Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

15 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > 2008-års gnälltråd
          Aqvakul
          Inlägg 17-02-2008, 20:54
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (mamamaggan @ 17-02-2008, 14:26) *
          Ingen vinst i går heller !!!!!!!!!! ranting.gif SPelar Lotto ihop med en kompis. Nu har det gårr c:a 20 veckor utan en endast liten krona i vinst! -cry-.gif

Jag vinner heller aldrig något. Min fru påstår att det beror på att jag aldrig kommer ihåg att spela.... blush.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Bettis
          Inlägg 17-02-2008, 20:55
          Länk hit: #142

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

CITAT (aq42 @ 17-02-2008, 20:54) *
          Jag vinner heller aldrig något. Min fru påstår att det beror på att jag aldrig kommer ihåg att spela.... blush.gif

rotfl.gif rotfl.gif samma här rotfl.gif

--------------------

Citera
          Kathy
          Inlägg 18-02-2008, 11:29
          Länk hit: #143

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

CITAT (mamamaggan @ 16-02-2008, 16:57) *
          ....//.....Kathy , prata med alla affärsidkare som inte har handikappanpassat och fråga varför de inte tänkt på att handikappade också kan vilja handla/äta/fika.

Vet du, idén är bra men man orkar inte.
          Däremot finns Handisam som ligger under HO.

Citera
          Kathy
          Inlägg 18-02-2008, 11:37
          Länk hit: #144

Medlem

Kl 17:00 i lördags la internet av. Det visade sig att TV-nätet också hade tagit ledigt.
          Ingen Melodifestival, ingen "Se upp för dårarna" på kvällen, ingen repris av "Let's dance".
          Allt kom igång igen imorse.
          Värst var nog för grannens barn som hade sett fram emot Melodifestivalen.

Citera
          MariaS
          Inlägg 18-02-2008, 11:40
          Länk hit: #145

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

Kul att du är tillbaka igen. Vet hur illa det är utan lite dagsdos av Odla.nu.

Citera
          Kathy
          Inlägg 18-02-2008, 12:23
          Länk hit: #146

Medlem

CITAT (MariaS @ 18-02-2008, 11:40) *
          Kul att du är tillbaka igen....//.....

Tack. biggrin.gif

Ja, eftersom jag pluggar på distans vid sidan av jobbet så är jag beroende av en fungerande uppkoppling.

Redigerat av Kathy: 18-02-2008, 12:24

Citera
          Magdis
          Inlägg 22-02-2008, 10:11
          Länk hit: #147

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Nu behöver jag verkligen gnälla! Jag har åkt på en ny dunderförkylning efter att enbart ha fått må bra ett par dagar sen den förra brakförkylningen med påföljande bihåleinflammation o allt möjligt! crying.gif Nu är det igång med full kraft långt nere i luftrören igen och jag har ont i kroppen så det känns som om jag blivit misshandlad...det gör liksom skitont på vissa punkter på kroppen, som när man har tidernas blåmärke. Huvet värker och nacken är helt stel. Hjäääälp!
          Där får man för att man tror sig om att sticka ut näsan och gå på nån barnaktivitet med lilleman. sad.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 22-02-2008, 10:27
          Länk hit: #148

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Magdis @ 22-02-2008, 11:11) *
          Nu behöver jag verkligen gnälla! Jag har åkt på en ny dunderförkylning efter att enbart ha fått må bra ett par dagar sen den förra brakförkylningen med påföljande bihåleinflammation o allt möjligt! crying.gif Nu är det igång med full kraft långt nere i luftrören igen och jag har ont i kroppen så det känns som om jag blivit misshandlad...det gör liksom skitont på vissa punkter på kroppen, som när man har tidernas blåmärke. Huvet värker och nacken är helt stel. Hjäääälp!
          Där får man för att man tror sig om att sticka ut näsan och gå på nån barnaktivitet med lilleman. sad.gif

Stackars Magdis, lider med dig. Tyvaerr aer det ju saa att en olycka kommer saellan ensam. Boka tid hos doktorn, nu!
          kompiskram.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Gillan
          Inlägg 22-02-2008, 10:39
          Länk hit: #149

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (Magdis @ 22-02-2008, 10:11) *

Men Magdis!! Vad ska vi göra med dig? Så här kan du ju inte ha det ranting.gif rtfm.gif . Nu får du allt se till att bli frisk på riktigt! Tänk på att det inte är många dagar kvar nu! Och då måste du vara friskt. Nåt du vill vi ska skicka till dig som gör dig lite friskare? Nån frösort kanske? Äsch. jag bara skojar, men du måste se till att bli frisk nu wub.gif trostar.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Magdis
          Inlägg 22-02-2008, 10:48
          Länk hit: #150

Medlem

CITAT (Gillan @ 22-02-2008, 10:39) *
          Men Magdis!! Vad ska vi göra med dig? Så här kan du ju inte ha det ranting.gif rtfm.gif . Nu får du allt se till att bli frisk på riktigt! Tänk på att det inte är många dagar kvar nu! Och då måste du vara friskt. Nåt du vill vi ska skicka till dig som gör dig lite friskare? Nån frösort kanske? Äsch. jag bara skojar, men du måste se till att bli frisk nu wub.gif trostar.gif

Ja men hur? crying.gif Lindra är det enda man kan göra antar jag. Funderade på att ringa doktorn för att få recept på lite kraftigare slemlösande samt nåt luftvidgande. Han haft astmainhalatorer förut. Det är så trist att man antagligen måste isolera sig för att inte åka på snuva efter snuva. Jag hade ju varit dålig i över 4 veckor och kände att båda lilleman och jag behövde gå på nån aktivitet så att han kommer bort från fjärrkontrollerna och sitt eviga slitande i mina byxor (men nu de senaste dagarna har han gått omkring väldigt mycket själv så byxslitartiden kanske snart är över ändå)

Det är ju 7 veckor kvar till mässan så om jag inte åker på brakförkylning nummer 3 så borde jag ju vara kurerad vid det laget iaf. Kan man skrämma bort förkylningen tror du? 4 vitlöksklyftor på en kväll skrämde kanske mer bort min familj. giggle.gif Näe fasen också, jag ringer kanske tant doktorn ändå o ser till att få nåt som lindrar eländet iaf. Lite kortison till lungorna också kanske. smile.gif

Citera
          Gillan
          Inlägg 22-02-2008, 11:02
          Länk hit: #151

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (Magdis @ 22-02-2008, 10:48) *
          Det är ju 7 veckor kvar till mässan så om jag inte åker på brakförkylning nummer 3 så borde jag ju vara kurerad vid det laget iaf. Kan man skrämma bort förkylningen tror du? 4 vitlöksklyftor på en kväll skrämde kanske mer bort min familj. giggle.gif Näe fasen också, jag ringer kanske tant doktorn ändå o ser till att få nåt som lindrar eländet iaf. Lite kortison till lungorna också kanske. smile.gif

Jag tycker det låter som en bra ide att ringa doktorn jag. Nåt luftvidgande verkar det som om du skulle behöva. Och de där vitlöksklyftorna tror jag inte skrämmer bort familjen, möjligtvis att de håller sig lite på avstånd ett tag. Men det gör väl inget, det blir ju bara lite mer vila för dig giggle.gif .

Och förresten du!!! Sju veckor! Vet du hur fort sju veckoer går när man har fullt upp?? Vet du det? Nä, det ante mig. Jag tror att jag knappt kommer att hinna runt husknuten innan de där sju veckorna har gått. Bara så du vet rtfm.gif . Nu ska jag i alla fall, mitt i allt annat, åka till mor och äta födelsedagstårta. Fast egentligen har jag inte tid sleep.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Magdis
          Inlägg 22-02-2008, 11:33
          Länk hit: #152

Medlem

Jodå 7 veckor kan gå snabbt. Jisses vad jag längtar dit!! yahoo.gif
          Ringde VC nu men de tyckte tydligen inte att de ska skriva ut det jag ber om utan att jag blir läkarundersökt och tider fanns det såklart inte några. Återkom på måndag klockan 8!
          Kanske borde leta fram mina gamla astmainhalatorer som är 10 år gamla i ren trots.

Citera
          Betty
          Inlägg 22-02-2008, 11:50
          Länk hit: #153

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Usch Magdis, det där låter ju så lagom muntert... no.gif Hoppas du kryar på dig snart igen, bara det inte är nån influensa du dragit på dig. trostar.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Magdis
          Inlägg 22-02-2008, 12:28
          Länk hit: #154

Medlem

Tack Betty! smiley_small_hug.gif Just nu känns det riktigt bra för jag har stoppat i mig både det ena o det andra som jag hittat i mitt medicinskåp. biggrin.gif Den här gången spolar jag bihålorna med koksalt 2 ggr om dan redan från början så jag borde ju slippa repris på bihåleinflammation iallafall.

Citera
          MariaS
          Inlägg 22-02-2008, 15:59
          Länk hit: #155

Medlem

HAr gråtit i flera timmar nu. En av våra bästa vänner har begravts idag. Varför är det alltid de bästa människorna som dör unga? Satt nämligen och funderade på om denna killen någonsin varit otrevlig, men kunde faktiskt inte komma på ett enda tillfälle! Nej, nu rinner tårarna igen...

Citera
          Bettis
          Inlägg 22-02-2008, 16:16
          Länk hit: #156

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

CITAT (MariaS @ 22-02-2008, 15:59) *
          HAr gråtit i flera timmar nu. En av våra bästa vänner har begravts idag. Varför är det alltid de bästa människorna som dör unga? Satt nämligen och funderade på om denna killen någonsin varit otrevlig, men kunde faktiskt inte komma på ett enda tillfälle! Nej, nu rinner tårarna igen...

smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif det är allt orättvist ibland, men morbror dog när han var 54 och bara så himla trevig, hjälpte alla och jättemysig.

--------------------

Citera
          MariaS
          Inlägg 22-02-2008, 16:25
          Länk hit: #157

Medlem

CITAT (Bettis @ 22-02-2008, 16:16) *
          smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif det är allt orättvist ibland, men morbror dog när han var 54 och bara så himla trevig, hjälpte alla och jättemysig.

TAck Bettis. Idag är jag egoist nog att bara tycka synd om mig själv.
          Kompisen hade just fyllt 51år! Hans 15 år gamla son bröt ihop på kyrkogården, när kistan kördes bort i en Cadillac -59. Då var det tvärkört för mig med... Det är så fruktansvärt när barnen blir lidande...

Citera
          Malvia
          Inlägg 22-02-2008, 16:31
          Länk hit: #158

Medlem
          Antal inlägg: 1 494
          Medlem nr: 4 410

CITAT (MariaS @ 22-02-2008, 16:25) *
          Kompisen hade just fyllt 51år! Hans 15 år gamla son bröt ihop på kyrkogården, när kistan kördes bort i en Cadillac -59. Då var det tvärkört för mig med... Det är så fruktansvärt när barnen blir lidande...

Usch så tragiskt, förstår att du är ledsen.

--------------------
          MVH / Malvia - södra Uppland - zon 4 (3)
          ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
          Be om råd men bestäm själv

Citera
          Tosan
          Inlägg 22-02-2008, 16:52
          Länk hit: #159

Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem nr: 10 798

CITAT (MariaS @ 22-02-2008, 16:25) *

smiley_small_hug.gif
          Nej, vad trist, särskilt med så unga barn. trostar.gif

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera
          Solstorm
          Inlägg 22-02-2008, 16:56
          Länk hit: #160

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Har funderat över detta. Varför är det de bästa som går först? "Guds utvalda" kanske? Vill man leva länge så får man vara lite lagom smådjävlig. Får nog tala om för mina barn att de bara ska vara lagom snälla.

Citera

15 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 03:19

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon