Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Reklamsidor som poppar upp, Hur får man bort dem?
          *Stintan*
          Inlägg 03-03-2009, 00:32
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Jag har IE och i Googles verktygsfält finns en ruta där man kan blockera popups på sidor man besöker.

Ibland om jag har blockerat popups på en sida så kanske inte sidan fungerar som den ska men då kan man ju jättelätt tillfälligt avblockera.

Sån reklam som här på Odla försvinner dock inte vid blockering.

Redigerat av *Stintan*: 03-03-2009, 00:36

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          lissa
          Inlägg 22-03-2009, 03:53
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 1 680
          Medlem nr: 6 830

Jag har för mig att mozzilla och resten av zilla är spyware, åtminstonde hade jag ett program på min förra dator som klassade det så...om jag har fel i det så uppskattar jag om ni talar om det, för en del zilla program har bra saker ( kommer inte ihåg just nu vilka, men dom kommer nog upp(h)oppndes..

--------------------

Citera
          joz
          Inlägg 22-03-2009, 22:44
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 291
          Medlem nr: 12 428

CITAT (lissa @ 22-03-2009, 03:53) *
          Jag har för mig att mozzilla och resten av zilla är spyware, åtminstonde hade jag ett program på min förra dator som klassade det så...om jag har fel i det så uppskattar jag om ni talar om det, för en del zilla program har bra saker ( kommer inte ihåg just nu vilka, men dom kommer nog upp(h)oppndes..

hittar inget fel på firefox här iaf, har väl kört det i ett par år nu. testar med search & destroy, adaware och Malwarebytes Anti-Malware. dåliga kakor får man ju oavsett vilken läsare man har. om man inte väljer att blocka allt.

Citera
          zissi
          Inlägg 07-10-2009, 21:20
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 3 077
          Medlem nr: 5 640

Hjälp!!
          Jag högerklickade på musen och tryckte på Adblock för att bli av med reklamen (mina söner har lärt mig det) .........men seeeeeeen vet jag inte vad jag gjorde (tryckte på en knapp för mkt iaf) alla bilder på Odla försvann, jag kan inte skriva nya inlägg, citera (längst ner till höger i inläggen) är borta och allt vad det nu är. Har varit inne på; Verktyg - Adblock och klurat lite men inte förändras sidan till det bättre för det. Det finns ingen som jag kan bli så osams med som datorn!!! Grrrrrrr!

--------------------
          Balkong- och frilandsodling i zon 3

Citera
          Rihane
          Inlägg 08-10-2009, 07:53
          Länk hit: #25

Gäster

CITAT (zissi @ 07-10-2009, 22:20) *
          Hjälp!!
          Jag högerklickade på musen och tryckte på Adblock för att bli av med reklamen (mina söner har lärt mig det) .........men seeeeeeen vet jag inte vad jag gjorde (tryckte på en knapp för mkt iaf) alla bilder på Odla försvann, jag kan inte skriva nya inlägg, citera (längst ner till höger i inläggen) är borta och allt vad det nu är. Har varit inne på; Verktyg - Adblock och klurat lite men inte förändras sidan till det bättre för det. Det finns ingen som jag kan bli så osams med som datorn!!! Grrrrrrr!

Tillåt allt på odla igen och sedan klicka bort en sak i taget försiktigt och se vad som försvinner. Försvinner bilder tar du helt enkelt och tillåter det igen. Eller be sönerna om hjälp.

Tillägger(därav ändring istället för nytt inlägg)

Jag prenumererar på ett filter i ABP(valde ett från USA) och har själv filtrerat bort detta.
          |http://www.odla.nu/include/reklam-forums-250.html

Allt är därmed lugnt och fint på odla.

Redigerat av Rihane: 08-10-2009, 08:08

Citera
          Micke E
          Inlägg 11-10-2009, 18:49
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 109
          Medlem nr: 22 761

CITAT (lissa @ 22-03-2009, 04:53) *

Zilla var ett program för att ladda ner musik, icke att förväxla med Mozilla!!
          Eftersom jag har 64 Bit XP så kör jag med en version som inte än är riktigt utvecklad utan på väg.
          Den finns bara på engelska och heter Namoroki men är trevlig snabb och blockerar det mesta av popup fönster.
          Alla de funktionerna finns även i Mozilla som då finns på svenska..
          ladda ner den och testa! När du installerar den väljer du, att den inte är 'standard browser' samt att den bara lägger en
          ikon på skrivbordet! Första gången du startar upp den frågar den om du vill den skall vara 'standard browser' Då markerar du
          rutan "Sluta tjata" Sedan vill du köra den så ligger ikonen på skrivbordet....
          Du hittar den svenska versionen på http://sv-se.www.mozilla.com/sv-SE/
          Vill du ha engelsk så är det www.mozilla.com

Citera
          Micke E
          Inlägg 11-10-2009, 19:00
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 109
          Medlem nr: 22 761

CITAT (mickwi @ 16-02-2008, 14:38) *
          Pop-up fönster som kommer upp trots pop-up blocker kan bero på spyware. De flesta antivirusprogram tar inte bort dem. Ladda ner spybot s/d (search/destroy) och kör med jämna mellanrum. Den blockar dessutom mycket spyware från att installeras på datorn.

Finns här till exempel http://download.cnet.com/1770-20_4-0.html?...htype=downloads
          Den är bra! Men var lite försiktig med den då den även anser att Windows är en spyboot innocent.gif !
          Du bör ha någon data vana när du använder den, då den kan ta bort mer än du vill...
          Du kan göra backup i programmet innan du kör det!
          Jag installerar den någon gång om halvåret och kör en rensning sedan avinstallerar jag den.
          Mvh

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-12-2025, 06:29

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon