Sidor: 1, 2, 3, 4
vindspel
Gossen Ruda startade ju som bekant en tråd med namnet "debattklimatet på odla". Då inga seriösa svar kunde ges då han tydligen inte är så poppis bland vissa så fortsätter jag.
Han skrev
CITAT
Funderar på varför trådar i vissa ämnen spårar ur här och tror jag vet orsaken nu. Det finns ett antal besserwissrar här som vet hur allt skall vara och inte accepterar oliktänkande. Så när någon framför sina obekväma åsikter mobiliserar alla dessa Bror Duktig-typer sina styrkor och går till motangrepp. Inte med egna argument utan man angriper den som sagt sitt och dennes åsikter i nån konstig förhoppning att h*n skall ändra sig. Då går givetvis h*n till motanfall och sen är skyttegravskriget igång. Försök istället acceptera att det kan finnas andra uppfattningar än den egna och debattera sakfrågan. Det är möjligt att jag bjuder upp till dans ibland men det är inte jag som startar orkestern. It takes two to Tango!

1. varför vissa trådar spårar ur
2. motangrepp om förhoppning att övertyga andra att ens åsikter är rätt.

Först vill jag säga att det får stå för Gossen om han tror sig veta orsaken dvs ett antal besserwissrar. Detta vill jag att ni kan kommentera själva vad ni anser om det.
Trådar i "vissa ämnen"...vilka är dessa ämnen och kan vi kanske undvika dem eller.......
Vad är ett seriöst svar???

Alla har inte samma åsikter och tur är väl det. Men att respektera andras åsikter och inte tycka att de är ignoranta för den skull är inte demokratiskt eller humant.

3. Hur kan vi förbättra klimatet på odla

Kan vi hjälpas åt att reda upp detta så långt det är möjligt.

Jag gav ett förslag i Gossens tråd vilket var att vi skulle ha våra riktiga namn och bild på oss för att vi inte skulle dölja oss bakom ett nickname och datorn. Kanske vi skulle stå för det vi gör då, inte vet jag.

Förslag två av mig är att när ni ser att någon blir missförsådd så medla. Det fungerar alldeles utmärkt vet jag då jag själv varit med om det.

Vad tycker ni????? Ge förslag och diskutera respektfullt för jag vet att ni alla kan det. Bråk börjar nästan alltid med missförstånd.
smiley_small_hug.gif

Bettis
CITAT (vindspel @ 27-01-2008, 18:42) *
smiley_small_hug.gif

Låt bli att skriva i dessa trådar så dör dom ut, skriv bara i trevliga trådar.
Myosotis
Bra initiativ. Jag har inga problem med att folk har andra åsikter än jag, det var inte det det handlade om. Men angreppen mot homosexuella var snudd på hets mot folkgrupp. Ska vi bara acceptera sånt?!
herkules
CITAT (vindspel @ 27-01-2008, 18:42) *
/../
/../

jag tycker du är helt fel ute när du skriver som du gjort ovan - vad är det som ska förbättras, är klimatet här inne dåligt?
odla är ett av de absolut friskaste/fläktigaste forum som finns - låt det vara som det är. sticker något i ögonen eller är käpprätt fel så pm:a ansvarige. det räcker väl?
vindspel
CITAT (Bettis @ 27-01-2008, 18:48) *
Låt bli att skriva i dessa trådar så dör dom ut, skriv bara i trevliga trådar.

Det var ett bra förslag och konkret också. Tackar

CITAT (Myosotis @ 27-01-2008, 18:50) *
Bra initiativ. Jag har inga problem med att folk har andra åsikter än jag, det var inte det det handlade om. Men angreppen mot homosexuella var snudd på hets mot folkgrupp. Ska vi bara acceptera sånt?!

Här kommer vi till "vissa ämnen"...... Naturligtvis skall ingen form av hets mot ngn förekomma. Alldeles rätt.
Då vet vi ett ämne som det handlar om.... Finns det fler???

CITAT (herkules @ 27-01-2008, 18:55) *
jag tycker du är helt fel ute när du skriver som du gjort ovan - vad är det som ska förbättras, är klimatet här inne dåligt?
odla är ett av de absolut friskaste/fläktigaste forum som finns - låt det vara som det är. sticker något i ögonen eller är käpprätt fel så pm:a ansvarige. det räcker väl?

Det finns många som reagerat att klimatet här inne är för hårt.
Om jag förstår dig rätt så menar du att om man känner sig obekväm så pm:ar man den personen som man reagerat mot., också ett bra förslag. Tack
anna_rispan
Hej! Jag skrev redan i förra tråden följande: Jag tror att en del drar till med "argument" som inte alls har till grundfrågan att göra. O det blir lite förvirrat ibland.

Och så är det lite jobbigt när några blir oense och ett helt gäng andra måste skriva typ: jag håller med den o den men inte dig. Osv. De som blev oense kan ju inte ta hand om sitt eget och det kan inte heller falla i glömska. Istället kantrar kanske hela tråden. O då blir det dålig stämning. Men detta har ju inte med själva debatterandet att göra.

mamamaggan
OBS! vill inte ställa till tjafs på något vis men................ Menar det uppriktigt !!!!!!!!

Vem ska bestämma vad som är tjafs , påhopp osv?

Fågelvägen
Intressant diskussion, men jobbigt tycks det bli emellanåt.

Jag tror att det gemensamma intresset för trädgård räcker väl till för att hålla ihop detta blandade odla-sällskap. Då kan väl människor med olika bakgrund och sexuell läggning - och religion och politisk åsikt - få samlas kring trädgårdsfrågor och inte bråka eller bli påhoppade om allt det övriga.

Inte nödvändigt samsas! Man kan ju ha olika åsikt också i trädgårdsfrågor, eller ha olika erfarenheter av vad som fungerar. Så det inte behöver bli slätstruket eller tråkigt, alltså.
AnnammA
Jag är kanske feg/lat, men jag brukar välja bort det jag inte orkar läsa eller kommentera...Sedan kan jag mycket väl fåna mig på godnatt-tråden eller tramsa till det på ordass, men det tar jag som avkoppling...Odla, i stort, är en himla skön avkoppling, tycker jag!!! Och det är roligt att hitta likasinnade odlaiter på de olika trådarna...Byta erfarenheter, se/visa bilder från trädgården/naturen...
Och fräckisarna här - de är ju inte att leka med!!! crazy.gif wub.gif
anna_rispan
CITAT (mamamaggan @ 27-01-2008, 19:25) *
OBS! vill inte ställa till tjafs på något vis men................ Menar det uppriktigt !!!!!!!!

Ja det är just det. Inte de som hakar på en begynnande eller ett avslutat missförstånd.

Är det två som missförstår varandra tycker jag att de kan reda ut det utan varsin hejaklack. Men det är visst bara jag som tycker det o då får jag väl försöka acceptera det då...

Någon här nämnde medling. Ja medling låter bra.
ängsvädd
Jag väljer också bort de trådar jag inte är intresserad av. Tycker att debattklimatet kan bli bättre om man undviker att gå in och kommentera i trådar man inte är intresserad av och kalla det tjafs exempelvis. Tycker också att det är värdefullt att aven känsliga ämnen kan få diskuteras av dem som har behov av det. Vi är ju som sagt olika och har olika syn på vad som är viktigt, tjafs, påhopp osv. Man kan ändå försöka följa allmän netikett.
herkules
CITAT (vindspel @ 27-01-2008, 19:01) *
Om jag förstår dig rätt så menar du att om man känner sig obekväm så pm:ar man den personen som man reagerat mot., också ett bra förslag. Tack

nä, det var inte så jag menade, pm:a forumansvarig så tråden blir låst, pm till olika medlemmar om vad man tycker och tänker spårar för det mesta ur och så läggs privata meddelanden ut på forumet - big nono! det absolut bästa som jag ser det är att helt enkelt ge fullständigt fasen i de trådar som man inte gillar.
pejori
CITAT (MimmiH @ 27-01-2008, 20:12) *
Jag väljer också bort de trådar jag inte är intresserad av. Tycker att debattklimatet kan bli bättre om man undviker att gå in och kommentera i trådar man inte är intresserad av och kalla det tjafs exempelvis. Tycker också att det är värdefullt att aven känsliga ämnen kan få diskuteras av dem som har behov av det. Vi är ju som sagt olika och har olika syn på vad som är viktigt, tjafs, påhopp osv. Man kan ändå försöka följa allmän netikett.

håller med dej där...det jag inte tycker är viktigt, kan jag uppfatta som tjafs, fast det är ett ämne som ligger dej varmt om hjärtat.
tror man ska vara försiktig med att dömma ut ämnen som tjafs, för att man själv inte bryr sig eller gillar det.

sen ...påhopp...tja vad är påhopp egentligen?....en spydig komentar eller en ren kränkning ....det är ju också väldigt personligt vad man uppfattar som spydigt och kränkande.
tror man får försöka bli lite "hårdhudad" på nätet och inte ta allt så personligt....det är ett skrivet ord från någon som inte har en aning om vem du är.....då är det värre när dom man känner IRL skriver något kränkande...

är också av den uppfattningen att man kan disskutera det mesta...att undvika änmen som är brännbara, tror jag gör forumet till en ja-sägarklubb där ingen vågar opponera sig eller säga emot
mamamaggan
CITAT (pejori @ 27-01-2008, 20:20) *
håller med dej där...det jag inte tycker är viktigt, kan jag uppfatta som tjafs, fast det är ett ämne som ligger dej varmt om hjärtat.
tror man ska vara försiktig med att dömma ut ämnen som tjafs, för att man själv inte bryr sig eller gillar det.

sen ...påhopp...tja vad är påhopp egentligen?....en spydig komentar eller en ren kränkning ....det är ju också väldigt personligt vad man uppfattar som spydigt och kränkande.
tror man får försöka bli lite "hårdhudad" på nätet och inte ta allt så personligt....det är ett skrivet ord från någon som inte har en aning om vem du är.....då är det värre när dom man känner IRL skriver något kränkande...

är också av den uppfattningen att man kan disskutera det mesta...att undvika änmen som är brännbara, tror jag gör forumet till en ja-sägarklubb där ingen vågar opponera sig eller säga emot

Med risk för att bli vad en del kallar " tjafsare" så håller jag med Pejori!
Maria_z5
Hej!

Jag håller med om att pm:a forumansvarige och strunta i att skriva i de trådarna som man inte är intresserad av samt att kanske hålla sig ifrån personangrepp.
Att angripa sexuell läggning eller tro är ett personangrepp.
Att vara spydig och kalla varandra för fula saker har ju inte att göra med vad som ev diskuteras i tråden och det tycker jag att man kan låte bli.
Finns inget skäl att vara oförskämd bara för att man inte är överrens i en sakfråga.

Hej hopp, Maria
pejori
ett litet tillägg...
det finns massor av personer som har svårt att uttrycka sig i skrift och blir lätt missuppfattade....det får man också ta i beräkning när man läser inlägg....det som låter bra i huvudet, kanske inte ser lika bra ut i skrift
anna_rispan
det här ju en debatt. den funkar ju hur bra som helst. smile.gif
vindspel
CITAT (mamamaggan @ 27-01-2008, 19:25) *

Det ska vi naturligtvis komma fram till tillsammans. Se var gränsen går. Mycket bra synpunkt.

CITAT (AnnammA @ 27-01-2008, 19:41) *
Jag är kanske feg/lat, men jag brukar välja bort det jag inte orkar läsa eller kommentera...Sedan kan jag mycket väl fåna mig på godnatt-tråden eller tramsa till det på ordass, men det tar jag som avkoppling...Odla, i stort, är en himla skön avkoppling, tycker jag!!! Och det är roligt att hitta likasinnade odlaiter på de olika trådarna...Byta erfarenheter, se/visa bilder från trädgården/naturen...
Och fräckisarna här - de är ju inte att leka med!!! crazy.gif wub.gif

Det är inte fegt eller av lathet. Man väljer ju själv i vilka trådag man skriver i tummenupp.gif . Jag tycker också om avkopplingen där.
cic
CITAT (anna_rispan @ 27-01-2008, 20:22) *
det här ju en debatt. den funkar ju hur bra som helst. smile.gif

Det är ju för att alla håller med varandra. wink.gif

Jag undviker helt enkelt att ge mig in i "svåra" diskussioner på nätet med fok jag inte känner. I alla fall när jag märker att jag inte kommer nånvart och det blir en otrevlig ton. Lägger helt enkelt inte min energi på sånt.
vindspel
CITAT (herkules @ 27-01-2008, 20:15) *
nä, det var inte så jag menade, pm:a forumansvarig så tråden blir låst, pm till olika medlemmar om vad man tycker och tänker spårar för det mesta ur och så läggs privata meddelanden ut på forumet - big nono! det absolut bästa som jag ser det är att helt enkelt ge fullständigt fasen i de trådar som man inte gillar.

Min åsikt ( märk väl min) är att vi är kan reda upp saker här utan att forumansvarig skall behöva vara en översynsman. Vi är ju vuxna människor. Vi kan sköta sånt själva så det inte går överstyr.......Detta är min åsikt och jag förstår vad du menar och andra kqanske tycker som du...vi ser vad det andra tycker tummenupp.gif
anna_rispan
cic: nej det tror jag inte. det är väl några som tycker olika här?
vindspel
CITAT (pejori @ 27-01-2008, 20:20) *

Nog farligt att bli "hårdhudad"..ribban höjs då ständigt och vad ska det sluta. Det smittar även av sig i den "verkliga" världen.
ängsvädd

tummenupp.gif
pejori
självklart finns det ämnen som innehåller massor med känslor och som riskerar att spåra ur, roundups vara eller inte vara...politik...relion...sexualitet och bidrag...det är alltid någon som känner sig påhoppad och kränkt....
tycker fortfarande inte klimatet är så fel, men man får kanske ta sig en funderare på i vilket ämne man startar en tråd...vissa ämnen är förenade med konflikter redan från början...
att låta bli att läsa eller skriva är lättare sagt än gjort, om det är ett ämne som ligger en varmt om hjärtat
vindspel

tummenupp.gif Man ska inte nedvärdera vad andra tycker är viktigt.....bra skrivit
*Stintan*

tummenupp.gif

pejori
CITAT (vindspel @ 27-01-2008, 20:39) *
Nog farligt att bli "hårdhudad"..ribban höjs då ständigt och vad ska det sluta. Det smittar även av sig i den "verkliga" världen.

nej...nu missuppfattade du mej...
med hårdhudad menade jag inte att man skulle bli känslokall, bara att man inte skulle ta allt så personligt
mamamaggan
CITAT (vindspel @ 27-01-2008, 20:32) *
Det ska vi naturligtvis komma fram till tillsammans. Se var gränsen går. Mycket bra synpunkt.

Men , hur ska det gå till rent praktiskt ?

Finns inte risken att det blir tjafs/påhopp om det ska stötas och blötas ?

Ursäkta men jag tycker att det alltmer börja likna någon sorts " domstol" där vad som skrivs ska prövas och dömas ! Och av vilka ? Ska alla få säga sin mening? Om någon av olika anledningar inte kan delta i ett sådant förfarande , hur gör vi då?

vindspel
CITAT (pejori @ 27-01-2008, 20:22) *
ett litet tillägg...
det finns massor av personer som har svårt att uttrycka sig i skrift och blir lätt missuppfattade....det får man också ta i beräkning när man läser inlägg....det som låter bra i huvudet, kanske inte ser lika bra ut i skrift

Bra insikt. Då finns det skäl nog att inte döma i förhand utan istället fråga välvilligt vad h*n menar tummenupp.gif
pejori
CITAT (mamamaggan @ 27-01-2008, 20:44) *

Ursäkta men jag tycker att det alltmer börja likna någon sorts " domstol" där vad som skrivs ska prövas och dömas ! Och av vilka ? Ska alla få säga sin mening? Om någon av olika anledningar inte kan delta i ett sådant förfarande , hur gör vi då?

det är en knivig fråga, så det bästa är nog att låta ADMIN avgöra vad som får skrivas och inte... tummenupp.gif
låt dom ta bort inlägg/trådar som stöter sig eller låsa dom tummenupp.gif
mamamaggan
CITAT (pejori @ 27-01-2008, 20:47) *
det är en knivig fråga, så det bästa är nog att låta ADMIN avgöra vad som får skrivas och inte... tummenupp.gif
låt dom ta bort inlägg/trådar som stöter sig eller låsa dom tummenupp.gif

D v s som vi har det i dag!

Bra då kom vi fram till det!
vindspel
CITAT (cic @ 27-01-2008, 20:36) *
Det är ju för att alla håller med varandra. wink.gif

Jag undviker helt enkelt att ge mig in i "svåra" diskussioner på nätet med fok jag inte känner. I alla fall när jag märker att jag inte kommer nånvart och det blir en otrevlig ton. Lägger helt enkelt inte min energi på sånt.

Inte håller vi med varandra förrutom på en punkt....ha ett vänligt och respektfullt forum. Sen får olika åsikter komma fram hur vi ska nå dit. Man kan diskutera utan att bråka kompiskram.gif
pejori
CITAT (vindspel @ 27-01-2008, 20:45) *
Bra insikt. Då finns det skäl nog att inte döma i förhand utan istället fråga välvilligt vad h*n menar tummenupp.gif

japp...och istället för att vända alla taggar utåt vid en sådan fråga, så får man försöka förklara att det rör sig om missförstånd/feltolkningar av det man skrivit

redigerat bort dum komentar
*Stintan*

Jag tycker inte att man ska pm:a forumansvariga hur som helst. Det kan lätt bli så att någon som bara tycker att det tjafsas för mycket gör det utan att det kanske förekommit övertramp i tråden. Att skicka oförskämda PM till andra medlemmar förstår jag inte vitsen med.

Tror också att det bästa är att helt enkelt strunta i trådar man inte gillar.
pejori
CITAT (vindspel @ 27-01-2008, 20:49) *
Inte håller vi med varandra förrutom på en punkt....ha ett vänligt och respektfullt forum. Sen får olika åsikter komma fram hur vi ska nå dit. Man kan diskutera utan att bråka kompiskram.gif

japp....och det kan vara besvärligt att tala om för andra vad dom får skriva/ säga och hur dom ska formulera sig...ber om ursäkt för det blush.gif

CITAT (mamamaggan @ 27-01-2008, 20:48) *
D v s som vi har det i dag!

Bra då kom vi fram till det!

tummenupp.gif tummenupp.gif
vindspel
CITAT (mamamaggan @ 27-01-2008, 20:44) *

Jag personligen tror att vi inte gett denna diskusion en ärlig chans innan. Vi ser ju här vad medlemmarna tycker är stötande. Som att angripa olika grupper, angripa en medlem för att den har en annan åsikt än en själv, försvara sina synpunkter för att man tror man blivit missförstodd t.ex.
Med respekt kommer vi nog långt. Får se hur det artar sig.

Jag svarar mycket nu för att jag startat tråden och vill ta ansvar för den men absolut inte bestämma.
Anders zon 1
CITAT
ett litet tillägg...

Bra synpunkt! tummenupp.gif Det är väldigt viktigt att vara medveten om. Fast även dom som är bra på att uttrycka sig i skrift kan bli misstolkade. Om man blir upprörd över något så är det ju dessutom lätt att läsa lite slarvigt vilket kan leda till missförstånd och ännu mer ilska, och sedan är pajkastningen igång. Tror att det går att undvika en del missförstånd genom att dels noggrannt läsa igenom sina egna inlägg ett par gången innan man skickar dom, dels göra detsamma med andras inlägg som man vill kommentera.
anna_rispan
Hej igen!

Jag vill nu försöka berätta vad jag upplever som jobbigt. Det är när en tråd om ett ämne A helt plötsligt överöses av kommentarer om att person x sa något elakt. Grundämnet kanske är hur intressant som helst. Måste det intressanta bara försvinna då eftersom man ska strunta i det jobbiga och således sluta skriva i tråden helt?

Om jag startar en tråd om rosa gerberor. O det skrivs om rosa gerberor. Sen råkar person x skriva att person y är ju helt fläng som vattnar ovanifrån. Ja då önskar jag att de två kan reda ut sina missförstånd ifred. Att person g, k, m , h och å hoppar in och skriver att person x är dum hjälper väl inte någon? Hellre då att försöka medla som någon nämnde ovan. Om man nu ska blanda sig i det alls??

Jag vet inte. Bara luftar det som bryr min hjärna just för tillfället.
*Stintan*
CITAT (pejori @ 27-01-2008, 20:53) *
japp....och det kan vara besvärligt att tala om för andra vad dom får skriva/ säga och hur dom ska formulera sig...ber om ursäkt för det blush.gif
tummenupp.gif tummenupp.gif

Så är det ju. Går man dessutom in i en tråd man egentligen inte är intresserad av och som enda kommenterar skriver t.ex. "lägg ner nu" så blir det ju inte bättre precis .
Gita
Jag tycker nog att debattklimatet är OK här på Odla. t.o.m. lite mesigt ibland. Tycker inte det är fel med olika åsikter och man kan mycket väl diskutera religion ,politik, sexuell läggning m.m. Och jag tycker inte det är fel med lite tuffa tag så länge det håller sig inom lagens och forumägarnas gränser. Kan man inte ta att någon inte har likartade värderingar så tycker jag helt enkelt att man inte skall ge sig in i debatter. det är inte farligt att bli motsagd, däremot ar det farligt när inte ren dumhet och överpräktighet inte blir bemött. Och ämnen som man inte kan/får diskutera tenderar lätt att också bli farliga.
Gita
pejori
CITAT (Stintan43 @ 27-01-2008, 20:58) *
/..../. "lägg ner nu" så blir det ju inte bättre precis .

sånt kan jag reta mej på också
Myosotis
CITAT (anna_rispan @ 27-01-2008, 20:10) *
(...) Är det två som missförstår varandra tycker jag att de kan reda ut det utan varsin hejaklack. Men det är visst bara jag som tycker det o då får jag väl försöka acceptera det då... (...)

Hejaklack låter lite negativt. Jag förstår hur du menar och det ligger mycket i det, men de gånger jag har lagt mig i så handlade det om vad jag upplevde som påhopp på någon. Vederbörande blir ledsen, vågar inte vara sig själv längre etc., och då är det väl bra att skicka en tröstekram eller nåt? Ärligt talat har jag svårt att låta bli. Det jämnar till viss del ut den negativa stämningen. Även om jag blev rejält förbannad på vissa, känns det som om jag har blivit kompis med andra, och för mig är det faktiskt det som överväger!
pejori
CITAT (Gita @ 27-01-2008, 21:00) *
Jag tycker nog att debattklimatet är OK här på Odla. t.o.m. lite mesigt ibland. Tycker inte det är fel med olika åsikter och man kan mycket väl diskutera religion ,politik, sexuell läggning m.m. Och jag tycker inte det är fel med lite tuffa tag så länge det håller sig inom lagens och forumägarnas gränser. Kan man inte ta att någon inte har likartade värderingar så tycker jag helt enkelt att man inte skall ge sig in i debatter. det är inte farligt att bli motsagd, däremot ar det farligt när inte ren dumhet och överpräktighet inte blir bemött. Och ämnen som man inte kan/får diskutera tenderar lätt att också bli farliga.
Gita

sant...sant
Betty
Jag instämmer i allt som herkules har skrivit i den här tråden. Och jag tror att du, vindspel, har fel i nedanstående citat.
CITAT (vindspel @ 27-01-2008, 20:36) *
Min åsikt ( märk väl min) är att vi är kan reda upp saker här utan att forumansvarig skall behöva vara en översynsman. Vi är ju vuxna människor. Vi kan sköta sånt själva så det inte går överstyr.......Detta är min åsikt och jag förstår vad du menar och andra kqanske tycker som du...vi ser vad det andra tycker tummenupp.gif

Jag tror att det behövs en forumansvarig som tar bort eller låser trådar som har urartat. Javisst, vi är vuxna människor - de flesta av oss i alla fall, men det är inte alltid möjligt att se till själva så att det inte går överstyr. Glöm inte att precis vem som helst kan regga sig här, ja till och med dubbel-, trippel- o.s.v. regga sig med flera nicknames. Det finns såna som bara är ute efter att förstöra stämningen, syssla med trolling på olika forum.
För övrigt tror jag att just den här sortens tråd som du nu har startat kan vara i farozonen för att kunna bli en "bråktråd", en sån där tråd som kan spåra ur...
Hannele
CITAT (pejori @ 27-01-2008, 20:42) *
man inte skulle ta allt så personligt

Precis, det kan aldrig bli någon diskussion, om olika åsikter tas personligt.
*Stintan*
Gita

Håller helt med.

CITAT (Myosotis @ 27-01-2008, 21:03) *
Hejaklack låter lite negativt. Jag förstår hur du menar och det ligger mycket i det, men de gånger jag har lagt mig i så handlade det om vad jag upplevde som påhopp på någon. Vederbörande blir ledsen, vågar inte vara sig själv längre etc., och då är det väl bra att skicka en tröstekram eller nåt? Ärligt talat har jag svårt att låta bli. Det jämnar till viss del ut den negativa stämningen. Även om jag blev rejält förbannad på vissa, känns det som om jag har blivit kompis med andra, och för mig är det faktiskt det som överväger!

Bra skrivet.
ängsvädd
Gita

Instämmer.
pejori
sedan finns det en aspekt till...och det är att vi inte har en susning om hur andras dag har varit...det finns dagar när jag går igång på en skitsak, medans jag normalt inte skulle bry mej om en dylik komentar...
allt beroende på händelser och hälsotillstånd.
vi är bara människor
Gita
CITAT (Betty @ 27-01-2008, 21:06) *
Jag tror att det behövs en forumansvarig som tar bort eller låser trådar som har urartat.

Och när har en tråd urartat? Vem bestämmer det? Dom som alltid är präktiga och politiskt korrekta eller dom som värnar om yttrande- och tankefriheten.
Gita
pejori
CITAT (Gita @ 27-01-2008, 21:14) *
Och när har en tråd urartat? Vem bestämmer det? /.../

forumansvariga tummenupp.gif
någon pm-ar och dom avgör...är det uppåt väggarna så låser/tar dom bort det tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon