Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ännu mer änglatrumpetsfrågor
          laluna
          Inlägg 30-01-2008, 13:51
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 121
          Medlem nr: 9 091

Netto (mataffären) sålde änglatrumpets pinnar förra året här. Fick syn på det när dom reade ut dom köpte en för 10 kr tror jag det var utan att veta vad det var jag hade köpt smile.gif Gick hem och planterade den och den rotade sig fint planterade om den i ganska så stor kruka hade fortfarande inga större förhoppningar om att denna pinne skulle kunna förvandlas till något underbart. Sommaren gick och den växte men blev aldrig stor och helt plötsligt började den blomma i augusti! Då först tog jag den till mitt hjärta och blev över kär och bestämde där och då att jag skulle ha en trädgård fylld av änglatrumpeter smile.gif (därav mitt förra inlägg)
          Men nått har hänt med min ängel under vintern den ser inge vidare ut! Skall försöka förklara hur den ser ut.. Nu är den ett Y den hade två små grenar till men dom var tvär döda så dom tog jag bort sen känns det som att barken (eller vad jag skall kalla det för) har släppt från stammen. Stammen känns hård och när jag skrapade bort bark så var det grönt under men klämmer man på den så är det som att det ligger 1 mm luft mellan barken och stammen.
          Svårt att förklara.. Någon som har varit med om detta? Är den ett hopplöst fall? Vad kan jag göra för att rädda den? Just nu står den på vardagsrumsgolvet och ser ful ut.

Karolina

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-08-2025, 18:38

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon