Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ruttnande zuccini och dålig fart på pumpafröna?
          Mi70
          Inlägg 01-08-2003, 23:27
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 521
          Medlem nr: 1 914

Mitt jättezucciniland har vuxit sig enormt satte som vanligt för många frön och fick enormt många plantor i min varmbädd där jag satt i stort sett bara hästgödsel. Jag har redan skördat ett tiotal drygt, stora frukter, ca 30-40 cm långa. Dock är det flera frukter som börjat ruttna och sedan trillat av. Dessa har varit stora då de börjat ruttna, typ 10-15 cm långa. Jag undrar förstås varför, någon som vet??

Lite ledsen är jag också att min enda pumpaplanta endast fått två frukter, varav den minsta trillat av i morse... Den var fin och hård så jag undrar om den inte fått hjälp till att trilla av. Nu har jag bara en pumpa kvar, som skall bli hallowenpumpa och pumpapaj - förra året hade jag jättemånga pumpa.......... MEn i strid med zuccinin verkar pumpan ha varit mer svagväxande eller grott sämre. Är det skillnad på egna frön från förra årets pumpor eller köpta???

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 05:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon