Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

15 sidor V  « < 10 11 12 13 14 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > melodifestivalen, i sverige
          zaaritha
          Inlägg 09-03-2008, 01:56
          Länk hit: #221

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Sorry--har ej kollat på TV: vilka gick vidare?

Citera
          Netha
          Inlägg 09-03-2008, 07:20
          Länk hit: #222

Gäster

CITAT (zaaritha @ 09-03-2008, 01:56) *
          Sorry--har ej kollat på TV: vilka gick vidare?

Vinnare

Citera
          Berith
          Inlägg 09-03-2008, 08:05
          Länk hit: #223

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Jaha.... Att Sibel gick vidare var helt OK, men jag ville att Ola skulle hängt med där. Synd att dom hamnade mot varandra. Gillade Tapper också, men sen var det stopp.

Tror att Pudlarna förlorade på att ha med E-type, precis som Andreas J förlorade megastort på att ha med Carola.

Nordman?? Hur bra kan en låt om häxbränning bli?? slap.gif

unsure.gif Har redan förträngt dom andra...

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Boxer
          Inlägg 09-03-2008, 08:12
          Länk hit: #224

Medlem
          Antal inlägg: 3 234
          Medlem nr: 4 038

Låten med Suzzie Tapper kommer att spelas flitigt i många år, både i radio och på bröllop. Det kan jag sätta min framtida magnolialund på! tummenupp.gif

--------------------
          Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.

Citera
          Limeblossom
          Inlägg 09-03-2008, 08:30
          Länk hit: #225

Medlem
          Antal inlägg: 586
          Medlem nr: 1 371

Hade Tapper gått vidare hade jag kräkits på tvn biggrin.gif

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 09-03-2008, 09:31
          Länk hit: #226

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Huruvida Térèse platsade i Melodicircusen kan diskuteras, förmodligen ligger både hon och melodin för högt för det. Hon kan nämligen till skillnad från dom flesta andra sjunga och har sångröst. Dessutom klarar hon av att sjunga ensam utan att ta hjälp av en skock hoppande fjantiga dansare som försöker höja värdet på en usel låt. Tapper? Tja, att kalla det där hesa kraxandet för sång är för mycket. Sibell kan gå långt med den rösten, lite mer skolning bara och vettigare kläder. Man måste kunna röra sig på scenen.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Pirum
          Inlägg 09-03-2008, 11:39
          Länk hit: #227

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

CITAT (Berith @ 09-03-2008, 08:05) *
          Nordman?? Hur bra kan en låt om häxbränning bli?? slap.gif

En av de bättre låtarna, märkligt nog. Krystad text ibland, men rätt ok.

För övrigt håller jag med Ruda i vad han skrev ovan.

--------------------
          zon2.5

Citera
          Magdis
          Inlägg 09-03-2008, 11:54
          Länk hit: #228

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Jag är glad över att Nordman gick vidare, mina gamla idoler. smile.gif

Citera
          Betty
          Inlägg 09-03-2008, 12:15
          Länk hit: #229

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (Gossen Ruda @ 09-03-2008, 09:31) *
          Huruvida Térèse platsade i Melodicircusen kan diskuteras, förmodligen ligger både hon och melodin för högt för det. Hon kan nämligen till skillnad från dom flesta andra sjunga och har sångröst. Dessutom klarar hon av att sjunga ensam utan att ta hjälp av en skock hoppande fjantiga dansare som försöker höja värdet på en usel låt. Tapper? Tja, att kalla det där hesa kraxandet för sång är för mycket. Sibell kan gå långt med den rösten, lite mer skolning bara och vettigare kläder. Man måste kunna röra sig på scenen.

yes.gif nickar instämmande. Jag hade hoppats att Thérèse Andersson skulle ha gått till final - och helst då tillsammans med Ola eller Carola&Andreas. Carola må darra på hakan och se allmänt läskig ut - men sjunga kan hon och låten är helt OK i jämförelse med de andra bidragen. Tycker att den är många gånger bättre än t.ex. Christer Sjögrens, Nordmans, "dunka på-tjejjens" (Frida?), Amy Diamonds m.fl. finalisters låtar.
          Jag är inte heller så säker på att det är Carola själv som "satt sig på de höga hästarna" som så många vill få ner henne från, jag tror att media är den största aktören där, faktiskt.

Egentligen gillar jag inte det här upplägget som Melodifestivalen har numera, tycker dessutom att man borde slopa "andra chansen". Alldeles för många deltävlingar och upprepningar i programmet.

Det skulle för min del räcka så bra med ett enda program där alla (ca 20-25 artister) sjunger sina bidrag och tittarna sedan får ringa in och rösta fram Sveriges bidrag till den stora Europa-finalen.

Redigerat av Betty: 09-03-2008, 12:21

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          LadyG
          Inlägg 09-03-2008, 12:48
          Länk hit: #230

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Om man tycker överdrivet wailiande är sång så visst, men jag tycker det finns de som sjunger tio gånger bättre än Carola. Utan att glida runt på tonerna och yla.

Redigerat av LadyG: 09-03-2008, 12:48

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Betty
          Inlägg 09-03-2008, 18:32
          Länk hit: #231

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (LadyG @ 09-03-2008, 12:48) *
          Om man tycker överdrivet wailiande är sång så visst, men jag tycker det finns de som sjunger tio gånger bättre än Carola. Utan att glida runt på tonerna och yla.

Jag tycker inte heller att överdrivet wailiande är sång, men Carola har en bra sångröst - enligt mig, när hon inte wailar och det gör hon ju inte hela tiden. flirting.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          sqrulan
          Inlägg 09-03-2008, 18:47
          Länk hit: #232

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

Jag gillar Nordmans låtar så det var kul att han gick vidare,men vinner i globen gör han nog inte.Där hoppas jag på Sanna N.
          Måste få säga att man blir lessen då så många klagar på Carola,vad har hon gjort för att förtjäna detta?

--------------------

Citera
          Piccante
          Inlägg 09-03-2008, 19:14
          Länk hit: #233

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (sqrulan @ 09-03-2008, 18:47) *
          Jag gillar Nordmans låtar så det var kul att han gick vidare,men vinner i globen gör han nog inte.Där hoppas jag på Sanna N.
          Måste få säga att man blir lessen då så många klagar på Carola,vad har hon gjort för att förtjäna detta?

Förutom att hon sprider korkade uttalanden om kring sig (vilket i sig inte är otillåtet på något sätt i ett fritt land) så tycker jag att hon är sååååååååååå överdriven, tillgjord, divig och allmänt vulgär som person så man blir trött på denna Carolacirkus som drar fram varje år. Nu gråter hon ut i media över att hon inte vann melodifestivalen denna gången. Men jg tycker hon sjunger illa,, alldeles för skrikig och gapig.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Tezzla
          Inlägg 09-03-2008, 19:47
          Länk hit: #234

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

CITAT (Betty @ 09-03-2008, 12:15) *
          :Jag är inte heller så säker på att det är Carola själv som "satt sig på de höga hästarna" som så många vill få ner henne från, jag tror att media är den största aktören där, faktiskt.

Instämmer. Media har jagat, smutskastad och blåst upp rubriker om henne så det stått härliga till. Varför anser man Carola vara fritt villebråd? Jag känner faktiskt rejält för Carola eftersom media skapat en bild av henne som garanterat inte stämmer.

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Krolliljan
          Inlägg 09-03-2008, 19:51
          Länk hit: #235

Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem nr: 10 539

CITAT (Tezzla @ 09-03-2008, 19:47) *
          Instämmer. Media har jagat, smutskastad och blåst upp rubriker om henne så det stått härliga till. Varför anser man Carola vara fritt villebråd? Jag känner faktiskt rejält för Carola eftersom media skapat en bild av henne som garanterat inte stämmer.

Håller med dig. Jag tycker synd om Carola , det måste vara hemskt för henne.

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 09-03-2008, 19:54
          Länk hit: #236

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Markus_H @ 09-03-2008, 19:14) *
          Förutom att hon sprider korkade uttalanden om kring sig (vilket i sig inte är otillåtet på något sätt i ett fritt land) så tycker jag att hon är sååååååååååå överdriven, tillgjord, divig och allmänt vulgär som person så man blir trött på denna Carolacirkus som drar fram varje år. Nu gråter hon ut i media över att hon inte vann melodifestivalen denna gången. Men jg tycker hon sjunger illa,, alldeles för skrikig och gapig.

instämmer i analysen! tummenupp.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Tezzla
          Inlägg 09-03-2008, 20:05
          Länk hit: #237

Medlem

CITAT (Markus_H @ 09-03-2008, 19:14) *
          Nu gråter hon ut i media över att hon inte vann melodifestivalen denna gången.

Jasså? Det har jag missat. Eller så är det du som gör en lika ful tolkning som media flirting.gif

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Netha
          Inlägg 09-03-2008, 22:42
          Länk hit: #238

Gäster

I Expressens webbtv säger Carola ... kvällstidningarna har ju varit enormt en hetsjakt
          som gör att man känner sig som kvinnan som brändes på bål orättfärdigt som många kvimnnor gjorde på den tiden.

Personligen vet jag inte så mycket om vad tidningar.. kvälls el andra skrivit eftersom jag knappt läst något innan gårdagens tävling var slut.
          Min åsikt om Carola står jag fast vid. Hon är inte den stora artist hon var för några år sedan.... tyvärr
          och att Andreas som jag haft som favorit ifjol el var det två år sedan... skulle sjunga ihop med henne ... det hade jag aldrig trott.
          De är ju två så vitt skilda artister/röster som iaf jag tyckert... inte kan fogas till ett hur man än försöker.

Citera
          Netha
          Inlägg 09-03-2008, 23:06
          Länk hit: #239

Gäster

Glömde berätta att jag igår kväll när omröstningen visade att Nordman gick vidare... fick mångs sms och samtal från
          när och fjärran och så sant som jag säger nu ... varenda en jublade för att Nordman gick vidare.smile.gif

Citera
          Tezzla
          Inlägg 09-03-2008, 23:17
          Länk hit: #240

Medlem

CITAT (Netha @ 09-03-2008, 23:06) *
          Glömde berätta att jag igår kväll när omröstningen visade att Nordman gick vidare... fick mångs sms och samtal från
          när och fjärran och så sant som jag säger nu ... varenda en jublade för att Nordman gick vidare.smile.gif

Jaha... Och? confused.gif

--------------------
          Odlingzon 2

Citera

15 sidor V  « < 10 11 12 13 14 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 16:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon