I torsdags tycke jag kisse såg ledsen ut, gick konstigt och verkade inte lika busig som vanligt. På fredagen tog vi katten i buren och åkte till Bromma djurklinik, där de efter en snabb undersökning skickade hem oss med ett recept på smärtstillande och rekommendationen att vi avmaskade katten eftersom hon slickade sig väldigt mycket.
Under lördagens sov kisse mycket, men på eftermiddagen kom hon fram. Med en jätteböld i baken. Det var bara att ta kisse i buren och åka till Bagarmossens djursjukhus, som var det enda som var öppet. Efter nästan 3 timmars väntan, som katten hanterade bättre än jag, fick vi komma in. Kisse drogades, bölden öppnades och spolades ur och hon fick antibiotika.
Enligt Bagarmossen kan den inte ha dykt upp på ett dygn, vilket betyder att den fanns där när Brommas veterinär kollade på katten och det var inte bara som jag inbillade mig att hon hade ont i baken och var svullen! Förbannade jävla klåpare! Nu har ju katten gått ett dygn i onödan med öm bak.
Analsäcksinflammation är förvisso ofarligt men det gör ju ont! Tratten har hon vant sig vid som tur är, hon äter och dricker med den som vanligt och vi har sett henne gå på lådan. (Vi får ju vara förste och andre rumptorkare nu när hon inte kan hålla rent själv.)
Jag är så arg på Bromma att jag skulle kunna ge kärringen en propp som vi var hos!!! Lillkissen har varit fenomenalt snäll och gullig, inte rivits en enda gång trots att det gjorde jätteont när de tömde bölden och nu ser hon sådär glad ut som hon gjorde innan gumpen blev stor. Fast Bromma djurklinik åker jag inte till någon mer gång, inte om jag så får betalt för det. Klåpare!
Redigerat av LadyG: 27-01-2008, 13:12
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|