Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

15 sidor V  « < 5 6 7 8 9 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > 2008-års gnälltråd
          skogstroll
          Inlägg 16-02-2008, 14:16
          Länk hit: #121

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

jo sånt är ju aldrig roligt, det kan förstöra något som egentligen borde vara jättekul. När jag råkar på såna människor, försöker jag tänka att det kanske är synd om dem. Tror de att de är förmer så är ju nåt knas... confused.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Betty
          Inlägg 16-02-2008, 14:29
          Länk hit: #122

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Exakt, jag tycker som mamamaggan! Strunta i de där snorktyperna, du är ju där för att fira de som fyller år. Låt inte "såna där" förstöra din dag. Bee cool coolgleam.gif !

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          MariaS
          Inlägg 16-02-2008, 14:43
          Länk hit: #123

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

CITAT (mamamaggan @ 16-02-2008, 14:10) *
          Men du gillar väl födelsedagsbarnen iaf ? Det är de enda du behöver bry dig om , alla andra kan du högaktningsfullt sk*ta i!

Jo man får väl försöka se det så. Får väl rapportera imorgon hur det gick...

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 16-02-2008, 14:47
          Länk hit: #124

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (MariaS @ 16-02-2008, 14:43) *

Gör det , vore kul att höra hur det gick !

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Kathy
          Inlägg 16-02-2008, 16:40
          Länk hit: #125

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

Nu måste jag få gnälla av mig.....

Var in till stan idag med en kille som jag är utomstående kontaktperson till.
          Väl inne i stan så skulle vi ta oss runt lite, gå i affärer, titta på folk och fika.

1. Jag begriper inte hur det kommer sig att människor inte kan flytta på sig då man kommer med rullstol?
          Jag försöker ändå vara smidig och inte gå mitt i gatan utan på sidan...men det finns tyvärr ingen hänsyn. thumbdown.gif

2. De allra flesta mindre butiker har trappsteg (inte en utan flera) upp till entréndörren. thumbdown.gif

3. Okej då, vi gav oss på en butik med trappsteg och då kommer nästa hinder. När man är halvvägs upp för trappan, så ska man öppna dörren till butiken och då går dörren utåt vilket gör att jag som ledsagare inte kan gå bakom rullstolen och backa in i butiken utan får vända rullstolen framåt och köra uppför trappan, vilket var ett projekt i sig. thumbdown.gif

4. Sen är det en dörr till innan man väl är inne i butiken och det gick bara inte att hålla bägge öppna, samtidigt som man skulle köra in rullstolen. wacko.gif Här fanns det dock flera hjälpsamma människor som höll upp alla dörrar som gick. biggrin.gif tummenupp.gif

5. Tummen upp för Åhléns City som har handikappanpassat hela varuhuset.....trodde jag. sweatingbullets.gif
          Restaurangen hade trångt mellan borden så det var knivigt att ta sig fram med rullstolen omd et satt folk vid borden.
          Tummen ner för att de har trappsteg inne på restaurandelen. thumbdown.gif

I vilket fall som helst så blev det en lyckad dag för killen jag var ute med och det är huvudsaken. tummenupp.gif

Redigerat av Kathy: 16-02-2008, 16:41

Citera
          skogstroll
          Inlägg 16-02-2008, 16:42
          Länk hit: #126

Medlem

Konstigt överhuvud taget hur folk beter sig, en tjej med kryckor blev nästan omkullsprungen härom morgonen i T-banan. ranting.gif man blir ju så förbannad

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Kathy
          Inlägg 16-02-2008, 16:44
          Länk hit: #127

Medlem

CITAT (skogstroll @ 16-02-2008, 16:42) *
          Konstigt överhuvud taget hur folk beter sig, en tjej med kryckor blev nästan omkullsprungen härom morgonen i T-banan. ranting.gif man blir ju så förbannad

Hon skulle ha skickat ut den ena kryckan. whistling.gif devil.gif

Citera
          skogstroll
          Inlägg 16-02-2008, 16:47
          Länk hit: #128

Medlem

ja nånstans i mitten på karln

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Kathy
          Inlägg 16-02-2008, 16:50
          Länk hit: #129

Medlem

CITAT (skogstroll @ 16-02-2008, 16:47) *
          ja nånstans i mitten på karln

laugh.gif
          ...hehe, jag tänkte mer nedåt fötterna till.....då hade han snubblat... innocent.gif

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 16-02-2008, 16:57
          Länk hit: #130

Medlem

Visst är det konstigt att man inte har handikappanpassat bättre ? ! Har fler gånger efterlyst svar från kommunen om var de handikappade ska kunna parkera sina bilar när de t ex vill åka tåg till annan ort och vara borta mer än de två timmar som man får stå på handikapp-parkeringen utanför stationen. Ska man var laglig ska man parkera på en plats rätt så långt bort och dessutom kunna ta sig nerför och uppför backar.

Tror ni jag fått något svar ? Nej bara tystnad men jag kommer inte att ge upp!

Kathy , prata med alla affärsidkare som inte har handikappanpassat och fråga varför de inte tänkt på att handikappade också kan vilja handla/äta/fika.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          skogstroll
          Inlägg 16-02-2008, 17:01
          Länk hit: #131

Medlem

ja jag har funderat lite på hur det skulle vara om en gammal människa i rusningstid i Stockholms tunnelbana skulle klara sig. Det går ju inte helt enkelt, man måste vara på topp tydligen

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Kajsa i Arvika
          Inlägg 16-02-2008, 18:08
          Länk hit: #132

Medlem
          Antal inlägg: 2 351
          Medlem nr: 8 660

Ja att ta sej fram med rullstol eller barnvagn kan va ett "spännande" äventyr... ska man ta sej fram dit man har tänkt sej eller blir det stopp på halva vägen... här i stan har man valt att lägga kullersten på stora delar av trottoarer och gågator... vackert? visst! men ett öde att ta sej fram på utan att bryta benen.... dessutom finns det nivåskillnader på de mest idiotiska ställen.. t ex på torget... flera äldre har stått på näsan eftersom de e nästan omöjliga att se när alla kullerstenar bildar ett enda virrvarrmönster... wacko.gif

Men det var egentligen inte det jag skule gnälla på utan att jag känner mej så totalt orkeslös och har så gjort i flera veckor... e ständigt trött och sliten.. e det avsaknaden av ljus och värme som tar ut sin rätt nu.. eller går man och dras med nån slags infektion i kroppen månne?

--------------------
          Före detta Morinablomman..

Citera
          skogstroll
          Inlägg 16-02-2008, 18:11
          Länk hit: #133

Medlem

Jag har också känt mig så ganska länge, somnar i soffan när jag kommer hem osv... nu känns det lite lättare när ljuset kommer tidigare och så har jag stoppat i mig en del multivitamin smile.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Kajsa i Arvika
          Inlägg 16-02-2008, 18:14
          Länk hit: #134

Medlem
          Antal inlägg: 2 351
          Medlem nr: 8 660

Flera på jobbet som klagar över samma sak så jag antar att många går och känner sej hängiga.. thumbdown.gif

--------------------
          Före detta Morinablomman..

Citera
          MariaS
          Inlägg 16-02-2008, 23:02
          Länk hit: #135

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

CITAT (MariaS @ 16-02-2008, 14:43) *

Är redan hemma, så jag kan lika gärna fortsätta att gnälla nu då! Som jag misstänkte, 80-årskalaset blev fiasko innan det ens hade börjat! Två personer släpar med sig varsin ouppfostrad hund, som släpps lösa i lägenheten. Hundarna far genast in under matsalsbordet och hörll sånärsom på att riva ner duk med dukning och allt! Hundägrna kommenterar bara händelsen med: "Vad gulliga de är som leker med varandra!" I en tvåa med femton pers inpressade ranting.gif Middagen avnjöts med hälften hundhår och hälften balanserande av tallrikar rtfm.gif Efter två timmars "vi är duktigast och vi är bäst", med födelsedagsbarnet, som i desperation tagit ur hörapparaten för att slippa allt surrande, gav vi upp för att ge oss av till nästa fest.
          Väl där, visade det sig att hälften av gästerna kom i ett fylletillstånd, som mer lämpade sig för en fyllecell, än en fest 18.00 på kvällen. Några började lägga "pizzor" innan ens maten var serverad. När värden skulle hålla tal, avbröts han ständigt, med dumma kommentarer, varmed talet lades ner. Det enda man kunde höra var ett gäng fnissande ungdomar som fortfarande var kvar i kiss och bajsåldern, samtidigt som de var högljutt roade av detta. (De flesta har fyllt 25) Födelsedagsbarnet, gav upp vid 22-tiden och likaså vi. En hel dags firande till vilken nytta då? 30-åringens kommentar var: "Detta var sista gången jag fixar en fest". Håller med! Vi firar henne i familjens gemenskap i fortsättningen.
          Ska väl tillägga att födelsedagsbarnen var svärmor (80 år) och min dotter (30 år). I fortsättningen kommer jag fira dessa personer på mitt eget vis och bojkottar övriga festförslag!

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 17-02-2008, 00:07
          Länk hit: #136

Medlem

Ja du man kan ju lägga ner sin tid på bättre saker. Låter som om ditt förslag om att fira mer privat är en bra idé.

Hoppas du kan lugna ner dig nu och sova gott trots allt.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          coelogyne
          Inlägg 17-02-2008, 13:30
          Länk hit: #137

Medlem
          Antal inlägg: 34
          Medlem nr: 13 796

Idag är det min tur att vara gnällig. angry.gif

Jag har av anledningar vi inte behöver gå in på här inte orkat ta mig ut i min trädgård under förra året vilket resulterade i att allt förföll.
          Jag mår bättre nu och har fått lusten tillbaka.
          Förra helgen gjorde jag ett jättejobb, rensade bort döda växtdelar, tog tag i den förväxta gräsmattan som dött under vinter osv.
          Rensade bort hundratals fimpar som någon av de "vänliga" grannarna spridit i min trädgård.

Under veckan har jag jobbat mycket och till det varit mörkt ute så jag har inte varit ute i trädgården.

Idag är jag ledig och tänkte fortsätta min upprustning.
          Och hittar då nya fimpar, jag blir så ledsen.... suck.

Hittar jag vem det är så ska jag bidra med fimpar till deras boende.

Var bara tvungen att skriva av mig....

--------------------
          Mvh
          Ingela

Citera
          AnnammA
          Inlägg 17-02-2008, 13:30
          Länk hit: #138

Medlem
          Antal inlägg: 3 435
          Medlem nr: 5 307

CITAT (mamamaggan @ 16-02-2008, 16:57) *
          Visst är det konstigt att man inte har handikappanpassat bättre ? ! Har fler gånger efterlyst svar från kommunen om var de handikappade ska kunna parkera sina bilar när de t ex vill åka tåg till annan ort och vara borta mer än de två timmar som man får stå på handikapp-parkeringen utanför stationen. Ska man var laglig ska man parkera på en plats rätt så långt bort och dessutom kunna ta sig nerför och uppför backar.

Tror ni jag fått något svar ? Nej bara tystnad men jag kommer inte att ge upp!

Kathy , prata med alla affärsidkare som inte har handikappanpassat och fråga varför de inte tänkt på att handikappade också kan vilja handla/äta/fika.

Sedan finns det ett annat problem: handikappanpassade toaletter, och handikappanpassade toaletter som inte är speciellt handikappanpassade...(T ex för låga toaletter, dåliga handtag mm)

--------------------

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 17-02-2008, 14:26
          Länk hit: #139

Medlem

Ingen vinst i går heller !!!!!!!!!! ranting.gif SPelar Lotto ihop med en kompis. Nu har det gårr c:a 20 veckor utan en endast liten krona i vinst! -cry-.gif

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          Myosotis
          Inlägg 17-02-2008, 20:52
          Länk hit: #140

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Bifogad bild

--------------------
          Det ska gå.

Citera

15 sidor V  « < 5 6 7 8 9 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 00:24

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon