CITAT (Gossen Ruda @ 09-03-2008, 09:31)

Huruvida Térèse platsade i Melodicircusen kan diskuteras, förmodligen ligger både hon och melodin för högt för det. Hon kan nämligen till skillnad från dom flesta andra sjunga och har sångröst. Dessutom klarar hon av att sjunga ensam utan att ta hjälp av en skock hoppande fjantiga dansare som försöker höja värdet på en usel låt. Tapper? Tja, att kalla det där hesa kraxandet för sång är för mycket. Sibell kan gå långt med den rösten, lite mer skolning bara och vettigare kläder. Man måste kunna röra sig på scenen.

nickar instämmande. Jag hade hoppats att Thérèse Andersson skulle ha gått till final - och helst då tillsammans med Ola eller Carola&Andreas. Carola må darra på hakan och se allmänt läskig ut - men sjunga kan hon och låten är helt OK i jämförelse med de andra bidragen. Tycker att den är många gånger bättre än t.ex. Christer Sjögrens, Nordmans, "dunka på-tjejjens" (Frida?), Amy Diamonds m.fl. finalisters låtar.
Jag är inte heller så säker på att det är Carola själv som "satt sig på de höga hästarna" som så många vill få ner henne från, jag tror att media är den största aktören där, faktiskt.
Egentligen gillar jag inte det här upplägget som Melodifestivalen har numera, tycker dessutom att man borde slopa "andra chansen". Alldeles för många deltävlingar och upprepningar i programmet.
Det skulle för min del räcka så bra med ett enda program där alla (ca 20-25 artister) sjunger sina bidrag och tittarna sedan får ringa in och rösta fram Sveriges bidrag till den stora Europa-finalen.
Redigerat av Betty: 09-03-2008, 12:21