

CITAT (amaira @ 08-01-2008, 13:26) *
          Nåja, "verkligheten finns (verkligen) i betraktarens öga", är man sur och överdriver, kan man skriva en sådan där satir. Utifrån de program jag sett, som är ganska många, säger jag: Det där är inte sant.

Det där är verkligen inte hans sätt att arbeta på!!!

(hade det varit det, hade jag "blivit galen" på honom, såna metoder får mig att se rött)

vi vet ju egentligen ingenting om hans sätt att fostra hundar, eller hur? utav det lilla jag sett så föredrar jag andra metoder, har överlag svårt med dominans och ledarskapssnack när det gäller hundar. man kan lika gärna leka fram grejjerna, bara det att det tar längre tid. kolla bara på alla otroligt duktiga tjejer och killar (för att inte takla om duktiga hundar) som kör freestyle och andra hundsporter, tror inte de använder oschyssta metoder för att lära in.

--------------------

Citera
          Bettis
          Inlägg 08-01-2008, 17:30
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

Själv använder jag den mjuka/leka inlärningen, men dessa hundar är ju äldre med fel beteende som nämnts tidigare. Jag ser programmen och ibland hittar jag saker som jag själv använder, naturligtvis ingen vål vilket jag inte kan dra mig till minnes att jag har sett att han använder. Men tycker nog att han har en hel del bra ideer.

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 08-01-2008, 17:33
          Länk hit: #29

Medlem

CITAT (Sailor Pluto @ 08-01-2008, 16:56) *
          Jag har sett sammanlagt kanske ett halvt program, men jag har åsikter ändå smile.gif . Vissa av de metoder han använder sig av är säkert bra, andra skulle jag aldrig överväga. Elhalsband och andra saker som jag inte kan tänka mig att använda på mig själv går bort! Jobbar hellre med mjukare metoder och ser till att hunden lär sig saker genom lek (ungefär som med barn). Vissa hundar behöver säkert en väldigt tydlig ledare i sin närhet, och det är bra så länge man inte använder våld/plågeri för att uppnå den positionen nono.gif .

Vilket avsnitt var det som han använde det? Skulle vara intressant att se, för som jag sa förut, det låter väldigt långt från hur han jobbar i dom avsnitten jag sett.

CITAT (herkules @ 08-01-2008, 17:13) *
          inget - jag tyckte faktiskt det bara var lite roligt.

Ok, jag trodde det länkades till avsnittet med elhalsbandet.

Hittade tyvärr inte det roliga heller. rolleyes.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Azola
          Inlägg 08-01-2008, 17:41
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 446
          Medlem nr: 9 480

Hmm.. har inte sett Cesar anv något av de halsband ni pratar om, men som ni beskriver det verkar han använt det i ett fåtal situationer där det kanske är ett måste för att inte behöva avliva. Händer det en eller ett par gånger och hunden/omgivningen får en bra vardag efter det...kanske det är befogat. Gillar absolut inte den typen av uppfostran
          ( har själv oftast lekt in vardagslydnaden med hundarna från det att de var någon månad gamla) men nu gällde det väl redan vuxna hundraser med olika brister/aggressioner? Tycker Cesar gör ett mycket bra intryck med sitt synsätt på hunderiet i övrigt, i alla fall av de många avsnitt jag hittilldags sett...tänk hur många som inte fattat att man ska motionera hundarna överhuvudtaget. Skrämmande!

Citera
          herkules
          Inlägg 08-01-2008, 17:54
          Länk hit: #31

Medlem

CITAT (Berith @ 08-01-2008, 17:33) *
          Vilket avsnitt var det som han använde det? Skulle vara intressant att se, för som jag sa förut, det låter väldigt långt från hur han jobbar i dom avsnitten jag sett.
          Ok, jag trodde det länkades till avsnittet med elhalsbandet.

Hittade tyvärr inte det roliga heller. rolleyes.gif

kollade youtube men hittade det inte - förhoppningsvis har någon sparat ner det på sin hårddisk, det är väl nåt halvår/år sedan det programmet sändes. jag är inte alls säker på tidpunkten, har ingen tidsuppfattning så.
          det var någon pitbullaktig hund (har jag för mig, jag kan minnas fel) som skulle lära sig att ge fan i katten.
          i början av hans program så står ju att han använder metoder och verktyg som inte tillåts i sverige, det finns det väl en anledning till?
          ni låter som att åhh näää något sådant skulle han aldrig kunna göra.
          klart han kan.
          och gör.
          och att han sen även gör bra saker rättfärdig som sagt inte hans fula grejjer.
          inte i min värld.
          nu ger jag mig här, ska gå och simma med mina hundar.

--------------------

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 08-01-2008, 19:01
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

Personligen har jag fått många bra tips genom att titta på Cesar. Även andra program som finns på TV om hundar. Men man får ju sålla lite liksom när man tittar på Martin Timells inredningsprogram. Ta inte in allt utan ha det som en liten tipsbank ibland.

Oftast är det väl inte hundarnas fel utan det är väl matte och husse som han tränar p.g.a. att de tränat fel eller inte tränat alls med hunden och när då hunden är svår så kanske det behövs hårda tag. Men jag är också emot dessa halsband, men går det inte på annat sätt så måste han väl använda det.

Såg ett avsnitt med två små fjärilshundar och de var inte ute alls för ägarna trodde att deras lägenhet eller hus vad tillräckligt stort så det blev tillräcklig motion när de sprang runt där, så nog är det dåligt omdöme och en annan syn i USA än vad vi har. De fick lova Cesar att gå ut med hundarna minst 30 min. varje dag och aktivera dem och genast så blev hundarna mera glada och lugna.
          Ett körkort för att ha djur skulle nog vara bra för många så de förstår vad som krävs.

Man ser ju bara på Animal Plants program hur djur far illa och folk inte fattar att de måsta ha mat, gå till VET om de är sjuka och vanlig ömhet m.m.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera
          herkules
          Inlägg 08-01-2008, 19:36
          Länk hit: #33

Medlem

den som söker skall finna..: http://channel.nationalgeographic.com/chan...Dog%20Whisperer
          kolla spike and the cat (nej, det är ingen pitbull, jag kom ihåg fel) titta i ceasars högra hand, där håller han dosan, hunden är förbannad.
          sen finns ingen dosa och ceasar sitter och viftar med händerna när han förklarar, sen tas katten fram i bur, då har ceasar dosan i handen igen, se hur hunden stryker mot väggarna, vill inte titta på buren och sedan hur hunden försöker komma undan genom att krypa in under fotpallen/fåtöljen.
          där åker han på en kyss!
          det är att tala med hundar det!
          djurplågeri!
          det finns några avsnitt där han använder stackel på hundarna också, ni får kolla igenom dem.
          nu har jag nog inget mer att säga..

--------------------

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 08-01-2008, 20:15
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (herkules @ 08-01-2008, 19:36) *
          den som söker skall finna..: http://channel.nationalgeographic.com/chan...Dog%20Whisperer
          kolla spike and the cat (nej, det är ingen pitbull, jag kom ihåg fel) titta i ceasars högra hand, där håller han dosan, hunden är förbannad.
          sen finns ingen dosa och ceasar sitter och viftar med händerna när han förklarar, sen tas katten fram i bur, då har ceasar dosan i handen igen, se hur hunden stryker mot väggarna, vill inte titta på buren och sedan hur hunden försöker komma undan genom att krypa in under fotpallen/fåtöljen.
          där åker han på en kyss!
          djurplågeri!
          det finns några avsnitt där han använder stackel på hundarna också, ni får kolla igenom dem.

Vad hemskt! Tortyr kallas det! För djävligt. Bra att du påpekade det här med dosan, lätt att missa och inte förstå annars...

Missvisande namn på programmet: Mannen som talar med hundar. Det borde heta Mannen som torterar hundar!

Redigerat av MimmiH: 08-01-2008, 20:42

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Berith
          Inlägg 08-01-2008, 21:20
          Länk hit: #35

Medlem

CITAT (herkules @ 08-01-2008, 19:36) *
          där åker han på en kyss!
          djurplågeri!

Har sett på filmen. Var kan man läsa att hunden har elhalsband?

--------------------

Citera
          Bettis
          Inlägg 09-01-2008, 08:03
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

ser heller inte el halsband

--------------------

Citera
          herkules
          Inlägg 09-01-2008, 08:09
          Länk hit: #37

Medlem

jag förmodar att ni inte vill se eller höra... confused.gif

när katten kommer in i buren så säger cesar millan "we are gonna give him a correction ...." hunden är inte kopplad utan lös.
          när hunden går fram till kattburen så får han sin "correction" tjuter och springer iväg och försöker gömma sig under fåtöljen.

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 09-01-2008, 08:19
          Länk hit: #38

Medlem

CITAT (herkules @ 09-01-2008, 08:09) *
          jag förmodar att ni inte vill se eller höra... confused.gif
          när katten kommer in i buren så säger cesar millan "we are gonna give him a correction ...." hunden är inte kopplad utan lös.
          när hunden går fram till kattburen så får han sin "correction" tjuter och springer iväg och försöker gömma sig under fåtöljen.

Ok, det visar alltså att hunden får en elstöt.

--------------------

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 09-01-2008, 08:22
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

Om man kan lite om hundar kan man se att hunden definitivt inte mår bra när katten kommer in igen. Med tortyr kan man få hundar - och människor att göra vad man vill - mycket "imponerande" - men man får ingen trygg och glad hund. Man får en mycket otrygg hund som helst håller sig intill föraren även om den är ute - beroende på hur tortyren utförts - livrädd för det där obehaget - en sådan hund utstrålar ingen glädje. Men folk som inte kan något om hundar kan nog tycka att det ser jättebra ut.

Jag googlade lite på elhalsband och hittade bla info om att en djuraffär säljer dem trots att det är olagligt, samt hittade flera annonser där de säljs. Tråkigt att vi har dem i Sverige också. Nä, de skulle göra ett program med Anders Hallgrens metoder - då får man lyckliga lydiga hundar - utan hjälp av tortyr - obs, även problemhundar.

Såg att Anders Hallgren har en hemsida

Redigerat av MimmiH: 09-01-2008, 08:42

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          herkules
          Inlägg 09-01-2008, 08:45
          Länk hit: #40

Medlem

CITAT (Berith @ 09-01-2008, 08:19) *
          Ok, det visar alltså att hunden får en elstöt.

ja, det gör ju det, det finns liksom inga andra anledningar till varför hunden reagerar som den gör och varför i hela fridens dar skulle karln springa omkring med en eldosa i handen om det inte är för att korrigera hundstackarn med el?
          kan man det minsta pyttelilla om hundars kroppsspråk så syns det.
          det gäller att inte blunda för verkligheten.. :-/

--------------------

Citera

6 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 06:56

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon