Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

8 sidor V  « < 6 7 8  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Debattklimatet på odla; utan påhopp, bara seriösa inlägg
          ängsvädd
          Inlägg 29-01-2008, 09:35
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (skogstroll @ 29-01-2008, 09:25) *
          Nu har jag ju inte skrivit att jag själv dödar dem, tar bara de som självdött de har en tendens att lägga sig på mina fönsterbrädor...

Det var ju en annan sak biggrin.gif

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          skogstroll
          Inlägg 29-01-2008, 09:35
          Länk hit: #142

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

Konstigt skogstroll annars flirting.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Myosotis
          Inlägg 29-01-2008, 13:42
          Länk hit: #143

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Gossen Ruda @ 29-01-2008, 08:35) *
          Mitt sista inlägg i denna skitsak. Flaxss skrev ner några mindre väl valda ord och lögner om mig och kallade det ironi. Att jag suttit i en garderob och andra dumheter. Givetvis blev jag förbannad och skrev ner ett svarsinlägg under denna påverkan. Även andra skribenter hade varit på mig och hackat. Sen var det hela igång med beskyllningar och motbeskyllningar. Det är tråkigt och beklagligt om flaxss tagit åt sig av detta men man får inte vara så känslig när man är ute på nätet och debatterar, särskilt inte när man själv är ganska pigg på att kritisera i hårda ordalag. Det är många som skrivit ner saker här som man aldrig skulle kunna säga direkt till varandra men sånt är det på nätet. Jag har blivit kallad för saker som är kränkande men jag tar inte åt mig, det är bättre att försöka glömma och gå vidare. Några ursäkter kommer jag inte att utkräva eller att ge. (...)

*sitter på mina händer* innocent.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Fenja
          Inlägg 29-01-2008, 13:58
          Länk hit: #144

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

CITAT (Myosotis @ 29-01-2008, 13:42) *
          *sitter på mina händer* innocent.gif

Hoppas att det är värt att skaka fram den här tråden igen med ett så djupsinnigt inlägg... ingen hade skrivit i den på fyra timmar och den var ju på väg att försvinna till sidan två. duh.gif
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 29-01-2008, 16:01
          Länk hit: #145

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

CITAT (Gossen Ruda @ 29-01-2008, 08:35) *
          Mitt sista inlägg i denna skitsak. Flaxss skrev ner några mindre väl valda ord och lögner om mig och kallade det ironi. Att jag suttit i en garderob och andra dumheter. Givetvis blev jag förbannad och skrev ner ett svarsinlägg under denna påverkan. Även andra skribenter hade varit på mig och hackat. Sen var det hela igång med beskyllningar och motbeskyllningar. Det är tråkigt och beklagligt om flaxss tagit åt sig av detta men man får inte vara så känslig när man är ute på nätet och debatterar, särskilt inte när man själv är ganska pigg på att kritisera i hårda ordalag. Det är många som skrivit ner saker här som man aldrig skulle kunna säga direkt till varandra men sånt är det på nätet. Jag har blivit kallad för saker som är kränkande men jag tar inte åt mig, det är bättre att försöka glömma och gå vidare. Några ursäkter kommer jag inte att utkräva eller att ge.

Just nu sitter jag på jobbet så jag har inte tid att lägga mer energi på detta nu och hemma håller jag på att katalogisera min fjärilssamling på några tusen ex. Det tar mycket av min tid och är betydligt viktigare än det här. Auf wiedersehn.

vad fan vilka lögner har jag skrivit om dig ?? nu får du ta å ge dig

du skrev din signatur så ifrågasatte jag den med att fråga om du själv haft det som mig . så att du skulle förstå varför jag har min signatur .

sen skrev du ett mycket sårade inlägg . och beter dig nu som jag vet inte vad , nåt som jag själv aldrig skulle göra . förlåt mig då för att inte släppa saker så lätt som du kan . men visst var du sur och gnällig och skit i denna ''skitsak'' visst då ska jag skita i dig också . ( vilket du skrev innan att du skiter i mig )

och jag själv har ett hett temperament så jag är på gränsen till att få ett utbrott på denna så kallade ''skitsak'' men jag ska hålla det inom mig för det kommer inte bli nådigt . tror aldrig jag har blivit så här sårad och arg på samma gång på odla .

visst du kanske missförstådde mig men med dina löjliga inlägg går det ju knappast förklara vad man menar . så skyll dig själv för att inte vilja reda ut saker hur det egentlig ligger till .

( vilket ni alla märker i mina inlägg att jag är arg och sårad )

Redigerat av flaxss: 29-01-2008, 16:02

Citera
          vindspel
          Inlägg 29-01-2008, 17:10
          Länk hit: #146

Medlem
          Antal inlägg: 2 404
          Medlem nr: 11 016

Eftersom jag startat tråden tar jag mig friheten att stänga den för vidare inlägg. Vill ni diskutera mer om vårt klimat här på odla så öppna gärna en ny tråd om detta.

Denna är nu bara till för läsning.

Tack alla som deltagit
          thanks.gif

--------------------
          "Förolämpningar är argument som används av folk som har fel." Rousseau

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 29-01-2008, 17:13
          Länk hit: #147

Medlem

CITAT (vindspel @ 29-01-2008, 17:10) *
          Eftersom jag startat tråden tar jag mig friheten att stänga den för vidare inlägg. Vill ni diskutera mer om vårt klimat här på odla så öppna gärna en ny tråd om detta.

Tack alla som deltagit
          thanks.gif

och det löser alla problem . tycker inte alls det är bra att den stängs ner , men det är ju din tråd så

1för min egen del
          2jag vill inte har fler trådar i detta

Redigerat av flaxss: 29-01-2008, 17:13

Citera
          Anders zon 1
          Inlägg 29-01-2008, 19:01
          Länk hit: #148

Medlem
          Antal inlägg: 1 171
          Medlem nr: 409

CITAT (vindspel @ 29-01-2008, 17:10) *

Tack alla som deltagit
          thanks.gif

Är tråden stängd? Verkar ju funka att skriva fortfarande. confused.gif

Citera
          Kathy
          Inlägg 29-01-2008, 19:16
          Länk hit: #149

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

CITAT (Anders zon 1 @ 29-01-2008, 19:01) *
          Är tråden stängd? Verkar ju funka att skriva fortfarande. confused.gif

Är vindspel moderator? unsure.gif

Citera
          Gita
          Inlägg 29-01-2008, 19:21
          Länk hit: #150

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (kompostjord @ 28-01-2008, 23:01) *
          Vad menar du?

Vad jag menar? Jo,jag undrar vad i all världen du menar med följande -. "Jag har inte sett denna totala avsaknad av värdegrund i andra delar av Odla" -.Enligt min mening en synerligen dum och nedlåtande kommentar som på intet sätt bidrar till ett bra debattklimat.
          Gita

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 29-01-2008, 21:03
          Länk hit: #151

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (MimmiH @ 29-01-2008, 09:17) *
          Där har vi en missuppfattning. Flaxss syftade på sig själv, man brukar säga att homosexuella har suttit i en garderob innan de "har kommit ut" (ur garderoben), dvs berättat öppet att de är homosexuella.

Tack för förklaringen, det hade jag ingen aning om. Fast syftet med "ironin" fattar jag fortfarande inte. Det är därför man skall vara mycket försiktig med saker som ironi och sarkasmer på nätet, det kan missförstås. Man använder ju ord på ett annat sätt än normalt. Talar man direkt med en människa märker man det direkt men här märks det ibland först när det är för sent. Att dessutom använda uttryck som har en speciell betydelse i små kretsar, men annat hos dom flesta andra, i såna här laddade situationer bäddar för den stora katastrofen. Och den kom.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 29-01-2008, 21:05
          Länk hit: #152

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 29-01-2008, 21:03) *
          Tack för förklaringen, det hade jag ingen aning om. Fast syftet med "ironin" fattar jag fortfarande inte. Det är därför man skall vara mycket försiktig med saker som ironi och sarkasmer på nätet, det kan missförstås. Man använder ju ord på ett annat sätt än normalt. Talar man direkt med en människa märker man det direkt men här märks det ibland först när det är för sent. Att dessutom använda uttryck som har en speciell betydelse i små kretsar, men annat hos dom flesta andra, i såna här laddade situationer bäddar för den stora katastrofen. Och den kom.

nej du hade ingen aning om det

varför då inte fråga mig först vad jag menar ?? . istället för att såra mig

men en ursäkt eller ett förlåt kommer jag väl inte få se för det .

Citera
          Lisbeth zon2
          Inlägg 05-02-2008, 19:03
          Länk hit: #153

Medlem
          Antal inlägg: 149
          Medlem nr: 9 032

...................

Redigerat av Lisbeth zon2: 05-02-2008, 19:07

Citera

8 sidor V  « < 6 7 8
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 14:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon