2008_044.jpg ( 716.19k )
Antal nedladdningar: 42Hej alla!
Jag behöver hjälp!
Vet att hibiskusarna har en viloperiod och kan tappa blad. MEN, de torkar inne i stammen och ser ut att skrumpna. Jag tänker att när det har nått ända in kommer hela plantan att dö?
Hib43.jpg ( 23.18k )
Antal nedladdningar: 46Har kollat mina hibiskusar idag den 9 februari, och av 28 hibiskusar är det bara hälften som är fina!
Resten är antingen utan blad och torkade, eller ena delen av blomman är torr eller så börjar en del blad att torka. Vissa blad som är torra ramlar inte heller av utan sitter stenhårt fast.
hib46.jpg ( 21.3k )
Antal nedladdningar: 58JAg har provat att klippa ner någon gren här och där, för at stoppa att de torkar ända in.
hib42.jpg ( 19.67k )
Antal nedladdningar: 54Jag har tre stora stamhibiskusar som jag haft i flera år och som alltid varit jättefina.
Nu är en fortfrarande jättefin,
2008hib_mår_bra.jpg ( 12.4k )
Antal nedladdningar: 58en ser lite mindre fin ut
2008hib_börjat_torka.jpg ( 12.73k )
Antal nedladdningar: 51 och en har tappat en hel del blad och är rätt kal.
2008hib_torkar.jpg ( 12.53k )
Antal nedladdningar: 54 Det ser ut att komma en del småsmå gröna skott, men ibland ser de ut att torka innan de slår ut.
Dessa hibiskusar står i olika fönster i olika rum, vissa har självvattnande kruka, vissa har jag haft flera år och vissa köptes 2007.
Vad är fel?
Kan hibiskusar som torkat helt ta sig?
2008hib_torkad.jpg ( 8.81k )
Antal nedladdningar: 50Många frågor, men det gör ont i själen av att se att de torkar och dör! Tycker sååå mycket om dem!
Tacksam för hjälp,
vänliga hälsningar Yvonne.