CITAT (aanderss @ 20-01-2008, 22:07)

jag kan nästa gissa varför sådana diskutioner kommer upp i bland och säger någon något dumt om homosexuella är här 2 som tar illa upp mycket. Min åsikt är att de är upp till var och en vem man vill älska
Hoppas att du inte syftar på mig
Jag tycker att detta var lite av ett lågvattenmärke av odla. Blir lite bekymrad när trådar, även om de är kontroversiella bara försvinner utan förklaring!?
Frågan om att ändra "partnerskapslagen" och kanske låta både partnerskap och äktenskap ingå i en gemensam "samlevnadsbalk" är uppenbart kontroversiellt för många. Men det är inte konstigt att det diskuteras nu för frågan är dagsaktuell i politiken och har diskuterats mycket under förra året då bland anat Svenska kyrkan tog ställning vid kyrkomötet hur de skulle ställa sig till samkönade äktenskap.
Jag var en av flera som reagerade negativt på vad jag läste i vissa inlägg, det är sant. Men jag vidhåller att alla har rätt till att ha en egen åsikt. däremot tycker jag man ska vara såpass ödmjuk att man tänker på att vissa åsikter kan vara stötande för andra. Man ska alltid oavsett om man är för eller emot eller inte vet vad man tycker föra fram sin åsikt på ett respektfullt sätt. Men jag blir väldigt sällan arg på människor, blir mer bestört över att det finns människor med för mig ganska främmande människosyn. Men fördomar, rädsla, missuppfattningar eller förutfattade meningar vill jag bemöta med argument. Jag tror att man har större chanser till att skapa förståelse om man kan mötas via dialog. Även om det kan "hetta till" i vissa diskussioner så tycker inte jag att diskussionen som sådan är av ondo och ska tas bort.
Att censurera tror jag bara späder på misstron mot andra för redan spekuleras det i vem som begärde att tråden skulle tas bort! Jag står för det jag säger och skriver och skulle aldrig begära att mina ord raderas såvida de inte bryter mot någon lag eller policy. Nu tror kanske vissa att h*n tålde inte att andra sa det och det och sa emot.... Som andra redan har påpekat så vore det bättre att trådar blev låsta om man är rädd att de ska spåra ur.
Tycker det vore lämpligt i fortsättningen om admin raderar fler trådar att de raderar inläggen men skriver i tråden varför det hände om det var på begäran av någon (anonymt givetvis) eller om det var för att tråden passerade gränsen för vad Odlas ordningsföreskrifter tillåter.
Redigerat av Markus_H: 21-01-2008, 00:15