Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Växtbytardag i Stockholm under våren?
          Mica548
          Inlägg 09-02-2008, 00:11
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 74
          Medlem nr: 4 414

Hur brukar ni göra med era överflödiga plantor? Jag har ju svårt att tro att jag är den enda som inte har förstått principen 'så litet frö = skörda stor planta vad tiden lider', och som det ser ut nu kommer jag att ha i alla fall att ha hur mycket som helst över och jag vägrar bara att kasta bort dem (eftersom jag lagt ner blod,svett och kWh på dem!!! VÄGRAR! om jag så ska gräva upp hela gräsmattan och plantera (100!!!) sommarflox, (otaliga blandade) gräs, (ett antal) palmer, (100!!!) tobaksblomster, (20) Garderer's Delight (tomatplantor) + mkt, mkt mer.....

Vet att jag har läst om växtbytarträffar i övriga landet, men hur är det med oss asfaltsbarn i storsta'n? trostar.gif

Hur funkar träffarna?
          Byts det bara, eller säljs/köps det också?
          Hur organiseras de?
          Hur vet man vad man ska ta?
          Var brukar man hålla hus? Hemma hos, eller hos någon trädgårdsförening?

// Många frågor från hon som bunkrat upp med lysrör, såjord, perlit, vermekulit, HB-101, bevattningsmatta, mm mm och håller på att bli helt insnärjd i växter (och pga av alla lysrörs- och fröinköp får suga på plantbrätten och äta havregrynsgröt i väntan på nästa lön, vilket jag självklart är helt ensam om att göra, eller?? confused.gif )

Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  Sommarflox.JPG ( 32.39k ) Antal nedladdningar: 32
          Bifogad fil  Aubretia_.JPG ( 30.56k ) Antal nedladdningar: 33
          Bifogad fil  Tomater.JPG ( 27.6k ) Antal nedladdningar: 35

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 10:52

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon