Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Bildgalleri?, Vore roligt att få se era trädgårdar
          Eva 33c
          Inlägg 23-01-2008, 09:57
          Länk hit: #21

Gäster

Vilken trevlig tråd!
          Och vad fina trädgårdar ni har smile.gif
          Jag har lagt ut några miljöbilder från min trädgård också. I sommar ska jag försöka ta lite mer såna bilder. Min trädgård känns lite "trasslig" i jämförelse med vissa andra. Men det kanske kan vara kul att se såna bilder också.
          Mina bilder

Citera
          Helen i Piteå Zo...
          Inlägg 23-01-2008, 10:13
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 4 431
          Medlem nr: 72

En riktig 'toppentråd'
          Vilka trädgårdsbilder! Vilka vackra trädgårdar det finns!

--------------------
          Besök gärna min hemsida: helens-tradgard.se
          eller min Blogg: http://helenstrdgrd.blogspot.com

Citera
          Lena zon 5
          Inlägg 23-01-2008, 17:02
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 67
          Medlem nr: 9 203

Det är ju "livsfarligt" att titta på alla sidor ni skickar länkar till. Man får ju ett "ha-begär" utan dess like crazy.gif

Citera
          pleximaster
          Inlägg 24-01-2008, 11:37
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 408
          Medlem nr: 9 317

Om någon är intresserad så är Ni välkomna att titta i mina album. Våran trädgård ligger i Lund i anslutning till Rinnebäcksravinen vilket gör att vi har 7 meters höjdskillnad på våra 1600 kvm tomt, Skåne är inte platt!

När vi tog över den för 3 årsedan gick det inte att ens gå runt huset då den var så igenväst. Vi fick i princip börja om. Strukturen börjar falla på plats nu, häckar och ny planteringar av frukträd är gjorda (inte allt är med på bilderna) men till våren ska det planterar en rosen gård (Min roslista innehåller 30 rosor, måste be om löneförhöjning) och sedan ytterligare 200-300 plantor buxbom till häckar längs gångarna.

Vår trädgårdsvision kommer nog till sin rätt först om 10 år och framåt när de stora vedartade växterna kommit upp ordentligt. Jag älskar stora träd och försöker stamma upp dem så mycket som möjligt då ytan är begränsad. Vill skapa tak där ljuset ändå kan komma till under kronorna ett par timmar om dan. Till vår hjälp är att hela trädgården sluttar mot sydväst. Försöker på detta vis få ut det bästa av båda världar, både stora och karaktäristiska träd och låga blommande perenner. Vet inte om vi lyckas men det får framtiden utvisa. Det är ju detta som är kul med trädgård, det blir aldrig färdigt.

Tyvärr har jag inte listat ut hur man redigerar ordningen på bilderna så det är lite blandat både tidsmässigt och rumsligt. Bilderna tagna med enkel kamera i mobilen men nu har familjen (frun) investerat i en ny digital proffsystemkamera så i år ska det bli en riktig rundvandring med fina bilder (Ska be frun plåta!)

Albumet pleximaster med blandat från trädgården innehåller mest trädgård de äverig är mer trädgårdsprojekt. Håller på att jobba på en mer genomtänkt rundvandring som jag ska öppna så fort jag blir klar. Håll till godo.

http://www.odla.nu/forums/index.php?automo...r&user=9317

mvh plexi

Citera
          ASAH
          Inlägg 24-01-2008, 11:41
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 10
          Medlem nr: 4 944

Åh, vilka stora härliga trädgårdar många har! Jag har bara en lite "plätt" i Stockholm men den ger mig mycket glädje för det. Vi byggd huset 2000 så då var det bara en leråker med två räddade äppelträd.
          Sommar -07 entreen.JPG

Citera
          Krolliljan
          Inlägg 24-01-2008, 19:44
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem nr: 10 539

Har nu prenumererat på denna tråden. Så underbara och inspirerande bilder. thanks.gif 000.gif

Redigerat av Krolliljan: 24-01-2008, 19:45

--------------------

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-01-2026, 19:45

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon