Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

15 sidor V  « < 7 8 9 10 11 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > 2008-års gnälltråd
          Aqvakul
          Inlägg 22-02-2008, 23:11
          Länk hit: #161

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Solstorm @ 22-02-2008, 17:56) *
          Har funderat över detta. Varför är det de bästa som går först? "Guds utvalda" kanske? Vill man leva länge så får man vara lite lagom smådjävlig. Får nog tala om för mina barn att de bara ska vara lagom snälla.

Taenkt likadant maanga gaanger. Mist en del kompisar, alltid de snaellaste och raraste....

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Netha
          Inlägg 22-02-2008, 23:35
          Länk hit: #162

Gäster

Har följt två yngre bröder (19 och 30 år) till graven ... bägge så snälla, hjälpsamma och sa aldrig ett ont ord om någon. wub.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 23-02-2008, 22:21
          Länk hit: #163

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Idag har jag legat hela dan och känt mig mer död än levande och nu när jag tog tempen hade jag 40.0. sad.gif

Citera
          tettan
          Inlägg 23-02-2008, 22:23
          Länk hit: #164

Medlem
          Antal inlägg: 1 209
          Medlem nr: 12 800

då ska du nog inte sitta vid datorn lilla gumman, då ska du sitta i frysen å äta glass

Citera
          Betty
          Inlägg 23-02-2008, 22:30
          Länk hit: #165

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (tettan @ 23-02-2008, 22:23) *
          då ska du nog inte sitta vid datorn lilla gumman, då ska du sitta i frysen å äta glass

yes.gif instämmer!

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Magdis
          Inlägg 23-02-2008, 22:33
          Länk hit: #166

Medlem

CITAT (tettan @ 23-02-2008, 22:23) *

Jag fryser!

Citera
          Netha
          Inlägg 23-02-2008, 22:41
          Länk hit: #167

Gäster

CITAT (Magdis @ 23-02-2008, 22:21) *
          Idag har jag legat hela dan och känt mig mer död än levande och nu när jag tog tempen hade jag 40.0. sad.gif

Men snälla du ... ta två alvedon och drick mycket vatten..
          sedan under täcket och svettas ut febern. Det är ju jättehög feber för en vuxen. ohmy.gif

Krya på dig! trostar.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 23-02-2008, 22:48
          Länk hit: #168

Medlem

Magdis, vilket elaende!!! Hoppas verkligen att du snart blir riktigt frisk. trostar.gif kompiskram.gif

--------------------

zon 1

Citera
          Magdis
          Inlägg 24-02-2008, 10:42
          Länk hit: #169

Medlem

Svettas kan man snacka om att jag gjorde! klockan 2 på natten vaknade jag av att det porlade små bäckar över hela min kropp och sängen var sjöblöt. Det var bara att gå upp och byta lakan...men en sekund efter att jag lagt mig igen fick jag springa upp och kasta iväg bäddmadrassen och lägga på lakanet på nytt..madrassen var ju blöt den också. Demorna lämnade kroppen...typ. Så idag känner jag mig feberfri iaf. Nu har Lilleman feber istället.

Citera
          MariaS
          Inlägg 24-02-2008, 11:41
          Länk hit: #170

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

Vilket elände Magdis. Att det aldrig blir bra! Du få låta bli barnträffarna och se till att ni skaffar er lite antikroppar istället!

Citera
          AnnammA
          Inlägg 24-02-2008, 18:56
          Länk hit: #171

Medlem
          Antal inlägg: 3 435
          Medlem nr: 5 307

CITAT (Magdis @ 24-02-2008, 10:42) *
          Svettas kan man snacka om att jag gjorde! klockan 2 på natten vaknade jag av att det porlade små bäckar över hela min kropp och sängen var sjöblöt. Det var bara att gå upp och byta lakan...men en sekund efter att jag lagt mig igen fick jag springa upp och kasta iväg bäddmadrassen och lägga på lakanet på nytt..madrassen var ju blöt den också. Demorna lämnade kroppen...typ. Så idag känner jag mig feberfri iaf. Nu har Lilleman feber istället.

Det verkar som om det är många förkylningar i omlopp just nu, och de är sega och återkommande... Jag har fortfarande också lite kvar av min förkylning, som jag var hemma från jobbet med i början på månaden...Försöker hålla efter den, men det verkar som om det är sega bakterier...
          Krya på dig Magdis!

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 24-02-2008, 19:11
          Länk hit: #172

Medlem

CITAT (Magdis @ 24-02-2008, 11:42) *

Ta det lite lugnt nu, Magdis - om du kan det? kompiskram.gif

--------------------

zon 1

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 24-02-2008, 19:19
          Länk hit: #173

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Säger som de andra Magdis ! Försök att ta det lugnt och sköt om dig , förresten det finns väl någon i din närhet som kan sköta om dig och lilleman ?!

Nu ska jag gnälla lite igen om Lotto! Spelar ju ihop med en kompis varje vecka . Vi har ett system och har kryssat för 8 nummer i st f de normala 7. I går hade vi inte ett enda rätt på Lotto 2 !!!!!!!!!!!!!!!!! Vissta borde det finnas tröstpris för det ? confused.gif

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Felicia
          Inlägg 24-02-2008, 20:02
          Länk hit: #174

Medlem
          Antal inlägg: 776
          Medlem nr: 7 076

Jag brukar inte vara mycket för att gnälla men just nu känns det lite tungt sad.gif
          Brukar sällan och aldrig vara sjuk men har nu åkt på influensa med feber och hemsk värk i kroppen. Sitter nu och skakar och fryser så jag ska snart ta en alvedon och sen gå och lägga mig och hoppas jag känner mig bättre tills i morrn.
          Sån tjur-skalle som jag är så lär jag säkert åka till jobbet i morrn så jag hoppas det blir bättre. Mina arbetskompisar har alla haft flunsan så jag lär inte smitta dom.. Dom som smittat mig..
          Snöstorm har vi haft i helgen. Jag och sambon har varit i fjällstugan och där har vi bara suttit inne och hostat, knaprat alvedon och segat hela helgen men mått ganska bra ändå på något sätt. På lördag-eftermiddag så var solen ett tag så då fick vi sitta och dricka kaffe på glas-verandan. Härligt wub.gif

--------------------

Felicia, glad odlare i Zon 7

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 28-02-2008, 07:28
          Länk hit: #175

Medlem

Gnäller av princip inte, speciellt inte efter en härlig semestervecka på Madeira - men.....

Efter tre dagar fick hustrun stora problem med ena benet - mycken oro efter tidigare blodpropp och tilltagande artros i höfterna
          Akuten, sjukskriven, i kö för operationer vilket är komplicerat med tanke på blodproppsrisken. En fd kollega dog på operationsbordet förra året....

Igår kväll ringde morsan, inlagd på sjukhus i Stockholm med hjärtflimmer....... har precis hämtat mig efter att farsan gick bort förra året...

Men, det är bara att bryta ihop och komma igen......

--------------------

zon 1

Citera
          AnnammA
          Inlägg 28-02-2008, 09:25
          Länk hit: #176

Medlem
          Antal inlägg: 3 435
          Medlem nr: 5 307

CITAT (aq42 @ 28-02-2008, 07:28) *
          Gnäller av princip inte, speciellt inte efter en härlig semestervecka på Madeira - men.....

Efter tre dagar fick hustrun stora problem med ena benet - mycken oro efter tidigare blodpropp och tilltagande artros i höfterna
          Akuten, sjukskriven, i kö för operationer vilket är komplicerat med tanke på blodproppsrisken. En fd kollega dog på operationsbordet förra året....

Igår kväll ringde morsan, inlagd på sjukhus i Stockholm med hjärtflimmer....... har precis hämtat mig efter att farsan gick bort förra året...

...och jag tänder lite ljus igen, för er alla i mörkret...

Ljus

--------------------

Citera
          Myosotis
          Inlägg 28-02-2008, 14:40
          Länk hit: #177

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

hoppas allt ordnar sig! trostar.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 28-02-2008, 19:31
          Länk hit: #178

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Jag är heligt f-bannad !!!!!! ranting.gif ranting.gif ranting.gif

För c:a 5 veckor sedan var jag på lasarettet i ett annat ärende men passade på att gå till ortopedmottagningen och fråga hur jag skulle bete mig för att få ett recept utskrivet av " min " ortoped.

Fyll i den här " blanketten " så tar vi hand om den och ser till att läkaren får den. När det förra måndagen( 18/2 ) inte hänt något ringde jag för att påminna. Fick tala med en snäsig person som bara var allmänt otrevlig. Trodde mitt budskap gått fram iaf.

Förra torsdagen ( 21 /2 ) ringde jag igen , hade ju inte fått något recept. Fick prata med en trevlig person som skulle se till att ordna det här. Förklarade mycket noga att min smärtstillande medicin skulle ta slut 23/2 så det var bråttom.

I måndags ( 25/2 ) kom inget recept. Nytt samtal , pratade med en person som skulle " haffa " läkaren och se till att jag fick mitt recept.

I går gick det inte att komma fram till mottagningen på telefon . Letade reda på deras mailadress , skrev ett mail där jag undrade var mitt recept tagit vägen. Jo men du ringde ju i måndags ( 25/2 ) och vi väntar på att läkaren ska skriva ut receptet.

Ja men jag lämnade ju in en blankett för 5 veckor sedan och har ringt flera gånger tidigare . Någon blankett . som du påstår att du skrivit , har vi inte sett till . Du har bara ringt hit den 25/2 och inte alls tidigare som du påstår. Nu blir jag beskylld för att ljuga också?! Visst måste det väl antecknas någonstans att jag ringt ? confused.gif

Dessutom klämde personen ( står inget namn i mailet ) i med att jag skulle nog inte få något recept iaf eftersom det stod i min journal att jag var " utremitterad " från ortopeden och då kan man inte räkna med att få hjälp.

Jag har nu fyra gånger förklarat för dem varför jag vänder mig till den läkare som skrev ut preparatet från början . De har inte skickat papper om det här till min familjeläkare och han vill inte skriva ut så starka saker till mig utan att veta mer både om varför jag ska ha det och därför att han anser inte att han rätt utbildning för att hantera sådant här.

Nu sitter jag här och är f-bannad på personalen på ortopeden , på min värk och på min omgivning i allmänhet ! thumbdown.gif

Redigerat av mamamaggan: 28-02-2008, 19:33

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 28-02-2008, 19:35
          Länk hit: #179

Medlem

Man måste vara ganska stark och frisk för att ta sig fram till sjukvården.....wacko.gif

--------------------

zon 1

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 28-02-2008, 20:05
          Länk hit: #180

Gäster

Så tråkigt..när sådant här händer är det lätt att tankarna far iväg till det värsta, speciellt om du nyss har förlorat din pappa också. Fantasin är oftast värre än verkligheten...hoppas det ordnar sig till det bästa.

Citera

15 sidor V  « < 7 8 9 10 11 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 03:19

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon