Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Glutenallergi, Vad kan man bjuda på?
          Margaretha
          Inlägg 25-01-2008, 13:33
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 057
          Medlem nr: 1 309

Vi ska ha en liten ungdomsfest framöver och en av de unga männen är glutenallergiker. Vill gärna att han ska kunna äta som alla andra. Det ska vara lite smårätter, kanske kycklingspett, paj, piroger, pastasallad osv.
          Jag har försökt skaffa mig information på nätet, men tycker inte att jag blivit så mycket klokare.

Pajdeg på glutenfritt mjöl är väldigt skör och svår att hantera, har jag i alla fall lärt mig!

Mest praktiskt är det ju om man kan bjuda alla på samma mat, men jag kan tänka mig någon specialare till honom också. Hur är det med pasta, potatis, ris t.ex.?

Tårta? Något med maräng bör väl gå? Men om man blandar i rispuffar (Vårgårdaris), går det då?

Mycket tacksam för tips och om någon känner till någon bra receptsamling på nätet, så blir jag glad över det också. confused.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 14:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon