CITAT (Pirum @ 13-01-2008, 12:34)

Det är TV4 som de nya reglerna påverkar mest; andra kanaler som exempelvis TV3 och Kanal5 sänder inte från Sverige och har redan idag mer reklam än 8 min/timme. Även reklam riktad till barn. TV3/Kanal5 sänder från London tror jag, alltså, de sänder till satelliten därifrån och räknas därmed som icke-svensk rent juridiskt.
TV4 har haft mindre reklam än övriga reklamkanaler, men, har ju för att komma runt (de tidigare ännu hårdare) reglerna använt sig av nyheter inne i filmen. För de får bryta för nyheter, och sen får de ju ha reklam mellan nyheter och väder, etc.
Jag har haft TV3 i ungefär hur många år som helst. Snittar nog max 1 film per år där. Orkar inte mer. TV4 har jag nog sett fler filmer på, men mer än 1 reklamavbrott per film/serie är jobbigt. Som 70-talist är jag uppfostrad med att all reklam är dålig och ond, och gamla ränder sitter i. (I slutändan är det vi konsumenter som betalar reklamen genom högre priser i butik, dessutom, det finns inga "gratis" reklamkanaler)
Jag orkar inte med TV3 heller med all deras reklam, ska TV4 bli likadan nu? Fast TV4 tajmar in sin reklam extremt dåligt dessutom och det retar mig oxå. Att de bryter en långfilm för lottodragning + nyheter. Kan de inte lägga filmer så i tablån att de slutar respektive börjar före och efter nyhet, inte nyheter mitt i en film!
När jag försökte följa LOST på TV4 höll jag på att få anfall vd tv:n för de bröt ofta för reklamavbrott för att sedan sända 3-4 minuter innan avsnittet var slut. Det är ju ett bra sätt att förstöra en cliff hanger på, när de håller på att bygga upp spänning på slutet för att man ska sitta klistrad vid tv:n och bli sugen på att se nästa avsnitt oxå så bryter de för reklam