|
|
  |
Debattklimatet på Odla |
|
|
|
23-01-2008, 14:58
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Stintan43 @ 23-01-2008, 14:40)  Men kära nån måste man vara inne på Odla dygnet runt?
Många har faktiskt ett liv utanför Odla också, åtminstone har jag det och periodvis sätter jag inte ens på datorn men jag skulle inte vilja bli ifrågasatt av den anledningen. Det kan bero på mycket att man inte är inne och skriver här var det t.ex. strömavbrott ett tag på förmiddagen. Nej, man behöver verkligen inte vara inne på Odla jämt! Jag undrade bara lite över avsikten med att dra igång en kontroversiell tråd i ett känsligt läge och sedan inte medverka. Frågan var väl snarare riktad till Gossen Ruda. Han kan säkert svara för sig.
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
23-01-2008, 15:13
|

Medlem
Antal inlägg: 3 326
Medlem nr: 12 962

|
Tillbaks med regnbågesymbolen!
--------------------
Monaxe zon 2 på västkusten
|
|
|
|
Gunilla T
|
23-01-2008, 15:18
|
Gäster

|
Är det inte dags att låta denna tråd vila i frid? Det vrids och vänds på allting i oändlighet och tillför inget nytt. Det enda roliga jag läst här är att snigeln är flintis...en femetta!
Ja, jag vet, låt bli att läsa om det inte passar men det finns ju redan en trevlig tråd om meningslösheter så varför inte haka på där?
|
|
|
|
|
23-01-2008, 15:19
|

Medlem

|
CITAT (Gunilla T @ 23-01-2008, 15:18)  Är det inte dags att låta denna tråd vila i frid? Det vrids och vänds på allting i oändlighet och tillför inget nytt. Det enda roliga jag läst här är att snigeln är flintis...en femetta!
Ja, jag vet, låt bli att läsa om det inte passar men det finns ju redan en trevlig tråd om meningslösheter så varför inte haka på där? Nej, jag ser heller ingen mening med den här tråden.
--------------------
|
|
|
|
|
23-01-2008, 15:21
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

|
Leva och låta leva.... och respektera människor som dom är
|
|
|
|
|
23-01-2008, 15:23
|

Medlem

|
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 23-01-2008, 15:21)  Leva och låta leva.... och respektera människor som dom är klokt och kärnfullt  !
--------------------
|
|
|
|
|
23-01-2008, 15:31
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Gunilla T @ 23-01-2008, 15:18)  Är det inte dags att låta denna tråd vila i frid? Det vrids och vänds på allting i oändlighet och tillför inget nytt. Det enda roliga jag läst här är att snigeln är flintis...en femetta!
Ja, jag vet, låt bli att läsa om det inte passar men det finns ju redan en trevlig tråd om meningslösheter så varför inte haka på där? Ett typexempel på ett inlägg som inte gör stämningen bättre på forumet. Ska vi bara ha tramstrådar? Jag skriver i den här tråden för att jag önskar att debattklimatet på Odla kunde vara lite bättre och kanske kan tråden bidra till det genom ett och annat tips som kan vara bra att tänka på. Bara för att du tycker att den här tråden är meningslös så kanske inte alla andra tycker det. Hur skulle det se ut om alla gick in i trådar dom inte tycker är intressanta och kommenterar som du nu gjorde. Låt istället var och en själv bestämma vilken tråd man vill skriva i. Förlåt men jag går igång på sådana kommentarer.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
Gunilla T
|
23-01-2008, 15:39
|
Gäster

|
CITAT (Stintan43 @ 23-01-2008, 15:31)  Ett typexempel på ett inlägg som inte gör stämningen bättre på forumet. Ska vi bara ha tramstrådar? Jag skriver i den här tråden för att jag önskar att debattklimatet på Odla kunde vara lite bättre och kanske kan tråden bidra till det genom ett och annat tips som kan vara bra att tänka på. Bara för att du tycker att den här tråden är meningslös så kanske inte alla andra tycker det. Hur skulle det se ut om alla gick in i trådar dom inte tycker är intressanta och kommenterar som du nu gjorde. Låt istället var och en själv bestämma vilken tråd man vill skriva i.
Förlåt men jag går igång på sådana kommentarer. Suck...
|
|
|
|
|
23-01-2008, 15:58
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
CITAT (Stintan43 @ 23-01-2008, 15:31)  Ett typexempel på ett inlägg som inte gör stämningen bättre på forumet. Ska vi bara ha tramstrådar? Jag skriver i den här tråden för att jag önskar att debattklimatet på Odla kunde vara lite bättre och kanske kan tråden bidra till det genom ett och annat tips som kan vara bra att tänka på. Bara för att du tycker att den här tråden är meningslös så kanske inte alla andra tycker det. Hur skulle det se ut om alla gick in i trådar dom inte tycker är intressanta och kommenterar som du nu gjorde. Låt istället var och en själv bestämma vilken tråd man vill skriva i.
Förlåt men jag går igång på sådana kommentarer. Kunde varit jag som skrivit, håller med till 100%. de så kallade tramstrådarna intresserar mig inte alls, men det skulle aldrig falla mig in att gå in i en sådan tråd med negativa kommentarer. Jag hoppar över istället. Gita
|
|
|
|
|
23-01-2008, 16:08
|

Medlem
Antal inlägg: 1 171
Medlem nr: 409

|
CITAT Ett typexempel på ett inlägg som inte gör stämningen bättre på forumet. Ska vi bara ha tramstrådar? Jag skriver i den här tråden för att jag önskar att debattklimatet på Odla kunde vara lite bättre och kanske kan tråden bidra till det genom ett och annat tips som kan vara bra att tänka på. Bara för att du tycker att den här tråden är meningslös så kanske inte alla andra tycker det. Hur skulle det se ut om alla gick in i trådar dom inte tycker är intressanta och kommenterar som du nu gjorde. Låt istället var och en själv bestämma vilken tråd man vill skriva i.
Förlåt men jag går igång på sådana kommentarer. Håller med Stintan. Allt måste inte vara kul och få en att skratta. Det kan vara uppfriskande med lite djupare diskussioner i forumet också, där man avhandlar mer engagerande ämnen och där det emellanåt hettar till. Många av trådarna i "småprat" är faktiskt rätt ointressanta och fyllda av en massa trams. Det är inget ont i det, "feel good-trådar" har absolut sin plats här men det måste finnas utrymme för annat också. Och som sagt, var och en kan ju välja att delta i de diskussioner man tycker är intressanta.
Redigerat av Anders zon 1: 23-01-2008, 16:09
|
|
|
|
|
23-01-2008, 16:40
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Hej igen. Det tycks gå bra att tjafsa även utan min medverkan så jag tror inte jag är så betydelsefull i det sammanhanget. Lite förklaringar bara. Jag startade tråden för att peka på att det alltför ofta handlar om personangrepp här, speciellt när det gäller heta ämnen. Tyvärr började såna direkt och har fortsatt så jag är lite besviken. Kanske var inte ursprungsinlägget 100 % lyckat men jag skrev det under en paus på jobbet.
Orsaken till min bortavaro är dels pyssel med datorn och dels så håller jag på att inreda ett sovrum och lackar 40 insektslådor i omgångar. Det har blivit en och annan resa till IKEA. Ett tips om nån vill försöka knäcka ryggen, köp en garderob Pax och försök sen lägga upp den ensam på takräcket. Vikt 48 kg och otymplig som bara ett paket från IKEA kan vara. Inredningen är inte klar så jag kommer bara att vara här då och då på ett tag. Faktiskt skönt att vara här ifrån ett tag, man får andra perspektiv på tillvaron. Ibland liknar detta mest en ankdamm med en massa snattrande fjäderfä och bland dom kanske en och annan Rödnäbbad böganka. (Tyvärr inte mina ord, knyckt från På spåret)
Vet inte om ni syftade på mig beträffande Flaxss regnbåge (har den varit borta???) men i så fall måste jag göra en besvikna, jag struntar totalt i både honom och regnbågen. Snullet va? Däremot anser jag att antingen rensar man forumet från allt som kan ta anstöt eller så är det fritt fram för allt. Auf wiedersehn.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
23-01-2008, 16:42
|

Medlem
Antal inlägg: 4 878
Medlem nr: 9 054

|
CITAT (Anma @ 23-01-2008, 11:48)  Vad betyder hans nick då??? Ruda har fortfarande inte varit inloggad på forumet sedan han skrev sitt senaste inlägg i denna tråd strax före 1 igår... Och hur vet du det då? Det är faktiskt fullt möjligt att logga in anonymt!
--------------------
Den som väntar på att ta nästa steg, kan bli stående på ett ben resten av livet. 
|
|
|
|
|
23-01-2008, 16:43
|
Medlem
Antal inlägg: 15 810
Medlem nr: 2 558

|
Ja, jag vet, låt bli att läsa om det inte passar men det finns ju redan en trevlig tråd om meningslösheter så varför inte haka på där? Vi har ju som sagt var olika smak och åsikter. Du anser att den här tråden är tramsig och inte tillför något nytt och därför ska läggas ner. Nej den kanske inte tllför dig något men kanske för andra , eller hur? Precis samma sak med trädgårdstrådarna , en del vet hur man t ex sköter sina rosor medan andra inte vet. Ska då de som inte vet sluta att fråga? Eller de som vet , sluta att svara?
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|
|
|
|
|
23-01-2008, 16:51
|
Medlem
Antal inlägg: 23 015
Medlem nr: 6 358

|
CITAT (Gossen Ruda @ 23-01-2008, 16:40)  Vet inte om ni syftade på mig beträffande Flaxss regnbåge (har den varit borta???) men i så fall måste jag göra en besvikna, jag struntar totalt i både honom och regnbågen. Snullet va? Däremot anser jag att antingen rensar man forumet från allt som kan ta anstöt eller så är det fritt fram för allt. Auf wiedersehn. så om du både struntar i mig och min symbol ,, varför då såra mig så mycket innan ?? ( som du inte verkar förstå att du gjort ) och om du nu inte bryr dig varför då ta upp den från första början ?? och hade inte jag haft min symbol hade du aldrig skrivit ''Straight och stolt'' citat från gossen ruda som inte bryr sig om min symbol CITAT Provokation eller inte provokation, det är frågan. I dagens samhälle räknas det väl knappast som en provokation längre att manifestera sin sexualitet men tydligen på Odla. Det märkliga är att en annan medlem har i flera år spridit ut att han är bög och ingen har protesterat och nu har han dessutom lockat med sig en till. Varför är det så?
Det är dags att dom få procenten som skiljer sig från den stora massan träder tillbaka och sköter sina angelägenheter så blir det lugn och ro för alla. Det är inte längre synd om dom. Man kan ju börja här på odla och sopa bort alla sexualprovokationer i sina profiler och inlägg. Jag tänker dock inte börja.
Redigerat av flaxss: 23-01-2008, 17:04
|
|
|
|
|
23-01-2008, 17:03
|
Medlem
Antal inlägg: 15 810
Medlem nr: 2 558

|
CITAT (Stintan43 @ 23-01-2008, 11:49)  Typexempel på språkförbistring! Ni pratar om två olika saker! Relaterat till mitt tidigare inlägg vet jag vad mamamaggan menar med sitt inlägg men Clivias inlägg handlar om något helt annat. Uppenbarligen förstår inte Clivia vad vi menar och det är tråkigt eftersom hon då ger oss svar som vi upplever som märkliga och konstiga. Jag tror att om språkförståelsen varit bättre så hade det inte blivit så mycket bråk i trådarna. Jag förstår inte alltid vad folk menar heller men då kan jag fråga. Det är ju lite svårt att diskutera bilar t.ex. med en som är övertygad om att det är båtar jag talar om Nej Kathy inte än  Nej jag tycker inte att detta verkar vara bara språkförbistring. Oavsett vilket modersmål man har borde man , när man kan hantera ett annat språk så bra, inse vad det innebär att vara t ex neutral. Också att ogilla är motsatsen till gilla , jämför t ex engelskans like - dislike . Annars har man haft en dålig lärare som inte har kunnat förklara på ett bra sätt. Har ju inte en aning om vilket som är Clivias modersmål , h*n verkar för övrigt vara väldigt språkligt begåvad , men nog borde h*n förstå varför vi reagerar som vi gör. Annars går det ju bra att även från den sidan ta sig en funderare på varför det blir som det bir. CITAT (Myosotis @ 23-01-2008, 16:51)  Bra!  För vem ska få bestämma vilka symboler som är tillåtna ? ( Möjligtvis lagar ,förordningar och forumansvariga!)
Redigerat av mamamaggan: 23-01-2008, 17:04
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|
|
|
|
|
23-01-2008, 17:09
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (Lilla Birka @ 23-01-2008, 16:42)  Och hur vet du det då? Det är faktiskt fullt möjligt att logga in anonymt! Har svarat dig på PM, och jag vet.
|
|
|
|
|
23-01-2008, 17:22
|
Medlem
Antal inlägg: 7 909
Medlem nr: 4 848

|
CITAT (Stintan43 @ 23-01-2008, 11:49)  ....//......Nej Kathy inte än  Okej, Stintan. Flagga när den gjort det.
|
|
|
|
Gunilla T
|
23-01-2008, 17:48
|
Gäster

|
Okej, alla som tycker att denhär tråden är värdefull och kan bidra till ett bättre debattklimat här på Odla. Hur var det nu, "få tips om hur det kan bli bättre?"
Varför svarar ni inte på Rudas oförskämda inlägg? Rädd för att bli måltavla för elakheterna?
Och varför mammamaggan bjuda in Clivia till dans igen? Kan det komma något som helst gott ur det?
Och flaxxs - glad att du visar din regnbåge igen och jag är så ledsen över att du fått klä skott här, om nu detta har haft något gott med sig så har du iaf fått erfara att du har många vänner här.
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|