Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Finns det ngn fördel med att ta in dem i zon 3?
          ulrika falkman
          Inlägg 23-01-2008, 16:45
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 26
          Medlem nr: 13 576

Hej!

Har läst massor här bl a om ute -resp innesådd, ta in eller inte ta in utesådd och jag har beslutsångest vad gäller min sådd som står ute? confused.gif Det verkar finnas så många olika råd!

Skulle gärna vilja plantera ut den (ställde ut den i höstas) i rabbatterna så tidigt som möjligt och frågan är om de små plantorna verkligen blir större och utplanteringsbara tidigare om jag tar in dem???? Eller om naturen helt enkelt bara sköter det och det inte är ngt att påverka? Klarar ganska bra förutsättningar med lysrör och temperatur tills jag kan avhärda. Jag har mixat alla ca 20 sorterna i 2 backar så jag kan inte särskilja dem åt och ta in vissa bara.

Det är en blandning av sorter där vissa kräver temp.växling, kyla etc och vissa inte men impecta rekomenerar ju höstsådd så då provade jag det!

Det är andra året jag provar detta så jag kör annars lite "trial and error"!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-06-2025, 04:50

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon