Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> total-dummie, finns det flera ???
          katah
          Inlägg 16-02-2008, 22:49
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 834
          Medlem nr: 4 107

Ja, alla vi har väl platsbrist i slutet av april , men ska man ha det redan i mitten av februari ?? wacko.gif

Läget är följande:

1) förra året odlade jag fram ca. 1000 plantor och tyckte på våren att det var på gränsen för många att ta hand om och plantera ut.
          2) i år ska vi renovera halva kåken och jag har egetligen inte alls plats att driva plantor här inne

Vad har jag gjort ?

Jag har redan sått över 30 SORTER

Omskolat 370 plantor (varför så mar 70 tomatplantor i januari ??? ) rtfm.gif
          De omskolade i förrådet täcker redan en uta på 2 kvm och där finns inte en enda plats kvar.

Här inne under lampan har jag fortfarande nästan 200 småplantorn som skulle omskolas , omedelbart help.gif
          och 50 chilisar och blekselleri + ampeljordjubbar väntar på sådden (NU idea.gif )

Dessutom åker vi till fjällen i mitten av mars några dagar... så jag har lovat att den STORA rotfl.gif sådden börjar efter det.
          DÅ har jag säkert 50-60 påsar som väntar ...

Är man komplet galen fear.gif slap.gif

Jag måste nog värma upp lite mer i växthuset ( där håller jag delvis frostfritt just nu ) för att jag skulle kunna ha en chans att reda ut detta.

Mitt i svamlet en fråga också :
          Kan man ha pensé-plantor i lite svalare ( 5-10 grader) i växthuset redan när de är små omskolade ?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 22:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon