Jag är heligt f-bannad !!!!!!
För c:a 5 veckor sedan var jag på lasarettet i ett annat ärende men passade på att gå till ortopedmottagningen och fråga hur jag skulle bete mig för att få ett recept utskrivet av " min " ortoped.
Fyll i den här " blanketten " så tar vi hand om den och ser till att läkaren får den. När det förra måndagen( 18/2 ) inte hänt något ringde jag för att påminna. Fick tala med en snäsig person som bara var allmänt otrevlig. Trodde mitt budskap gått fram iaf.
Förra torsdagen ( 21 /2 ) ringde jag igen , hade ju inte fått något recept. Fick prata med en trevlig person som skulle se till att ordna det här. Förklarade mycket noga att min smärtstillande medicin skulle ta slut 23/2 så det var bråttom.
I måndags ( 25/2 ) kom inget recept. Nytt samtal , pratade med en person som skulle " haffa " läkaren och se till att jag fick mitt recept.
I går gick det inte att komma fram till mottagningen på telefon . Letade reda på deras mailadress , skrev ett mail där jag undrade var mitt recept tagit vägen. Jo men du ringde ju i måndags ( 25/2 ) och vi väntar på att läkaren ska skriva ut receptet.
Ja men jag lämnade ju in en blankett för 5 veckor sedan och har ringt flera gånger tidigare . Någon blankett . som du påstår att du skrivit , har vi inte sett till . Du har bara ringt hit den 25/2 och inte alls tidigare som du påstår. Nu blir jag beskylld för att ljuga också?! Visst måste det väl antecknas någonstans att jag ringt ?
Dessutom klämde personen ( står inget namn i mailet ) i med att jag skulle nog inte få något recept iaf eftersom det stod i min journal att jag var " utremitterad " från ortopeden och då kan man inte räkna med att få hjälp.
Jag har nu fyra gånger förklarat för dem varför jag vänder mig till den läkare som skrev ut preparatet från början . De har inte skickat papper om det här till min familjeläkare och han vill inte skriva ut så starka saker till mig utan att veta mer både om varför jag ska ha det och därför att han anser inte att han rätt utbildning för att hantera sådant här.
Nu sitter jag här och är f-bannad på personalen på ortopeden , på min värk och på min omgivning i allmänhet !
Redigerat av mamamaggan: 28-02-2008, 19:33