Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hjälp, Grannen flyttar in med fyra katter
          TSM
          Inlägg 09-02-2008, 20:24
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 7
          Medlem nr: 12 276

Puh! Säger vi, för ett år sen hittade vi en övergiven katt på en återvinningsstation, där fanns ingen mat, men hon hade slagit läger där ändå, när jag hittade henne hade hon varit där i ca: tio dagar. Jag tog hem henne, och min tanke var att få henne avlivad av veterinären. Det visade sig att hon var steriliserad när vi kom dit, så självklart blev det ingen avlivning. För att göra denna historia kort, så bor hon idag i våra växthus, hon är vaccinerad och öron märkt (jag trodde att hon skulle vilja gå ut, när våren kom) men se det hade hon inte alls lust med, hon håller sig i närheten av oss och vill inte gå för långt ifrån växthusen.

På vintern är vi inte så mycket ute i växthusen, men hon får mat 3ggr om dagen, och vi sitter hos henne och kelar (när hon vill) men i år har vi tagit in henne på nätterna. Nu till problemet, hon går inte alls ihop med andra djur, varken katt eller hund. Vi har både katt och hund här hemma, vi har försökt att jaga bort dom vildkatter vi har sett här omkring v.husen.

Nu har vi fått nya grannar och allt var bra i tre dagar tills dom släppte lös sina fyra katter. Döm av min förvåning när jag pratar med grannen, förklarar att vi inte vill ha deras katter inne hos oss, säger hon bara att hon är kattmäniska och där med basta, hennes katter är vana vid att vara ute. Jaha! släpper man ut sina katter efter att ha flyttat in i ett nytt hus efter 3 dagar? Nej inte i min värld.

Nu har dom bott här i ett bra tag och det har blivit precis som vi trodde, katterna är hos oss, jätte fina katter, men hur ska det gå för våran lilla gumma, när våren kommer och vi öppnar alla växthusdörrar? Jag bävar för detta. Vi fick in en vildkatt vid påsk förra året, det kostade oss 2700: - och 7 timmar på Malmö djursjukhus, inte alls vad vi tänkt oss, tillbringa påskafton.

Hon är väldigt speciell men vi är så rädda om henne, vi lämnade henne på katt pensionat ett par gånger, men det kan vi inte göra fler gånger för hon ligger bara på sin stol hela veckan och knappt äter. Hon vill inte se åt någon katt, vi har försökt med alla medel. Nu har vi accepterat detta, hon bor i sitt växthus där hon har en grislampa och värma sig under och två ställen som vi har inrett till henne, mat får hon morgon, middag och kväll, och på natten ligger hon med en av oss i vårt sovrum. Så jag tror att detta är livet på en pinne för henne.

Men vad ska vi göra med grannens katter?????

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 07:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon