Saxat:
CITAT (Stintan43 @ 22-01-2008, 10:20)

Sen finns det en del, ofta någon som inte själv deltar i diskussionen utan bara läser, som inte tål minsta höjning av temperaturen i en diskussion utan genast vill trycka på stoppknappen. Lika trist vilket som.
Jag är ingen ängel själv som gör allting rätt men jag säger ifrån när någon uttrycker sig förnedrande eller på ett sätt som gör att andra tar illa vid sig. Det är ju också så att vi har olika smärttrösklar så det blir lite balansgång men med lite eftertanke borde det ändå kunna gå att diskutera utan att trådar ska behöva tas bort eller blockeras.
Innan jag kommenterar ämnet måste jag bara få kommentera Stintan.
Eftersom jag förstår att den här åsikten delvis innefattar mitt handlande igår så vill jag bara säga att jag har redan uppfattat vad du tycker i den här frågan och jag har också redan svarat dej i den låsta tråden, men jag vill bara påpeka att du har fel i en sak, i alla fall vad det gäller mej. Det är det som står med kursiv text.
Nej jag är inte överkänslig när det gäller mej själv. Jag brukar kunna ta ganska hårda puckar och också försöka att lära mej något av det. Däremot så tycker jag
inte om när man slår på någon i underläge eller går till personangrepp på annat sätt. Genom min uppväxt har jag faktiskt också fått ta en del stryk för det i dubbel mening när jag gått i slagsmål för någon som blivit mobbad. Men jag försöker faktiskt lära mej att sköta mej själv och skita i andra i större utsträckning men det går uppenbarligen inget vidare.
Och beträffande knapptryckandet så får ni tyvärr stå ut med att jag kommer att göra jag det i fortsättningen också när jag tycker att något går fullständigt åt h-e. Bara så ni vet.
Som en parentes så tycker jag att aq42 (tror jag att det var) skrev så bra att det är stort att kunna ta ett steg tillbaka om man märker att man sårat någon eller håller på att göra det. BRA TIPS!
Nu det här med diskussionsklimatet här.
Jag har egentligen inte så mycket att säga i den frågan men jag borde väl skriva åtminstonde något eftersom tråden handlar om det Min första spontana reaktion var -
Herregud, man pratar om att det är kärringar som är grälsjuka och älskar att ställa till bråk........
Var den här frågan verkligen så akut att man måste dra i gång den just nu, så här direkt efter den förgiftade diskussion som just satts stopp för. Gick det inte att vänta ett par dagar tills folk hunnit att tagga ner lite grand? Eller var det kanske en liten baktanke med tidpunkten??...
Diskussionsklmatet är det nog inget fel på, snarare hur moget och hänsynstagande man uppför sej, oavsett i vilket
läger man tillhör.