Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Ringer ni i från mobiltellefon ofta
          LadyG
          Inlägg 01-02-2008, 11:48
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 01-02-2008, 08:56) *
          Och vi hade problem med Comviq och täckning. Därför bytte jag till Telia. När vi var i norra Sverige för 2 år sedan så gick ju inte våra telefoner och då är det meningslöst. Sambon har kvar Comviq men jag bytte. Comviq fungerade inte helller när vi åkte till tyskland.
          Men med telia fungerar det.

Edelweiss

Knepigt, jag har Comviq och har aldrig upplevt problem med täcknigen. Hade bra täckning i Amsterdam, Rom, Barcelona och London (med den här telefonen och abonnemanget), fast det beror nog på Tele 2's avtal med respektive operatör i de länderna. Enda gången jag inte haft full täckning var i småland hos min pappa får några år sen men nu har de satt upp en mast några kilometer bort så nu är det fullt ös där med.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          aanderss
          Inlägg 01-02-2008, 12:22
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 29 979
          Medlem nr: 8 994

jag har alltid bra täckning med comviq men min bror som har telenor/europolitan har ofta sämre täckning

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 01-02-2008, 12:47
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (LadyG @ 01-02-2008, 11:48) *
          Knepigt, jag har Comviq och har aldrig upplevt problem med täcknigen. Hade bra täckning i Amsterdam, Rom, Barcelona och London (med den här telefonen och abonnemanget), fast det beror nog på Tele 2's avtal med respektive operatör i de länderna. Enda gången jag inte haft full täckning var i småland hos min pappa får några år sen men nu har de satt upp en mast några kilometer bort så nu är det fullt ös där med.

Täckning hade vi i Tyskland men det fungerade bara inte med Comviq. Det gick tills för 1 eller 2 år sedan men sen ändrade dom något och då var det slut. Men jag har nu även ett tyskt kort som jag sätter in när jag vi är där.

När vi åkte med husbilen i norra Sverige så hade vi täckning längs kusten men så fort vi åkte inåt landet var det stopp. Och när man är ute så med husbilen då tycker vi att det är viktigt att man kan nå oss och att vi kunde ringa ifall det är något. Vi har ju barn och en massa barnbarn och en gammal svärmor, då är det viktigt att vara nåbart.

Normalt skulle jag inte behöver en mobiltelefon, men gubben min tjatade så mycket om det att jag måste kunna ringa honom ifall jag är ensam ute och det är något. Jag förstår honom, med min rygg kanske jag kan inte gå hem från en promenad. Men då hjlper det inte heller när jag är ute och telefonen ligger hemma på byrån rolleyes.gif

Elisabeth

Citera
          Myosotis
          Inlägg 01-02-2008, 20:09
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 01-02-2008, 09:26) *
          Men vad konstigt. Bor du bakom en kulle, för berg har ni ju inte i skåne????

För långt ut i skogen kanske...? Eller så är det Söderåsen som är i vägen.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Pirum
          Inlägg 01-02-2008, 20:22
          Länk hit: #25

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

CITAT (Netha @ 31-01-2008, 22:23) *
          Smart gjort av Telia att placera alla Refillkortsanvändare i "Kvällar och Helg". angry.gif Detta utan att fråga oss. angry.gif angry.gif

Jag tror att alla Telias kontantkort säljs med just "Kvällar och Helg"? När jag köpte kortet kostade det 6kr/min dagtid, och bara 80 öre kvällstid - till fasta nätet. Comviq gör samma sak, de flesta av deras kort "faller tillbaks" till det gamla systemet med skilda taxor för fastnätet och mobilnätet, speciellt kvällstid.

Själv tyckte jag att Halebop var klart bäst förr. De tog 19 öre per minut om jag minns rätt, kvällstid till fasta nätet. Och 5-6kr dagtid till alla. Sen bytte de till 99öre/min till alla, inklusive fastnätet även kvällstid sad.gif

Alla operatörer är "skojare". :/

--------------------
          zon2.5

Citera
          Netha
          Inlägg 01-02-2008, 20:34
          Länk hit: #26

Gäster

Men vi har ju haft refillkort sen många år tillbaka och aldrig har Telia meddelat att vi satts i ett särskilt "fack"
          Det tycker jag är för dj...igt. angry.gif

De kunde väl åtminstone meddelat detta på Mina sidor ... men näää.

Dotter har Halebop ... ringer gratis till alla som har Halebop men sedan vet jag inte vad andra villkor det kortet har.

Är benägen att hålla med om att alla operatörer är "skojare" thumbdown.gif .

Citera
          Novisen
          Inlägg 01-02-2008, 20:38
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 31
          Medlem nr: 1 084

Har Telia... betalar ca 60-70:- /månaden.... men jag ringer inte spciellt mycket heller. (Varför skulle jag det) Täckningn är mycket bra där j är (landet- där andra klagar)

N

Citera
          Alba
          Inlägg 21-02-2008, 13:34
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Hos Telia måste man ju fylla på Refillkortet inom 12 månader, även om man inte ringt upp summan.....dvs 1 ggr/år måste det fyllas på.

Fungerar det så hos andra operatörer också ?

Citera
          Myosotis
          Inlägg 21-02-2008, 18:50
          Länk hit: #29

Medlem

CITAT (Alba @ 21-02-2008, 13:34) *
          Hos Telia måste man ju fylla på Refillkortet inom 12 månader, även om man inte ringt upp summan.....dvs 1 ggr/år måste det fyllas på.

Det är inte så längre!! Har förlorat flera hundra kronor på det där, mycket förargligt. Först var man tvungen att ladda en massa, sen blev kortet ogiltigt och pengarna bara försvann. Efter många klagomål har de nu ändrat på det. Kortet gäller ett år från senaste aktivitet.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Alba
          Inlägg 21-02-2008, 18:58
          Länk hit: #30

Medlem

CITAT (Myosotis @ 21-02-2008, 18:50) *
          Det är inte så längre!! Har förlorat flera hundra kronor på det där, mycket förargligt. Först var man tvungen att ladda en massa, sen blev kortet ogiltigt och pengarna bara försvann. Efter många klagomål har de nu ändrat på det. Kortet gäller ett år från senaste aktivitet.

Du menar alltså att om jag inte ringer på 1 år på kortet så försvinner det.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 21-02-2008, 20:08
          Länk hit: #31

Medlem

Kortet blir nog ogiltigt då, ja. Men det kanske räcker att bli uppringd eller nåt, det är jag inte säker på. Att kolla saldo räcker iaf för att förlänga giltigheten.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Netha
          Inlägg 21-02-2008, 20:21
          Länk hit: #32

Gäster

Man behöver inte längre fylla på kortet en ggr/år.
          Det räcker med att kolla saldot så förlängs giltighetstiden ett år framåt från den dagen du kollar.

Citera
          krellus
          Inlägg 22-02-2008, 08:17
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 1 072
          Medlem nr: 3 347

Jag är väl en av få som inte är beroende av mobiltelefonen.
          Maken till "skapat" behov får man ju leta efter.

--------------------
          Zon III till vardags men Zon IV i övrigt...

Citera
          Alba
          Inlägg 22-02-2008, 09:54
          Länk hit: #34

Medlem

CITAT (krellus @ 22-02-2008, 08:17) *
          Jag är väl en av få som inte är beroende av mobiltelefonen.
          Maken till "skapat" behov får man ju leta efter.

Samma här. Det är därför jag frågar. Jag har just fått "kortfel" vilket innebär att jag inte använt mobilen på 1 år och nu är den stängd.. Jag tycker ju själv att jag gjort det men kan ju ingen bevisa....de har säkert rätt.
          Jag blev lite vilseledd av Telia för ca 1 år sedan då kvinnan jag pratade med sa att den 1-årsgränsen var borttagen och då trodde jag det gällde både laddning och samtal.

Kan man köpa bara nytt telefonnummer. Eftersom jag har min mobil bara som en säkerhet skulle jag ju inte vilja investera i en ny.

Redigerat av Alba: 22-02-2008, 09:56

Citera
          Rossi
          Inlägg 22-02-2008, 10:04
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

CITAT (Alba @ 21-02-2008, 14:34) *

Fungerar det så hos andra operatörer också ?

Så är det inte hos Telia längre. Det är länge sedan de tog bort det kravet.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Ramred
          Inlägg 22-02-2008, 10:14
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 3 297
          Medlem nr: 13 580

CITAT (Alba @ 22-02-2008, 09:54) *
          Samma här. Det är därför jag frågar. Jag har just fått "kortfel" vilket innebär att jag inte använt mobilen på 1 år och nu är den stängd.. Jag tycker ju själv att jag gjort det men kan ju ingen bevisa....de har säkert rätt.
          Jag blev lite vilseledd av Telia för ca 1 år sedan då kvinnan jag pratade med sa att den 1-årsgränsen var borttagen och då trodde jag det gällde både laddning och samtal.
          Kan man köpa bara nytt telefonnummer. Eftersom jag har min mobil bara som en säkerhet skulle jag ju inte vilja investera i en ny.

Visst kan du köpa nytt kontantkort utan att köpa ny telefon. Telenor vet jag har på sin internetsida att beställa utan extra kostnad. De andra operatörena har kanske också liknande erbjudande. Surfa runt och kolla.

Citera
          Netha
          Inlägg 22-02-2008, 10:22
          Länk hit: #37

Gäster

Alba ... Du kan köpa Telia refill startpaket hos alla som säljer mobiltelefoner
          ev. också på varuhus och kiosker.
          Du kan välja nummer själv, bland dem som butiken har.
          Det kostar 150 kr, varav du får ringa för 100kr. Men om du registrerar numret (inte vill ha hemligt)
          så får du ringa för hela summan ...150kr

Kanhända butikerna också säljer refill till andra än Telia.

Redigerat av Netha: 22-02-2008, 10:22

Citera
          Alba
          Inlägg 22-02-2008, 10:30
          Länk hit: #38

Medlem

OK ....om jag köper ett nytt kontantkort köper jag alltså också ett nytt telefonnummer.

Mitt gamla tel.nummer är ju borta nu.

Redigerat av Alba: 22-02-2008, 10:30

Citera
          Netha
          Inlägg 22-02-2008, 10:34
          Länk hit: #39

Gäster

CITAT (Alba @ 22-02-2008, 10:30) *
          OK ....om jag köper ett nytt kontantkort köper jag alltså också ett nytt telefonnummer.

Mitt gamla tel.nummer är ju borta nu.

Ja, så är det.
          Men nog tycker jag att du ska kontakta Telia och höra efter om du inte kan få dem att aktivera kortet igen.
          Tror inte att det ska vara omöjligt.

Citera
          titti49zon6
          Inlägg 22-02-2008, 10:34
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 2 009
          Medlem nr: 5 169

Alba, har du kollat med Telia? Dom kanske kan koppla in dig igen med ditt
          gamla abbonemang och nummer, smidigare om du varit nöjd med deras tjänst
          Min gubbe hade missat att sätta pengar på sitt abb. för några år sen och jag ringde då
          och dom öppnade telefonen utan några extra kostnader

--------------------
          Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-10-2025, 17:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon