Jag vill ha en katt. Det har nu gått två månader utan att jag fått tag på en. Hur kan detta nu komma sig????
Jo, jag vill ha en riktig katt. Om man vill ha en Kongoansk tempelkatt, Laotisk huskatt eller en Engelsk Kunglig katt med stamtavla bak till 1789 så är det inga problem. Ej heller om du vill ha en gammal innekatt, en kastrerad eller steriliserad katt eller en katt som ej tål minusgrader. Är du villig att betala tusentals kronor, för en katt, får du den hemlevererad inklusive chippad, tatuerad och registrerad.
Jag vill ha en riktig katt!!!!!! Gärna en som fötts på ett loft någonstans på en bondgård. En katt som gillar möss mer än människor. Om det sedan är en hankatt, som efter att ha legat på soffan hela vintern försvinner med värmen, för att sedan under sommaren komma hem, då och då, helt sönderriven, kasta i sig mat och åter dra iväg eller en hona, som boar i byrålådan, spelar ingen roll.
Riktiga katter får man till skänks eller för en symbolisk summa. De har inga tatueringar eller chips. Riktiga katter äter möss.... Riktiga katter springer utomhus.... Riktiga katter har ballar och ovarier kvar...
Var får man tag på en sådan nuförtiden????
|